• Anonym (dubbelt?)

hur mycket växer en penis

Hur mycket växer din penis i längd och tjocklek från slak till erigerad?
    Stämmer det att alla penisar växer dubbelt så mycket? Gör det det så måste majoriteten av män ha runt 20 cm eller mer.

För mig stämmer det, endast 7,5 i slakt och blir vid rejält stånd 15 cm
    omkretsen växer inte på när lika mycket. från 12,5 i slakt till ca 14 cm.

Jag är alltid minst i duschen.

• Svar på tråden hur mycket växer en penis
  • Aikido

Skulle precis till att mäta då jag hör ett kvidande ljud från de nedre regionerna. Inte visste jag att han kunde läsa. Det blev tydligen prestationsångest modell megasvår när han läste din trådstart. Återkommer med svar när han lugnat ner sig.

• Rikard

Svårt att väga en penis eftersom den sitter fast i ena änden. När den är styv står den dessutom upp och vill inte alls ligga på vågen.

Hur som helst är det inte så enkelt att man kan mäta längden och få ut viktökningen. Man måste räkna ut volymen. En metod skulle kunna vara att doppa ner snorren i vatten och se hur mycket som rinner ut. Människokroppen väger något mer än vatten om man tömmer den på luft. Då skulle man på något sätt kunna jämför hur mycket vatten en slak respektive stel penis undantränger, men personligen skulle jag aldrig orka med en sådan undersökning. Bara att tänka ut den kändes som ett väldigt slöseri med tid.

• Rikard
    Rikard skrev 2017-10-25 11:46:29 följande:

Svårt att väga en penis eftersom den sitter fast i ena änden. När den är styv står den dessutom upp och vill inte alls ligga på vågen.

Hur som helst är det inte så enkelt att man kan mäta längden och få ut viktökningen. Man måste räkna ut volymen. En metod skulle kunna vara att doppa ner snorren i vatten och se hur mycket som rinner ut. Människokroppen väger något mer än vatten om man tömmer den på luft. Då skulle man på något sätt kunna jämför hur mycket vatten en slak respektive stel penis undantränger, men personligen skulle jag aldrig orka med en sådan undersökning. Bara att tänka ut den kändes som ett väldigt slöseri med tid.

Ha, ha ... jag läste fel. Det står ju "växer" inte "väger". Det är ju enklare att mäta, men känns ändå ganska oväsentligt. Om någon storlek över huvud taget är intressant så är det väl i erigerat tillstånd? Vem vill leka med en slak penis?
  • Pentra

På min sambo; från ca 3.5 cm till 17.5 cm. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Bjoer

Storleken i slakt tillstånd varierar ju rätt mycket med humör och temperatur så det är lite svårt att säga på rak arm. Dessutom beror det ju på personen i fråga. Alla är olika. Är det inte bättre att googla på det än att fråga här?

• MR Human
    Rikard skrev 2017-10-25 11:46:29 följande:

Varför hålla på att kladda ned med vatten när det finns en utmärkt kalkylator för ändamålet.
    www.kalkyleramera.se/geometri/volym-cylinder

TS penis har en volym på 0,23 liter!

Det är ju inte litet. Tvärtom!
  • MR Human
    Pentra skrev 2017-10-25 12:07:32 följande:

Ja eller hur! Den växer alltså 5 gånger? Guinness rekordbok?
  • MR Human
    Pentra skrev 2017-10-25 12:07:32 följande:

Ja eller hur! Den växer alltså 5 gånger? Guinness rekordbok?
  • Anonym (Cul de sac)

Ni som vet hur ni förhåller er till andra män utifrån era iakttagelser i duschar: hur hinner ni måtta där? Jag har idrottat större delen av min barn- och ungdom och varit massor på badhus med barnen när jag blivit äldre. Även bastat med andra män i olika sammanhang (inget sexuellt).

Jag kan ärligt säga att jag inte har en aning hur stor andra har. Har aldrig varit intresserad av att ta del av det. Jag tror jag statistiskt ligger runt medel 15-16, kanske, en bra dag. Ingen av de kvinnor jag legat med har gjort någon kommentar eller åtbörd som kan tyda på att jag uppfattas som liten. Men jag har ingen aning hur jag ligger till i "verkligheten"', och har ringa intresse av att utöka min kunskap om detta. Vari ligger detta jämförande, måntro?

En teori är att fler kvinnor(?) uttrycker längtan efter rejäla doningar på kontaktsidor, men även här på FL. Sker det en stor påverkan därigenom, tror ni, jämfört med svunna tider?

Svar på tråden hur mycket växer en penis