Syskonförsök IVF höst -17
Jag ruvar på en blastis som jag hoppas blir ett syskon till vårt första barn som föddes förra året efter tre IVF. Gjorde insättning på naturlig cykel och slipper alla former av mediciner, så himla skönt! Vi har också fyra stycken blastisar kvar i frysen, så vi känner oss hoppfulla att något av dessa förhoppningsvis borde kunna bli ett syskon (men helst det vi redan har satt in, så klart)! Blev även gravid på första IVF men slutade i MF i v 11. Det har varit mycket turer fram och tillbaka, hopp och förtvivlan, men vi fick vårt efterlängtade barn. Denna gången känner jag mig inte alls lika labil, vilket jag tror beror på att jag har ett barn. Innan visste man ju inte om man någonsin skulle få bli mamma eller inte, så det var ju sju resor värre.
Angående pengar gjorde vi utredningen och vårt första IVF-försök privat och det blev infrysning av en blastis och ett FET på det. Allt bygger ju på, så jag tror att vi betalade ca 60.000kr då och fick endast ett traumatiskt MF av det. Men jag känner att det är värt pengarna när man vet vad man får. Denna gång har vi betalat kanske 18.000kr för återbesök och återinförande. Vi har dock bestämt att blir det inga barn av dessa embryon som är kvar så blir det inga mer försök, men det är mest för att vi orkar inte gå igenom hela behandlingen en gång till nu när vi redan har ett barn. Men vi hoppas på denna så klart!