• Sodergok

Syskonförsök IVF höst -17

Hallå!

Jag tänkte hoppa in i eran tråd om det är okej.

Vi är på gång att starta vår tredje Ivf till syskonförsök nu i januari, seg väntan som vanligt..

Vi fick ett MA i våras och sedan dess har det inte velat gå vägen för oss. Det var riktigt jobbigt i somras när vi satt i bilen på väg för att göra en frysåterföring (har 25 mil att köra till kliniken) och de ringer och säger att vårt enda embryo inte klarade upptiningen :( bara att vända hem..

Detta var så pass ovanligt så de erbjöd oss kostnadsfri nedfrysning vid en nästa Ivf.

Jag var förresten aktiv i en annan tråd för något år sen men hade då ett annat nick typ Marie eller vad det var.. Jag känner ju igen dig KattenH81 i alla fall :) Vad härligt att det har gått vägen för dig!

• Sodergok

Ja då vet du ju precis hur jobbigt ett sånt där samtal är Lillflickan..

Konstigt nog trodde vi också först att vi kunde lyckas på egen hand men det resulterade bara i två månader av skengraviditet. Värdelöst.

Vi ska starta behandling vid nästa mens, men det är lite svårt att säga exakt när det blir eftersom vi kommer direkt från ett misslyckad färskförsök så det är möjligt att mensen kommer lite senare eventuellt. Men hoppas att vi är igång runt den 10 januari :)

• Sodergok

Idag börjar vi med sprutorna igen.. det känns ganska hoppfullt ändå. Det blir vår tredje ivf på ett år, och denna gång har jag lite andra tankar som maler.. Jag funderar på om det finns långvariga biverkningar av dessa behandlingar, finns det någon forskning över huvud taget? Jag som i vanliga fall knappt äter konventionell mat utan helst ekologiskt.

Så härligt att läsa om er som lyckats! Längtar såå till att få vara gravid igen, med allt vad det innebär ;)

• Sodergok

Igår var vi iväg och fick tillbaka en fin blastocyst :) Det blev tyvärr inget till frysen denna gången men det känns ändå rätt så hoppfullt... som det brukar göra, tills man vet.. Ja herregud vad livet bjuder på berg och dalbanor alltså..

• Sodergok

Nu har vi testdag den 14e. Vid förra försöket klarade jag faktiskt att inte tjuvtesta utan väntade in mensen istället.. tror lite att jag kände på mig hur det skulle gå. Nu hoppas vi på bättre resultat ;)

Vår dotter är 2,5 år

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17