Fick nyss reda på att min man är mångmiljonär
Det här kommer säkert att låta helt otroligt. Det känns helt otroligt också. Jag har varit gift med min man i mer än tio år och vi har två barn. Vi träffades nyss efter att vi tagit studenten då vi båda reste runt i Europa med mycket liten budget. När vi träffades hade han bott under en bro i en europeisk storstad i någon månad. Själv liftade jag runt, sov på okända människors soffor och hade fantastisk tur då jag varken blev våldtagen, rånad eller mördad. Ung och dum.
Hur som helst så fattade vi tycke för varandra, gifte oss fort med bara två vittnen och flyttade till Sverige för att jag skulle börja studera. Ett typiskt förhållande som ingen trodde skulle vara, men vi är fortfarande lyckligt gifta tolv år senare. Jag har blivit högutbildad och fått jobb med en okej lön, han har varit arbetslös, varit hemma med barnen och periodvis jobbat på något lågavlönat jobb. Ekonomiskt sett har det stundvist varit tufft, men vi har alltid haft så att vi klarar oss. Jag är intresserad av minimalism på så sätt att jag gärna har få ägodelar och litet boende så jag har inte pressat min man till att jobba mera och på så sätt tjäna mera, utan har varit rätt nöjd som det är. Semesterresor har ofta våra föräldrar bjudit oss på, så pengar till det har jag inte saknat.
Nu tyckte min man att det var rätt tillfälle att berätta att han är mångmiljonär. Efter att vi gift oss insåg jag att hans pappa är rik, men det är mina föräldrar också så jag reagerade inte speciellt på det. Insåg dock inte exakt hur rik han är. Tydligen har nu hans pappa då och då gett min man och hans syskon delar av hans företag och fastigheter så att den totala summan uppgår till mera än tio miljoner kronor.
Nu vet jag inte vad jag ska göra med denna information. Är inte arg på min man för att han döljt detta för mig eftersom han har då och då under åren antytt att han har en förmögenhet, men jag har inte frågat mera. Rent spontant så känns det som om jag bara vill glömma bort pengarna och fortsätta leva som vi gör. Jag trivs ju bra som det är och vill inte att rikedom ska förändra mig till det sämre som ju ofta sker. Kanske bara låta pengarna växa och sedan ge dem åt våra barn.
Vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden, kanske bara skriva av mig. Jag blev ju kär i den charmiga mannen som bodde under en bro, inte en mångmiljonär. Han är ju samma person ändå, men ändå är allt annorlunda nu. Kan bara hoppas att inga av våra vänner får reda på det här eftersom vi redan förlorat en vän pga avundsjuka när hon fick följa med oss på en södernresa med svärfars familj. Hon pratade aldrig med oss efter den resan och betedde sig konstigt under resan också trots att vi varit vänner i många år.