• Anonym (Sofie)

Julklapp till 5-6 månaders bebis

Skulle behöva tips på vad som kan passa att köpa i julklapp till en bebis som kommer vara ca 6 månader vid jul. Någon som vet något? Vad gillar bebisar i den åldern? :)

• Svar på tråden Julklapp till 5-6 månaders bebis
  • Carambolan

Vad som helst i färgglatt presentpapper. Ju prassligare desto bättre. Innehållet bryr de sig inte så mycket om Fråga föräldrarna om det finns något som barnet behöver? Annars är väl böcker och leksaker alltid bra, och kanske rätt ålder för matsaker så som fina bestick eller muggar.

• Anonym (Vadsomhelst)

Alltså, en sån liten bryr sig inte. Vår första var nästan ett halvår vid jul (född augusti) och hon fick mest kläder, någon bitleksak (Sophie Le Girafe) och en filt.

Kläderna användes inte så länge så det var kanske inte den bästa julklappen. Bitleksaken var bra för jag hade inte betalt för en sådan själv men bäst var helt klart den stora filten som används även i dag, två år senare.

Nu är andra barnet här och kommer vara ungefär lika gammal (född i juli) men vi kommer bara köpa någon enstaka leksak och filt eller liknande.

• Gryntroll

Enig med Carambolan, färgglatt prasslande papper
    Våra gillade sin molekyl väldigt mycket i den åldern och ett ganska lånt tag framöver, så kanske att något sånt?
    Det var ungefär en sån här, men med ringar på som kunde flyttas.
  • Aniiee

en hög crepe-papper.....

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (G)
    Carambolan skrev 2017-10-24 14:41:07 följande:
    Vad som helst i färgglatt presentpapper. Ju prassligare desto bättre. Innehållet bryr de sig inte så mycket om smile1.gif Fråga föräldrarna om det finns något som barnet behöver? Annars är väl böcker och leksaker alltid bra, och kanske rätt ålder för matsaker så som fina bestick eller muggar.
    Ja, fråga föräldrarna
  • Meriall

Gå till en babyaffär och välj någon färgglad leksak som passar åldern (står på förpackningen). Någon du tycker är fin :) Bitleksak som går att sätta i frysen är bra för tänderna börjar komma kring 6 mån. De som går att sätta i frysen är bäst.

• NELJ
    Gryntroll skrev 2017-10-24 14:58:58 följande:

Enig med Carambolan, färgglatt prasslande papper

Våra gillade sin molekyl väldigt mycket i den åldern och ett ganska lånt tag framöver, så kanske att något sånt?

Det var ungefär en sån här, men med ringar på som kunde flyttas.

En sån där var favorit även för mina barn. :)
Svar på tråden Julklapp till 5-6 månaders bebis