Gravis v.5 mensvärk+blödning
Hej
Jag skriver av mig lite här och hoppas på att fler kanske har svar.
Jag är gravid i v5 och är första gångare.
Jag har haft alla typiska symptomen som illamående, molvärk och ömma bröst.
Jag plussade svagt 2 gånger och sedan ett starkt pluss 2 veckor sen som bekräftade att jag var på v3 då.
20/10 fick jag rosa flytningar efter samlag
21/10 fick jag några droppar röd-rosa blod på trosan också efter samlag (så jag googlade och blev inte orolig då detta var vanligt tydligen)
22/10 vaknar jag kl 12.00 av lätt mensvärk samt mer blod och blodet är mindre än en mens behöver ej byta binda ofta alls men värken ökar per minut och vid 21.30 ringde ja 1177 som sa att ja inte borde väntat och att jag ska åka in genast.
På gynakuten fick jag 7 sprutor morfin+diklofenak både intravenöst och intramuskulärt då smärtan inte släppte förrän 04.30 då det släppte helt och jag somnade.
De gjorde 2 VUL samt gyn undersökningar och det var inte utomhavandeskap och de kunde inte se så mycket men de sa att det förmodligen är ett MF men kan även vara njursten eller annat då de sa att mina smärtor och sympton inte lät som ett traditionellt MF.
Så de mätte min hcg nivå och ska göra det imorgon 25/10 och om det sjunkit så är det ett MF. Så får avvakta ytterligare en dag med svaren. Fick åka hem men är fortfarande inskriven på avdelningen ifall att smärtan återkommer.
Nu är jag bara illamående samt har lite molvärk men blöder fortfarande lika mycket typ 3cm i bredd. Men inga klumpar under hela tiden.
Är det någon som antingen haft samma symptom och haft lyckad graviditet eller någon som haft samma fast det blev ett MF?
Hoppas på snabba svar ?