• theLovelyJ

Klomifen / Pergotime

Hej!

Vi har försökt bli gravida i två år. Två graviditeter har det blivit, dock slutade båda i tidiga MF. Senaste var för 14 månader sedan. Nu har vi efter mycket om och men tagit kontakt med en läkare utomlands och har fått Klomifen (samma som Pergotime) utskrivet. Är vi fler i samma sits? Tänker om vi kan följas åt? <3

• Svar på tråden Klomifen / Pergotime
  • theLovelyJ
    miranda94 skrev 2017-11-09 22:31:18 följande:

Hej!

Har du hunnit få tabletterna och hur går det?

Är själv inne på tredje dagen med 100 mg klomifen =O)

Åh äntligen svar! :)

Jag har ätit min första kur på 50mg. Har haft en jävulsk smärta i magen, så illa så jag uppsökte vård. Dock var jag för feg för att berätta om tabletterna. Äggstocken var i normal storlek och slemhinnan förtjockad. ÄL-tider sa läkaren. Två dagar senare var smärtan borta.

100mg klomifen? Varför så starka? Det är väl inte första kuren nånsin? Hur mår du?

Dag 18 här idag. Känner mig uppsvälld, mer än vanligt. Är lite lagom spänd inför bim, som borde vara den 19/11.
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 16:51:41 följande:

Hej! Är också i samma sits, äter också Clomid, samma sak. Inte vågat säga det till sjukvården. Hade också sjukt ont i magen vid ägglossningen i söndags men sökte inte sjukvård. Så nu bara vänta och hoppas. Räknar också på BIM runt 19/11. Håller tummarna för oss

Åh! Då har vi BIM samtidigt! Vad spännande! :) Hur mådde du i övrigt? Jag hade som sagt sjukt ont i magen 1 vecka innan ÄL. Åt clomifen cd3-7 och fick ÄL dag 11.
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 20:19:22 följande:

Hade bara ont 1 dag och de var dagen efter jag fått plus på äl-testet. Mår rätt bra annars. Tycker att jag fått lite mensvärk idag så tror inte de blir något nu heller tyvärr...!!

Känner också av lite mensvärk idag. Både i magen och bak i ryggen. Får se vad som händer, än är det ju inte kört!
  • theLovelyJ
    Anonym (C) skrev 2017-11-10 20:21:14 följande:

Hej och ursäkta om jag är frågvis nu men varför har ni fått det från läkare utomlands? Och hur gick ni tillväga då?

Jag fick det för att jag bad om det, genom en nät-läkare. Har som sagt inte lyckats bli gravid på över ett år. Utredning är gjord här i Sverige, utan anmärkning. Därför vågade jag mig på att ta hjälp på annat sätt.
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 21:37:22 följande:

Nää såklart är de inte kört men försökt i 8 månader och tror de här är min 3-4 kur så är inte speciellt hoppfull tyvärr!!

Men åh! :/ Tror du det är värt att höja dosen om det inte händer nåt?
  • theLovelyJ
    Anonym (C) skrev 2017-11-10 22:55:45 följande:

Vad var det för nät-läkare och hur fungerar det? Var du tvungen att visa upp utredningen? Jag är helt säker på att jag inte har ägglossning och skulle då gärna vilja testa något pergotime-liknande men vill verkligen inte gå till en läkare.

Jag tog kontakt med dokteronline. :)
  • theLovelyJ
    Älskadeunge skrev 2017-11-11 14:57:44 följande:

Blev väldigt nyfiken.

Jag har pcos så har ingen egen ägglossning. Då jag har en dotter sedan tidigare så får jag ingen hjälp via landstinget. Utan måste söka hjälp privat. Jag har funderat på att köra på samma sätt som er.

Det jag undrar är, är ni inte oroliga för att eventuellt få trillingar eller värre, femlingar? Det är det som har stoppat mig från att köra på samma vis som er. Hur vet ni att det endast är 1-2 ägg som mognar/släpper?

