• Isathe

Klomifen / Pergotime

theLovelyJ skrev 2017-10-28 15:07:35 följande:

Hej!

Vi har försökt bli gravida i två år. Två graviditeter har det blivit, dock slutade båda i tidiga MF. Senaste var för 14 månader sedan. Nu har vi efter mycket om och men tagit kontakt med en läkare utomlands och har fått Klomifen (samma som Pergotime) utskrivet. Är vi fler i samma sits? Tänker om vi kan följas åt? <3

Hej! Är också i samma sits, äter också Clomid, samma sak. Inte vågat säga det till sjukvården. Hade också sjukt ont i magen vid ägglossningen i söndags men sökte inte sjukvård. Så nu bara vänta och hoppas. Räknar också på BIM runt 19/11. Håller tummarna för oss
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-10 19:29:38 följande:

Åh! Då har vi BIM samtidigt! Vad spännande! :) Hur mådde du i övrigt? Jag hade som sagt sjukt ont i magen 1 vecka innan ÄL. Åt clomifen cd3-7 och fick ÄL dag 11.

Hade bara ont 1 dag och de var dagen efter jag fått plus på äl-testet. Mår rätt bra annars. Tycker att jag fått lite mensvärk idag så tror inte de blir något nu heller tyvärr...!!
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-10 21:21:45 följande:

Känner också av lite mensvärk idag. Både i magen och bak i ryggen. Får se vad som händer, än är det ju inte kört!

Nää såklart är de inte kört men försökt i 8 månader och tror de här är min 3-4 kur så är inte speciellt hoppfull tyvärr!!
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-10 22:32:57 följande:

Men åh! :/ Tror du det är värt att höja dosen om det inte händer nåt?

Den här gången slog jag på stort och åt 150mg, så visst kan man öka dosen
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-14 19:09:35 följande:

Hur går det för dig? Hur mår du? <3

Tackar som frågar, jag mår bra! Har lite småont i magen till och från så antar att mensen kommer som planerat senast söndag, tyvärr! Har ju försökt sedan februari så har inga större förhoppning då jag även ätit Clomid tidigare också

Hur går det för dig?
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-14 22:13:56 följande:
    Testade idag, negativt. Så gissar att vi får följas åt som icke-gravida minst en månad till. Funderar på om jag vågar ta clomid en gång till med tanke på att jag hade så ont, men troligtvis gör jag det iallafall. Vi vill ju så gärna... <3
    Men du har väl BIM på söndag? Ska inte ge några falska förhoppningar men du kan ju fortfarande plussa. Håller tummarna för oss!!
    Jag har också BIM 19/11 men tänker inte ta några gravtest förens tidigast måndag morgon
  • Isathe
    miranda94 skrev 2017-12-02 10:55:49 följande:

Hej tjejer!

Hur gick det för er med clomid?

Jag plussade svagt idag tack vare clomid började med dom direkt 100 mg utan att ha mens först!

Ville kolla om någon annan har också haft turen på sin sida ????

Fungerade inte förra gången och väntar nu på nästa ägglossning. Har tyvärr tappat hoppet helt för de här med att få plussa
  • Isathe

Yes!! Max fertlilitet på cb Ägglossningstest med dubbelindikator nu kl 21:00.

Nu är bara från hur vi ska mysa, vi fick till det igår kväll men nu då de här dagarna framåt. Sex ikv? Eller imorgon bitti eller hur göra?

Man säger ju ägglossning mellan 12-48h så borde väl ha ägglossning imorgon som tidigast....

• Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-12-05 11:10:32 följande:
    Vi har haft sex 9 dagar av 11 möjliga den här månaden. Vore väl sjutton om det inte skulle gå! ;)

Kör på bara, varje dag! :)
    Man börjar ju liksom tröttna på detta jagande efter ett plus då sexlusten blivit lidande!! Tyvärr!

Iaf fått till det i fredags, söndags, igår kväll och i morse. Ska försöka få till imorgon bitti/kväll och även torsdag morgon för att verkligen försäkra oss om att vi gjort allt

Svar på tråden Klomifen / Pergotime