Inlägg från: Anonym (Sjuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjuk)

Kan chefen tvinga mig att jobba helg?

Det är ingen som lyssnar på vad du befarar. Att du känner din kropp skiter de i. Du måste bli sjuk och gärna lång sjukskrivning innan det kan bli fråga om anpassningar för att du ska vara så frisk som möjligt och klara ett jobb. Jag har den vägen vandrat.

• Anonym (Sjuk)
    Anonym (Vuxen) skrev 2017-10-26 14:42:40 följande:
    Att säga att man blir sjuk av att jobba helger pga att man inte får gå ut och festa räknas knappast som riskbeteende för att gå in i väggen.
    Snarare tvärtom.
    Jag säger ju det. Ingen kommer bry sig om man säger så.
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Vuxen) skrev 2017-10-26 19:38:08 följande:
    Tycker du att det är synd om TS som bara får festa varannan fredag? Kanske är lite trött varannan lördagskväll efter att ha jobbat iofs, jävla öken det där, att behöva växa upp.
    Blev du sjuk för att du inte fick supa till varje helg?

Jag tror de flesta seriösa arbetslösa skulle ge rätt mycket för att få jobba heltid ÄVEN om det inkluderar en stund varannan lördag.
    Nej inte än, men om hon framöver blir sjuk av sitt jobb ja då tycker jag synd om henne. Men ingenstans har jag läst att hon behöver festa varje fredag för att hålla sig frisk.
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Vuxen) skrev 2017-10-26 19:38:08 följande:
    Tycker du att det är synd om TS som bara får festa varannan fredag? Kanske är lite trött varannan lördagskväll efter att ha jobbat iofs, jävla öken det där, att behöva växa upp.
    Blev du sjuk för att du inte fick supa till varje helg?

Jag tror de flesta seriösa arbetslösa skulle ge rätt mycket för att få jobba heltid ÄVEN om det inkluderar en stund varannan lördag.
    Jag super aldrig till och har sällan gjort det. Om jag hade blivit friskare av att supa varje helg vet jag ej.
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (.) skrev 2017-10-26 21:25:44 följande:
    Så, vad var problemet med dina arbetstider?
    Var inga problem med just arbetstiderna i första hand. Men vill inte gå in på detaljer, det jag ville få fram är att ingen lyssnar på vad man befarar bli sjuk av, innan man verkligen blir sjuk, först då kan det bli fråga om anpassningar.
  • Anonym (Sjuk)
    M1rella skrev 2017-10-26 21:47:54 följande:
    Har du prövat att jobba helg?
    ja
  • Anonym (Sjuk)
    M1rella skrev 2017-10-26 23:50:34 följande:
    På det jobb du har nu?
    Nej, jag jobbar inte.
Svar på tråden Kan chefen tvinga mig att jobba helg?