• BinniBoo

Syskonförsök IVF höst -17

Hej

Hoppar in här om det är ok.

Har två barn. Det äldsta som kom till på naturlig väg och yngsta genom IVF år 2014. Då fick vi två ägg till frysen så planerar att sätta in ett nu.

Vi skulle ha gjort ett FET i naturlig cykel i september men fick aldrig utslag på ägglossningstestet. Det tog rätt hårt då men nu i efterhand vet vi att det berodde det på att mensen hux flux bestämde sig för att komma över en vecka senare så jag fick inget utslag pga att jag slutade testa för tidigt då mensen var sen men det var ju svårt att veta då. Vi bestämde oss iaf för att vänta till november men skulle ändå testa med stickorna i oktober för att se om jag har ägglossning. Men även denna gång fick jag inget utslag. Det visade sig bero på att jag denna gång fick mensen en vecka tidigare än vanligt! Så då började jag testa för sent istället! Min mens som alltid varit punktlig ska självklart börja strula just nu.. gaaaah! Idag måndags kom den iaf och har tagit letrozol nu för att stimulera ägglossning då vi inte vet om jag har nån eller inte. Bättre att ta det säkra före det osäkra denna gång. Så snart drar jag igång med äggkossningstester igen.. det är numera en mardröm för mig.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

KattenH81 - Åå då är jag inte själv. Nåt i höstluften kanske? Haha.

Egentligen nu i efterhand var det nog bra att det inte blev nåt i september.. fick reda på att sambons bror och sambo väntar barn nr2 i slutet på maj.. Å jag hade haft bf i början av juni. Hade kanske slutat på bb tillsammans då haha.

Håller tummarna att de klarar upptiningen!

Själv började jag med ägglossningstest i morse. Dag 9 för att inte missa om den kommer tidigare denna gång. Nu SKA jag inte missa ägglossningen!

Lillflickan - Ja det var hemskt jobbigt att inte träffa ägglossningen nån av gångerna men speciellt första gången tog det mig väldigt hårt och jag mådde jättedåligt över det. Nu vet jag ju varför jag missade så har slutat anklaga mig själv över det. Nu började jag testa tidigare för att inte missa.

Vet inte riktigt hur det funkar med stimulerad faktiskt. Men tror man får ägglossningen när man ska ha den så det är väl inget som kan tidsbestämmas med tabletterna tror jag. För i såna fall hade jag ju inte behövt testa med ägglossningstest för då hade dom ju vetat när ägglossningen kommer.

• BinniBoo

Nu närmar det sig! Men jag blir så osäker på detta när det gäller fertilitetsmonitorn från clearblue.. Jag ska väl inte ringa nu när den är hög utan när den är maximal? Men sen känner den ju av ägglossningen 24-36 timmar innan. Så ska jag ringa på första maximal dagen eller andra? Fattar nada av detta haha.
  • BinniBoo

ET86 - efter närmare tanke är det ju när det står maximal man ska ringa då det är LH halten de vill åt. Så kommer ringa när den är maximal och då samtidigt fråga om det är från den dagen dom räknar eller dagen efter. Den var fortfarande "bara" hög idag. Det tar några dagar från man fått "hög" tills LH halten är tillräckligt hög för att bli maximal. Så spännande att se när det ändras.

• BinniBoo

Då var det dags! Men! Kan inte ringa få dom har stängt! Sist gick det att ringa på helger, man kunde lämna ett meddelande så ringde dom upp. Nu gick det inte alls och det står heller inget alternativt telefonnummer man kan ringa på helger. Nån här som vet hur man gör då? Gäller Sahlgrenska i Gbg.
  • BinniBoo

Då blir det insättning på torsdag. Hoppas bara nåt av äggen klarar upptiningen

• BinniBoo

Tack!

Vaknade av att telefonen ringde för 20 minuter sen. Hemligt nr. Tänkte inte svara först men insåg sen att det kan ju vara Sahlgrenska, å det var det. Snacka om att hjärtat slutade slå för några sekunder där. Står ju att dom ringer innan kl 12 om äggen inte klarar upptiningen så man vill ju absolut inte ha ett samtal från dom.