Jag håller tummarna för att ni plussar snart :))

Det vet vi ju såklart inte! Men det vore helt otroligt om det skulle bli så i mitt fall eftersom jag trots egen Äl inte blir gravid.. Är 35+ så äggen är väl gamla.. :/ ;)

Om det blir 2 så gör det oss inget. Blir det fler är det bara bonus! <3
  • theLovelyJ

Okej tjejer, 8 dagar kvar till bim och jag är SVULLEN! Såpass så att arbetskamraterna har frågat om jag är gravid. Är pinnsmal i vanliga fall. Dessutom har jag ?mensvärk?.. hoppas det är ett gott tecken! <3

• theLovelyJ
    Anonym (C) skrev 2017-11-11 16:17:27 följande:

Förlåt om jag verkar helt korkad nu men skulle du vilja förklara hur det går till? Jag gick in kollade på hemsidan men jag fattade inte hur jag ska göra...ringer man dem eller klickar man bara i vad man vill ha? Behöver inte nån läkare blandas in alls med tanke på att det är receptbelagt?

Man klickar i det man vill ha, fyller i en hälsodeklaration, sen kollar en läkare på beställningen och skriver ut. Sen kommer medicinen direkt hem till dörren inom ca 48 timmar. :)
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 16:51:41 följande:

Hej! Är också i samma sits, äter också Clomid, samma sak. Inte vågat säga det till sjukvården. Hade också sjukt ont i magen vid ägglossningen i söndags men sökte inte sjukvård. Så nu bara vänta och hoppas. Räknar också på BIM runt 19/11. Håller tummarna för oss

Hur går det för dig? Hur mår du? <3
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-14 20:46:37 följande:

Tackar som frågar, jag mår bra! Har lite småont i magen till och från så antar att mensen kommer som planerat senast söndag, tyvärr! Har ju försökt sedan februari så har inga större förhoppning då jag även ätit Clomid tidigare också

Hur går det för dig?

Testade idag, negativt. Så gissar att vi får följas åt som icke-gravida minst en månad till. Funderar på om jag vågar ta clomid en gång till med tanke på att jag hade så ont, men troligtvis gör jag det iallafall. Vi vill ju så gärna... <3
  • theLovelyJ
    miranda94 skrev 2017-12-02 10:55:49 följande:

Hej tjejer!

Hur gick det för er med clomid?

Jag plussade svagt idag tack vare clomid började med dom direkt 100 mg utan att ha mens först!

Ville kolla om någon annan har också haft turen på sin sida ????

Grattis till plus! För mig gick det inte på första försöket. Höjde dosen till 75mg, vågade inte mer eftersom jag hade så förbannat ont förra ÄL. Nu har jag precis haft ÄL igen, så har BIM kring den 14/12. Får se hur det går! Den här gången har vi inte missat att ligga en enda dag kring ÄL!
  • theLovelyJ

Jaha tjejer, jag får väl uppdatera lite här då! Är på cd18 och har mensvärk! Ingen mens, bara ont!

Borde haft ÄL inom de närmsta 3 dagarna. Har inte fått maximal fertilitet med cb-s Äl-tester den här månaden, men man märker det ju på annat sätt också!

Nåt som är lite mysko är att min gynläkare har bokat in en telefontid med mig på bim-dagen. Hon känner inte till vad jag har gett mig in på. Vad hon vill har jag ingen aning om. Provsvar där allt såg bra ut har jag redan fått. Så vad hon vill lär jag få klura på till den 14/12...

Funderar på att säga som det är till henne. Be om en spolning innan nästa ÄL, samt ett ultraljud för att kolla om jag öht släpper några ägg! Känns som det kan vara värt det... frågan är om hon går med på det! ;)

Hur går det för alla? Är det nån som läser som vill inflika något?

Miranda94 ? hur går graviditeten? Du måste uppdatera oss! :) <3

• theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-12-04 22:23:02 följande:

Yes!! Max fertlilitet på cb Ägglossningstest med dubbelindikator nu kl 21:00.

Nu är bara från hur vi ska mysa, vi fick till det igår kväll men nu då de här dagarna framåt. Sex ikv? Eller imorgon bitti eller hur göra?

Man säger ju ägglossning mellan 12-48h så borde väl ha ägglossning imorgon som tidigast....

Vi har haft sex 9 dagar av 11 möjliga den här månaden. Vore väl sjutton om det inte skulle gå! ;)

Kör på bara, varje dag! :)
Svar på tråden Klomifen / Pergotime