Inlägg från: Liberalist |Visa alla inlägg
  • Liberalist

18 åring vill inte bli kokain beroende

Tjena mannen. Jag är 24 år gammal och precis som du började jag droger typ när jag va lika gammal som dig, kanske något yngre. 

Du har upplevt ett av, rent kemiskt, en av dina "bästa" stunder. Det betyder fortfarande inte att det du håller på med är hälsosamt. Att testa är en sak men känslan du beskriver kan vara svår att kämpa emot. Men det gäller att vara stark! 

Om du kommer känna sådär föralltid? Både ja och nej. Du kommer nog aldrig glömma hur fantastiskt bra du mådde när du tog det men däremot kommer 
    suget att avta om några veckor. Kom ihåg hur du resonerade innan du testa kokain. Du ville bara prova på. Det förstår jag, man vill experimentera. Men det du beskriver nu är inte att prova på. Det är första steget mot ett beroende. Ett beroende som kan vara oerhört jobbigt att bli av med, för att inte säga dyrt.

Det är svårt att motivera sig att aldrig ta det igen, men det är det bara du som vet, hur ofta du klarar av att ta det. (Ingen klarar av att hålla sig till enbart helgerna.) Men säg att du inte tar nu på något år, sen kan du ha en sjukt rolig kväll om ett år? Då kanske det är lättare att säga nej dom kommande helgerna, för det är dom som kommer kännas lite sega. 

Må väl!

Svar på tråden 18 åring vill inte bli kokain beroende