Min familj är riktiga energitjuvar!
Hej. Energitjuvar finns det alltid, och det absolut bästa sättet att slippa dem är att undvika dem. Men i mitt fall är det verkligen svårt. För de personerna som snor min energi är min egna familj!
Min mamma är otroligt labil och kan när som helst få ett psykbryt och bli rabiat utan någon vidare anledning. Att vara i närheten av henne är som att dansa på äggskal.
Min pappa är väldigt hård! Han ska alltid sitta och läxa upp en om småsaker, han försöker hela tiden ställa sig över en och dessutom har han en förmåga att alltid lägga ord i munnen på mig. Innan jag avslutar en mening så avbryter han och avslutar meningen åt mig och påstår bisarra saker som jag inte ens sagt! Såhär har han gjort med mig hela mitt liv! Idag kan jag försvara mig men när jag var liten så kunde jag inte det, vilket min terapeut beskriver som psykisk misshandel av barn. Han är dessutom extremt oförsiktig med att förnedra en inför andra och har dessutom favoriserat min storebror framför mig öppet.
Sist har vi min bror som är rentav elak. Han säger otroligt elaka kommentarer, han gör elaka saker och kan bli helt galet förbannad om han inte får exakt sin vilja igenom. Han beter sig som en bortskämd, dryg tonåring trots att han är över 30.
När jag är med min familj så har jag konstant en klump i magen för när som helst kan helvetet braka loss! Har försökt att prata med dem och få dem att förstå att deras beteende är vidrigt och att det stör mig. Har t.o.m. berättat för dem att det är deras fel att jag måste gå terapi. Men de lyssnar inte! Allt jag säger är totalt ointressant för dem och vad jag känner och hur jag mår är inte ett dugg viktigt för dem!
Nu undrar jag vad fan jag ska göra? Ska jag ge dem ett ultimatum och säga att om de inte slutar bete sig så illa så bryter jag kontakten med dem? Som sagt, hade det här varit främlingar hade jag bara sprungit därifrån men det är inte så lätt när det är ens egna familj. Min högsta önskan är att vi någon gång kunde träffas och bara ha det trevligt och prata om roliga saker och stötta varandra. Precis som helt vanliga familjer! Men jag har insett att det aldrig kommer att hända...