Men som tur var ville hon bara fråga om jag kunde komma 13.15 istället för 14.15 pga att en läkare var sjuk. Phuuu.. så kunde jag andas igen

• BinniBoo

Ja det var hemskt att vakna så men nu är jag ruvare!

Hade två embryon i frysen, och det dom tog upp för tining hade klarat det så har fortfarande ett kvar i frysen. Nu är det bara att ruva på och vänta

• BinniBoo

Grattis Katten!
    Min testdag är 15 dagar efter FET, alltså 8/12. BIM 4/12. Kommer nog börja testa 1/12 om inte tidigare. Har svårt att hålla mig. Flört Jag plussade rätt tidigt när jag väntade sonen.. kommer dock inte ihåg när jag testade då. Funderar så det knakar på om jag kan ha lyckats skriva ner det nånstans. Jag vet att det var några dagar innan BIM jag plussade i alla fall.

Vet inte om min kropp blivit chockad över att ha fått ett embryo inkört för jag har mått konstigt till och från hela dagen! Kan inte ens beskriva hur jag har mått för jag har aldrig mått så innan.. men typ som en blandning mellan milda sammandragningar/håll i nedre delen av magen fast ingen smärta, utan mer obehag. Och en blandning mellan illamående och halsbränna.. fast typ bara svagt av bägge delar men ändå så jag mått så pass illa så jag knappt kunnat äta nåt idag.. och i nästa veva blir jag sugen på både det ena och det andra sötsliskiga men efter en tugga mår jag illa igen. Helskumt! Har i alla fall fått i mig lite Ceasar sallad nu i alla fall. Är ju rätt lätt mat så tänkte att det kanske funkar och det gjorde det, lite i alla fall :)

Min matlust har ju varit dålig de senaste veckorna så kan vara nåt med det. Mina godaste maträtter vill jag knappt ha när de står framför mig. Vet inte vad det är med mig men kan få såna perioder ibland.

• BinniBoo

Mina test kom inte med posten igår som dom skulle och jag jobbar kväll så tänkte först vänta tills att testa i morgon då morgonurin är det bästa. Men kunde inte hålla mig så tog ett för en timme sen och denna gång var det definitivt inget spökstreck. Inte jättetydligt ännu men tydligare än förra testet. Försökte ta bild men det är inte det lättaste när det inte är så starkt än men en blev hyfsad. Jag har varit rätt säker på att det tagit sig i några dagar nu. Mina tuttar blir extremt tunga och känns som tickande bomber nästan direkt jag blir gravid och så här det känts även denna gång. Men ropar ändå inte Hej än förrän det är riktigt tydligt. 

Kollade även upp när jag testade positivt förra IVF och det var RD 9 med clearblue digital. Så borde bli starkare och starkare nu då jag är på RD 8 nu (fredag)

• BinniBoo

Är väldigt märkligt detta. Fick svagt plus torsdags kväll. Feting negativt fredag morgon. Svagt plus fredag kväll. Och nu feting negativt i morse. Alla var tidiga graviditetstester från babyplan. Tog även ett clearblue digitalt igår kväll men det var negativt. Dock är ju inte det lika känsligt men jag plussade med ett sånt på RD 9 med sonen och jag är ju på RD 9 idag så nu börjar man fundera på om det verkligen har tagit sig.. tycker ju att det borde visas positivt nu snart om det är det då jag har Bim på måndag/tisdag. Börjar bli nojjig ja..

• BinniBoo

Katten - ha det är superkonstigt detta. RD 10 idag. Plussade med cb digital på RD 9 med sonen och det var negativt i morse.

Håller tummarna för dig att det inte är nåt missfall på g! Jag blödde i början när jag väntade sonen men allt var helt normalt med honom så hoppas det är samma för dig.

ET - nej jag äter inga hormoner eller nåt.

Jullan - RD 10 idag

• BinniBoo

RD 12 idag och fortfarande negativt test medan kroppen har graviditetssymptom som jag brukar ha. Känns som att det är kört men varför alla dessa symptom och ingen mens i sikte.. testdag på fredag dock men det borde ju varit positivt redan om jag var gravid. Testade ju positivt med sonen på RD 9.

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17