Höstblåsor, herpes?
Hej! Jag har en dotter på 1,5 år som för lite mindre än en vecka sen fick hög feber som höll i sig tills Tisdagskväll..efter det ingen feber. På Måndag fick hon tre st blåsor runt munnen och dagen efter märkte jag också att det var på tungan o i munnen.. också på läppen har hon, det kan på morgonen se riktigt hemskt ut, hela läppen ser helt förstörd ut! Hon har haft så ont i munnen och är så ledsen, trött, arg och gnällig. Vill inte äta men flytande kost o kall dricka går ner ibland. Ikväll skulle vi borsta hennes tänder för hon luktar så fruktansvärt illa i munnen (?blåsor?) och då hann vi knappt börja före det började blöda massor, hennes tandkött har också varit väldigt rött de senaste dagarna men har inte direkt sett blåsor där?
Vi var också till läkare i början på veckan och då sa hon också höstblåsor, men nu har jag läst vidare om det skulle kunna va munherpes? Hur vet man riktigt skillnad?
Tacksam för svar!! Känner mig så maktlös, ledsen o trött... Detta är nog det värsta hon haft och värsta jag som förälder varit med om. Tycker ju såklart mest synd om henne! Känns så hemskt att se henne ha så ont. Ska ringa läkare igen imorgon men tänkte ändå skriva här o höra om andra kanske kan ge mig råd, tips? Vad som kan hjälpa att lägga på t.ex läpparna??