• Ahnette

Jag förstår inte anledningen riktigt.....

Varför är det bra att ha samlag???

• Svar på tråden Jag förstår inte anledningen riktigt.....
  • Rebecca1987

Det sägs att när man har ett bra samlag så släpps det ut endorfiner i kroppen som gör att man blir glad och oftast håller sig friskare. Och man bränner kalorier med.

• Ahnettei

Så sex är bra bara för att det är skönt finns det ingen annan anledning?

• lennarty

Att ha sex för att skaffa barn är ingen ursäkt för att det finns medicinisk hjälp utan att behöva ha samlag

• Aniiee

10 positiva hälsoeffekter av sex:
    *det bostar ditt immunförsvar (förutsatt att du inte får könssjukdomar)
    *du får mer sexlust (alltså ska man ha mer sex om man har dålig sexlust, inte mindre)
    *kvinnor får bättre bäckenmuskler och drabbas mindre av inkontinens
    *det sänker blodtrycket
    *det bränner kalorier
    *det sänker risken för hjärtattack
    *det kan motverka smärta, framför allt i ländryggen, benen och menssmärta
    *det kan miska risken för prostatacancer
    *man sover bättre efter sex (pga prolaktin-utsöndringen)
    *det motverkar stress av flera orsaker.

Men har man sex mot sin vilja så hjälper det ju naturligtvis inte ett dugg....

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Elderberry

Det är bara "bra" att ha samlag om man vill ha samlag, annars är det ingen höjdare.

• Aniiee
    Postman skrev 2017-10-24 19:55:33 följande:

För människans fortplantning egentligen, inget annat.

Inte sant. Om sex bara var till för fortplantning så skulle bara fertila människor ha sexlust.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Postman
    Aniiee skrev 2017-10-24 20:23:52 följande:
    Inte sant. Om sex bara var till för fortplantning så skulle bara fertila människor ha sexlust.
    Du får komma med en miljard argument om du vill men det är fortfarande fortplantningen som det mynnar ut i.

Skulle vi inte ha samlag så lär mänskligheten dö ut rätt snabbt. Idag kan vi göra det på konstgjord väg förstås men det är inte så våldsamt länge vi har haft den möjligheten.
Svar på tråden Jag förstår inte anledningen riktigt.....