• Linsi

IVF hösten 2017 40+

Jag och min sambo har just avslutat fertilitetsutredningen. Vi vet sedan tidigare att vi har en manlig faktor (inte många sperminer, tyvärr, men läkaren sa det räcker till ICSI), men vi visste inte statusen på min kropp.
    Man får lätt ångest när man fyllt 40 och precis hittat rätt man - och så vet man att det här kommer inte att blir lätt.... 
    Detta är vårt första försök.

Avslutade utredningen igår och har fått en tid på IVF-kliniken på torsdag (IVF Nordic i Malmö)
    Någon som är i samma situation?
    Någon som vill dela med sig av sin erfarenhet kring långa och korta protokollet? När får man vilket protokoll? Vad baserar läkarna sina beslut på?

Vore tacksam om det fanns andra i samma situation att dela tankar och funderingar med.

• Svar på tråden IVF hösten 2017 40+
  • Linsi

Det hade ju varit jätteroligt - men några veckor hit eller dit spelar inte så stor roll i det långa loppet.

Bara roligt att ha någon att dela tankar med....

Ha det bra!

• Lizzie93

Hej, jag hoppar in här! Har skapat en facebook-grupp för dem som genomgår IVF eller är gravida med IVF och vill följas åt på sina resor! Det är en hemlig grupp så för den som vill vara med skicka ett meddelande till mig :D

• Mariana79
    Lizzie93 skrev 2017-11-08 20:25:36 följande:

Hej, jag hoppar in här! Har skapat en facebook-grupp för dem som genomgår IVF eller är gravida med IVF och vill följas åt på sina resor! Det är en hemlig grupp så för den som vill vara med skicka ett meddelande till mig :D

Jag är gärna med i gruppen - ruvar nu på 2 <3

Jag har skickat ett mail till dig
  • Lizzie93

www.facebook.com/groups/1356450611130476/

Har ändrat så att det bara är att söka på ''IVF 2018'' nu, alltså är det en sluten grupp, vill man att den inte ska synas på sin fb sida så ändra bara på sin sida på ''mer'' och sedan ''hantera avsnitt' och bocka ur ''grupper'', då kommer ingen se vilka grupper du är med i :)

Får ni problem så skicka ett meddelande till mig :)

• Linsi
    Lizzie93 skrev 2017-11-08 20:25:36 följande:

Tack för inbjudan!
    Återkommer när det är mer aktuellt - vi kommer inte att kunna köra igång förrän i januari pga sambons jobbresa samt julstängt på kliniken....

Lycka till!

• Linsi
    Mariana79 skrev 2017-11-10 06:54:56 följande:
    Jag är gärna med i gruppen - ruvar nu på 2 <3

Jag har skickat ett mail till dig

Lycka till! Hoppas allt går bra. 
    Satte de in 2? Är inte det ovanligt? Vilken klinik går du på?

Vi har inte kommit igång än - mens om en vecka, men sambon åker på jobbresa och är iväg i 2,5 vecka. Så taskig timing, och sedan kommer jul... Men sen ska vi äntligen komma igång.

• Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-10 17:05:51 följande:

Lycka till! Hoppas allt går bra. 

Satte de in 2? Är inte det ovanligt? Vilken klinik går du på?

Vi har inte kommit igång än - mens om en vecka, men sambon åker på jobbresa och är iväg i 2,5 vecka. Så taskig timing, och sedan kommer jul... Men sen ska vi äntligen komma igång.

De räknar ut i något system hur stor tvillingrisken är och min var bara 6 % då anser man att om man sätter in 2 så får man ökad chans till en lyckad graviditet där den ena har större chans att växa med hjälp av den andra. De sätter inte in 2 om tvillingrisken är hög då man vill undvika tvillinggraviditet.

Jag har gått på Carl von Linné i Uppsala.

Lycka till sen när du är i gång :)
  • Lizzie93
    Mariana79 skrev 2017-11-10 17:46:00 följande:
    De räknar ut i något system hur stor tvillingrisken är och min var bara 6 % då anser man att om man sätter in 2 så får man ökad chans till en lyckad graviditet där den ena har större chans att växa med hjälp av den andra. De sätter inte in 2 om tvillingrisken är hög då man vill undvika tvillinggraviditet.

Jag har gått på Carl von Linné i Uppsala.

Lycka till sen när du är i gång :)
    Jag gick också på Carl Von Linné, supergullig personal! Hur länge har du ruvat? :D Jag kan knappt hålla mig från att testa!
  • Mariana79
    Lizzie93 skrev 2017-11-10 18:38:36 följande:

Jag gick också på Carl Von Linné, supergullig personal! Hur länge har du ruvat? :D Jag kan knappt hålla mig från att testa!

Jag är bara på ruvardag 2 så det är bara att hålla ut :) försöker njuta i nuet bara :)

Ja de är superbra på CVL!
  • Lizzie93
    Mariana79 skrev 2017-11-10 18:49:17 följande:
    Jag är bara på ruvardag 2 så det är bara att hålla ut :) försöker njuta i nuet bara :)

Ja de är superbra på CVL!
    Håller tummarna för er! <3
Svar på tråden IVF hösten 2017 40+