• Mariana79

IVF hösten 2017 40+

Lizzie93 skrev 2017-11-08 20:25:36 följande:

Hej, jag hoppar in här! Har skapat en facebook-grupp för dem som genomgår IVF eller är gravida med IVF och vill följas åt på sina resor! Det är en hemlig grupp så för den som vill vara med skicka ett meddelande till mig :D

Jag är gärna med i gruppen - ruvar nu på 2 <3

Jag har skickat ett mail till dig
  • Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-10 17:05:51 följande:

Lycka till! Hoppas allt går bra. 

Satte de in 2? Är inte det ovanligt? Vilken klinik går du på?

Vi har inte kommit igång än - mens om en vecka, men sambon åker på jobbresa och är iväg i 2,5 vecka. Så taskig timing, och sedan kommer jul... Men sen ska vi äntligen komma igång.

De räknar ut i något system hur stor tvillingrisken är och min var bara 6 % då anser man att om man sätter in 2 så får man ökad chans till en lyckad graviditet där den ena har större chans att växa med hjälp av den andra. De sätter inte in 2 om tvillingrisken är hög då man vill undvika tvillinggraviditet.

Jag har gått på Carl von Linné i Uppsala.

Lycka till sen när du är i gång :)
  • Mariana79
    Lizzie93 skrev 2017-11-10 18:38:36 följande:

Jag gick också på Carl Von Linné, supergullig personal! Hur länge har du ruvat? :D Jag kan knappt hålla mig från att testa!

Jag är bara på ruvardag 2 så det är bara att hålla ut :) försöker njuta i nuet bara :)

Ja de är superbra på CVL!
  • Mariana79
    Lizzie93 skrev 2017-11-10 19:12:04 följande:

Håller tummarna för er! <3

Tack detsamma <3
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-10 22:37:52 följande:

Kanske måste gå med! Jag är bara superrädd för att det ska synas någonstans eftersom allt är så hemligt för vår del ... Men ska kolla in det där hur man tar bort grupper, så kanske jag vågar :)

Jag har inte heller vågat ännu... är jätte nervös att det ska synas också. Vi håller det hemligt vi med <3
  • Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-22 17:04:13 följande:

Hur har det gått för dig?

Visst fick du tillbaka 2 ägg?

Det gick inget bra här tyvärr... började blöda lite på RD12.. har inte testat ännu - ska göra det på fredag när jag har TD, men det är bara att va realistisk och inse att det är kört tyvärr :(
  • Mariana79
    Lizzie93 skrev 2017-11-22 15:14:15 följande:

Är så oerhört tacksam och lycklig över att säga att vi plussade förra veckan ????

Det var så overkligt att se när man är van vid att det bara ska vara ett streck, helt fantastiskt ????

Vill bara påminna er om facebookgruppen för dem som genomgår IVF eller är gravida via ivf och som vill fäljas åt, den heter "IVF 2018", för dem som är osäkra på om folk kan se så kan jag hjälpa er med det, skicka bara ett meddelande, annars ser jag fram emot att lära känna er i Gruppen! ????

Stort grattis och lycka till <3
  • Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-23 20:15:39 följande:

Så tråkigt...

Men kan det vara så att ena ägget inte fäst och att det är det som blöder?

Det andra kanske har fäst.

Blöder du mycket eller har det avtagit?

TD imorgon? Håller tummarna.

Kram

Jag blöder inte riktigt som en vanlig mens, detta är mer vattnigt och röd/Rosa. Annars brukar mensen vara mer mörkt och i större mängd. Men jag gissar att det är progesteronet som gjort att jag inte blöder som vanligt. Tog sista lutinusen igår em och blödningen har nog ökat lite i mängd idag tror jag.

Sen har jag haft/har rejäl mensvärk emellanåt:(

Jag ska testa i morgon ändå.

Tack och Kram!
  • Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-24 21:09:56 följande:

Lycka till! Håller tummarna.

Tack rara Du, men det var negativt.. Vi laddar nu om för ett försök till i januari..

All lycka till för dig på din resa!
Svar på tråden IVF hösten 2017 40+