Inlägg från: Anonym (Utsatt_man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Utsatt_man)

#metoo, hur har ni blivit drabbade?

Blev sexuellt utnyttjad flera år av en kvinnlig chef. Hon krävde att jag skulle ha sex med henne, trots att hon hade man och barn. Om jag inte ställde upp skulle hon fixa så jag blev avskedad, och jag hade mycket små möjligheter då att få nytt jobb då jag var ung och inte hade tillräcklig arbetslivserfarenhet.

Hon såg inte illa ut eller så, men just själva tvånget gjorde att det kändes äckligt, vämjeligt, i synnerhet som jag visste att jag slickade och stoppade lemmen i samma hål som hennes man borrade i.

Men hon ställde upp mycket för mig i övrigt och då jag har henne som en bra merit när jag nu söker andra jobb, så vore det nästan självmord (arbetsmarknadsmässigt sett) att anmäla henne. Men den dag när jag är mer oberoende av tidigare meriter i CVt ska jag göra det.

• Anonym (Utsatt_man)
    Anonym (Sharon) skrev 2017-10-26 11:46:29 följande:
    Fy fan så illa att utnyttja sin ställning så. Hopps hon åker dit.
    Undrar om det var fler män på min dåvarande arbetsplats än jag som blev drabbade. Om jag förväntades hålla käften om det, så lär hon väl satt munkavle på de eventuella andra offren med. Hon var ganska dominant och körde med alla.

Svar på tråden #metoo, hur har ni blivit drabbade?