• sommarflicka

    Söker en ofrivillig barnlös för en intervju

    Hej! Detta kan nog vara lite känsligt för många men det är så att jag studerar till sjuksköterska och ska tillsammans med andra sjuksköterskor, läkare och några andra professioner intervjua någon som är ofrivilligt barnlös. Därför vill jag kolla här om det är någon som känner sig manad att ställa upp på lite frågor angående ohälsa och hur jobbigt det är att vara ofrivilligt barnlös. Skulle underlätta om det är någon som fått gå igenom ganska många steg av utredningen. Jag vet att detta kan vara jobbigt men skulle hjälpa oss så mycket om någon ville hjälpa oss. Man får självklart lov att vara anonym. Tack på förhand! ????

  • Svar på tråden Söker en ofrivillig barnlös för en intervju
  • Kjell2
    sommarflicka skrev 2017-10-24 08:21:24 följande:

    Hej! Detta kan nog vara lite känsligt för många men det är så att jag studerar till sjuksköterska och ska tillsammans med andra sjuksköterskor, läkare och några andra professioner intervjua någon som är ofrivilligt barnlös. Därför vill jag kolla här om det är någon som känner sig manad att ställa upp på lite frågor angående ohälsa och hur jobbigt det är att vara ofrivilligt barnlös. Skulle underlätta om det är någon som fått gå igenom ganska många steg av utredningen. Jag vet att detta kan vara jobbigt men skulle hjälpa oss så mycket om någon ville hjälpa oss. Man får självklart lov att vara anonym. Tack på förhand! ????


    Skriv gärna sjukhus, klinik, undersökningsledare, handledare, högskola odyl så att inte misstanken om bluffundersökning dyker upp.

    Tyvärr trålar en del snukisar efter folks personliga berättelser genom att hävda att de gör en undersökning.

     
  • Anonym (Qwerty)

    Hur och var skulle intervjun ske?

    Om det inte krävs att man ska ha gått igenom många steg i en utredning kan jag tänkas att ställa upp.

    Jag vet redan vad som är fel och har dessutom levt med en man som "velat vänta" för att sedan inte vilja ha barn med mig alls.

  • sommarflicka
    Kjell2 skrev 2017-10-24 08:42:16 följande:

    Skriv gärna sjukhus, klinik, undersökningsledare, handledare, högskola odyl så att inte misstanken om bluffundersökning dyker upp.

    Tyvärr trålar en del snukisar efter folks personliga berättelser genom att hävda att de gör en undersökning.

     


    Det tänkte jag inte på, men vi studerar termin 1 på liu, Linköpings universitet och håller på med en kurs som heter IPL, professionalitet i hälso- och sjukvård samt socialtjänsten. Vi har redan fått tag i en som jobbar med det här och hon jobbar på rmc på Linköpings universitetssjukhus. så hon står för intervjun för att berätta hela utförandeloppet och även mycket annat. Men vi behöver som sagt någon som kan ställa upp o svara på lite frågor. Antingen via att vi skriver frågor som man får svara på eller via telefon om man känner att det känns bättre.
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-24 08:44:56 följande:

    Hur och var skulle intervjun ske?

    Om det inte krävs att man ska ha gått igenom många steg i en utredning kan jag tänkas att ställa upp.

    Jag vet redan vad som är fel och har dessutom levt med en man som "velat vänta" för att sedan inte vilja ha barn med mig alls.


    Hur mycket har du gått igenom?
  • Kjell2
    sommarflicka skrev 2017-10-24 09:24:17 följande:
    Det tänkte jag inte på, men vi studerar termin 1 på liu, Linköpings universitet och håller på med en kurs som heter IPL, professionalitet i hälso- och sjukvård samt socialtjänsten. Vi har redan fått tag i en som jobbar med det här och hon jobbar på rmc på Linköpings universitetssjukhus. så hon står för intervjun för att berätta hela utförandeloppet och även mycket annat. Men vi behöver som sagt någon som kan ställa upp o svara på lite frågor. Antingen via att vi skriver frågor som man får svara på eller via telefon om man känner att det känns bättre.
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-24 08:44:56 följande:

    Hur och var skulle intervjun ske?

    Om det inte krävs att man ska ha gått igenom många steg i en utredning kan jag tänkas att ställa upp.

    Jag vet redan vad som är fel och har dessutom levt med en man som "velat vänta" för att sedan inte vilja ha barn med mig alls.


    Hur mycket har du gått igenom?
    Har ni en emailadress eller  telefonnummer kopplat till skolan?


  • Anonym (Qwerty)
    sommarflicka skrev 2017-10-24 09:24:17 följande:

    Hur mycket har du gått igenom?


    På vilket sätt menar du då? Jag har inte gått igenom någon utredning alls egentligen. Det har inte behövts.
  • sommarflicka
    Kjell2 skrev 2017-10-24 09:28:44 följande:

    Har ni en emailadress eller  telefonnummer kopplat till skolan?


    Här är min mejladress som jag använder till alla skolarbeten o för att komma i kontakt med våra lärare, duger det? :) evean024@student.liu.se skicka ett mejl dit så kan vi skriva där om du undrar mer. :)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-24 10:05:13 följande:

    På vilket sätt menar du då? Jag har inte gått igenom någon utredning alls egentligen. Det har inte behövts.


    Men för att kunna bidra till intervjun så behövs underlag från att du genomgått en utredning, vilka undersökningar du gjort till exempel och var du vände dig när du insåg att det inte fungerade, orsaker och dyl. Och hela fasen till dit du är idag eller till du blev gravid :)
  • Anonym (Lkpg)

    Behöver man vara ofrivilligt barnlös idag eller söker ni någon som gått igenom utredningar?

    Vi fick vår dotter förra året genom IVF efter utredningar mm på RMC i Linköping i ca 1 år.

  • sommarflicka
    Anonym (Lkpg) skrev 2017-10-24 10:24:16 följande:

    Behöver man vara ofrivilligt barnlös idag eller söker ni någon som gått igenom utredningar?

    Vi fick vår dotter förra året genom IVF efter utredningar mm på RMC i Linköping i ca 1 år.


    Funkar utmärkt om man inte är ofrivilligt barnlös nu. För då har man gått igenom hela fasen. Vill du ställa upp? Bor du i Linköping? Skriv ett privat meddelande så kan vi fortsätta där.
  • Anonym (Qwerty)
    sommarflicka skrev 2017-10-24 10:17:00 följande:

    Här är min mejladress som jag använder till alla skolarbeten o för att komma i kontakt med våra lärare, duger det? :) evean024@student.liu.se skicka ett mejl dit så kan vi skriva där om du undrar mer. :)Men för att kunna bidra till intervjun så behövs underlag från att du genomgått en utredning, vilka undersökningar du gjort till exempel och var du vände dig när du insåg att det inte fungerade, orsaker och dyl. Och hela fasen till dit du är idag eller till du blev gravid :)


    Så egentligen söker ni ingen som är ofrivilligt barnlös. Utan bara någon som gått igenom en utredning och kan berätta om hur psykiskt påfrestande just utredningen är och egentligen inte så mycket fokus på själva barnlösheten?
Svar på tråden Söker en ofrivillig barnlös för en intervju