• Anonym (-)

Vad är lämpligt straff för tafsande på rumpan?

Äntligen har sexuella trakasserier av kvinnor uppmärksammats som det borde gjorts för länge sedan!

Men i diskussioner så finns det en stor variation om vad förövarna faktiskt förtjänar.

Börjar med ett enkelt och vanligt exempel. Tafs på rumpan.

Vad tycker ni är lämpligt straff för den som begår det?

• Svar på tråden Vad är lämpligt straff för tafsande på rumpan?
  • Aikido

Samhällstjänst. Lämpligen städning av damernas omklädningsrum eller liknande.

• Anonym (Nja)

Tycker debatten bara är en rökridå för dölja dom riktiga problemen

Alla våldtäkter och grupp våldtäkter som ökar lavinartat.....

Helt plötsligt så springer F! Med Gudrun i spetsen och har åsikter mot tafsande men var har dom varit i våldtäktsdebatten ?

Exempel Lasse Kroner den tjejen som anmälde honom blev ihop med honom efter själva incidenten inträffade och går nu ut med detta efter dom separerat hur seriöst är de?

• Anonym (samma mynt)

Man skulle ta ett stort grepp om dårens....... Mitt fram för alla.

• Anonym (Spark)

En hård spark på pungen och det är jag själv som skulle dela ut det straffet.

• falukorv

Samhällstjänst och inkomstbaserat skadestånd vore väl rimligt. Det ska inte accepteras att någon tafsar. Sen får det gärna vara ännu högre skadestånd ju äldre mannen/gubben är gentemot tjejen, och viss versa om det är en kvinna som tafsar.

Är tafsa på unga tjejer/kollar när man är 40+ Är liksom inte normalt nånstans. Att göra snedsteg när man är ung och inte lärt sig hantera alkoholen är en sak, men det ska man ha gjort när mm är över 40. Och nykter ska man oavsett ålder kunna läsa av stämningen.

• Stårschan

Jag är mer för något så enkelt och snabbt som en rejäl örfil och uthängning. "Hallå ni därborta som verkar höra till Företag X:s konferens - kan ni ta hand om den här medarbetaren ni har, för han är ett äckel som inte kan hålla händerna i styr"

• Kjell2
    Anonym (-) skrev 2017-10-23 13:56:55 följande:

Äntligen har sexuella trakasserier av kvinnor uppmärksammats som det borde gjorts för länge sedan!

Men i diskussioner så finns det en stor variation om vad förövarna faktiskt förtjänar.

Börjar med ett enkelt och vanligt exempel. Tafs på rumpan.

Vad tycker ni är lämpligt straff för den som begår det?

Enl BrB 6. Kap 10§ "böter eller fängelse i högst två år. " 
  • Glinda från Oz

500 kronor i böter. Det känns helskumt att vissa här vill att det ska vara samma straff som för våldtäkt eller grov misshandel.

• falukorv
    Glinda från Oz skrev 2017-10-23 15:06:13 följande:

. Det känns helskumt att vissa här vill att det ska vara samma straff som för våldtäkt eller grov misshandel.

Ja för de såkallade "straffen" är ju väldigt rimliga i dagens läge.............
  • sextiotalist
    Stårschan skrev 2017-10-23 14:46:39 följande:

Jag är mer för något så enkelt och snabbt som en rejäl örfil och uthängning. "Hallå ni därborta som verkar höra till Företag X:s konferens - kan ni ta hand om den här medarbetaren ni har, för han är ett äckel som inte kan hålla händerna i styr"

Jag röstar på ditt förslag
Svar på tråden Vad är lämpligt straff för tafsande på rumpan?