• Spaceman

Sommartidens vara eller icke vara?

Nu är det dags att ställa om klockorna igen, vad tycker ni om det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sommartidens vara eller icke vara?
  • Aniiee

Vi borde ha sommartid året om. det är "lättare" att leva med ljusa eftermiddagar. Mornar är ändå så mörka, det spelar liskom inte lika mycket roll att solen går upp kl 8 istället för 7, medean den där timmen (16 istället för 15) gör ganska mycket. För Stockholm, i alla fall....

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • absalon

Vida bättre vore att istället justera solens uppgång och nedgång än att hålla på och mixtra med klockan.Cool

• HelaGotland

Självklart borde vi ha sommartid året om, annat är bara dumt. Vi har inte längre bondgårdar allihopa.

• Aniiee
    HelaGotland skrev 2017-10-28 23:55:04 följande:

Självklart borde vi ha sommartid året om, annat är bara dumt. Vi har inte längre bondgårdar allihopa.

Nästan ingen hade bondgård när sommartiden infördes heller.... förutom ett testår på 1910-talet så har vi faktiskt bara haft sommartid sedan 1980....
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Spaceman

Så var denna frågan på tapeten igen. Om ni inte har svarat så har ni chansen nu.

Svar på tråden Sommartidens vara eller icke vara?