• Shatiri

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en pojke som kom till på andra försöket. Han är strax över 2 nu. Hade en blastocyst i frysen kvar på sahlgrenska som vi försökte med förra året men det blev inget. Har nu börjat gå privat och satte tillbaka en färsk blastocyst för en månad sen och det slutade i missfall 3 dagar efter plusset. Har 4 kvar i frysen och ska till kliniken nästa vecka för att planera framåt. Jag försöker ha tålamod och tänka varje ivf försök som en del av en behandlingsserie. Ibland är det dock svårt att vara positiv.

• Shatiri

Ja, är tacksam eller vad man ska kalla det att missfallet kom så tidigt. Vecka 14 måste varit fruktansvärt. Starkt av dig att se framåt ändå. Stort lycka till vid nästa fet!

• Shatiri

Ja man får ju tro att allt ordnar sig till slut. Har dock fått en blödning igen, 1 vecka efter mens. Hoppas det är samband med ägglossning annars vet jag inte. Kliniken vill att jag tar ett test för att utesluta graviditet. Känns inte som något kan överleva så som jag blödit men får väl göra som de säger. Hoppas allt är ok så vi inte måste vänta mer än jag räknat med. Som du säger man vill gärna känna att det är på väg nånstans. Vilken klinik går du på?

• Shatiri

Oförklarligt barnlösa. Frustrerande men samtidigt kanske bra att inte veta vem det är fel på så att säga. Vi går på Nordic ivf i Göteborg. Ska bli skönt att komma ner på måndag och kolla att allt är bra. Blöder än...

• Shatiri

Jag tycker man får tänka på sin hälsa både fysiskt och psykiskt. Sen ekonomin såklart, det är ju lite smådyrt fast värt det om det funkar såklart. Håller tummarna strf83.

Själv vart jag på akuten igår för jag blöder 1 vecka efter mens, mycket också.Fick iaf läkemedel och en undersökning. Så det såg normalt ut. Får mig att fundera vad man egentligen utsätter kroppen för med hormoner osv.

• Shatiri

Hej alla!

Kollar in här för att se hur det går för er. Efter mitt tidiga missfall har kroppen rättat sig till och jag gör mig redo för ett fet av en 5 dagars på fredag. Spännande tider!

• Shatiri

Satte in en femdagars idag. Testdag 28 Dec om nu inte den förbannade mensen hinner före. Lycka till alla här inne.

• Shatiri
    Lillflickan skrev 2017-12-15 10:25:22 följande:

Härligt katten!

Så mysigt att se att det faktiskt är något där inne.

Jag fick 2-3v på gravtestet idag. Inget mer rosa sen i onsdags. Börjar nästan få upp hoppet igen.

Stort lycka till! Det är vidrigt att sväva mellan hopp och förtvivlan. Håll ut!
Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17