emc85 skrev 2017-10-24 18:05:34 följande:
Att byxor och pyjamas med fot är helt värdelöst, bebisen drog ur foten ur "foten" och trasslade in sig i benet på byxan. Att man inte bara ska göra matlådor utan mat som går lätt att värma och äta med en hand att ha den första tiden man ammar, t ex pizzabullar och piroger. Mycket serier och poddar att underhålla sig med när man ammar första tiden. Se till att man kan sätta babyskyddet på vagnen, så smidigt när man ska göra småärenden med sovande bebis. Ha isofix till babyskyddet i bilen, blir galen de gånger jag måste bälta babyskyddet.
Håller med om byxorna, vår dotter har långa ben, långa fötter och ganska smal. Hälen på byxorna satt i hålfoten på henne. Håller även med på det andra punkterna.
Babysitter var värdelöst, babygym var mycket roligare.
Mitt tips är också babymonitor som spelar vaggvisor. Vi har spelat samma melodi sen hon föddes. Melodin spelar i 15 min och jag kan räkna på en hand hur många gånger jag har fått sätta igång den en 2a gång. Hon är 11 månader nu. Fast vi bytt från samsovning till vagga till spjälsängen, inget har varit jobbigt eller struligt för hon vet att plingadet betyder sova!