• Christi38

    Kalastips

    Tips önskas på kul lekar för ca 20-24 barn i förskoleklass.

    Tips önskas även på tårta, aldrig bakat tårta i hela mitt liv men tänkte det kunde vara lite roligt samt pga ev allergirisk kan det vara bra att göra från scratch så vi vet vad som är i.

    Vi har bokat en gymnastiksal men vill förutom redskap där göra lite "vanliga" kalasgrejer :)

    Pinista eller klassisk godispåse vid hemgång?

    Berätta! Hur ser era kalas ut på extern plats?!

  • Svar på tråden Kalastips
  • cosinus

    Hinderbanor brukar uppskattas. Annars gör lite olika stationer om det finns plats. Ett innebandymål, en klätteravdelning, ringarna (akta så ingen då de i huvudet) en liten yta att typ spela killerball eller liknande.

    Vi har aldrig försökt fålla in alla att leka samma sak utan det har varit mer fritt. Oftast bjudit på pizza (utkörning) eller glass (om affär funnits nära) med olika topping och lite småkakor.

    Älskar att ha kalas i idrottshall. Uppskattat och så smidigt

  • nnnnnnnn

    Vi har bokat gympasal några gånger och det är alltid poppis!

    Vi har kört med lek ett tag, sen korv + bröd, sen lek igen och paus för glass, sen får de fiska i fiskedammen innan de går hem.
    Våra kalas brukar vara 2,5-3h tex 10-13 eller 11-13.30.
    Några brukar alltid komma lite tidigare och hjälpa till att plocka fram så det blir hinderbana, sen brukar det gå av sig själv, barnen leker med det som de vill leka med, vissa spelar boll eller innebandy på en avgränsad del och andra röjer i hinderbanan.
    Lagom att pausa efter 30 min för lite mat och sedan efter 30-60 min igen för glass.

  • Christi38
    cosinus skrev 2017-10-28 20:13:56 följande:

    Hinderbanor brukar uppskattas. Annars gör lite olika stationer om det finns plats. Ett innebandymål, en klätteravdelning, ringarna (akta så ingen då de i huvudet) en liten yta att typ spela killerball eller liknande.

    Vi har aldrig försökt fålla in alla att leka samma sak utan det har varit mer fritt. Oftast bjudit på pizza (utkörning) eller glass (om affär funnits nära) med olika topping och lite småkakor.

    Älskar att ha kalas i idrottshall. Uppskattat och så smidigt


    Pizzabud är ju jättesmart! :)

    Tack för tips!
  • Christi38
    nnnnnnnn skrev 2017-10-28 22:14:43 följande:

    Vi har bokat gympasal några gånger och det är alltid poppis!

    Vi har kört med lek ett tag, sen korv + bröd, sen lek igen och paus för glass, sen får de fiska i fiskedammen innan de går hem.
    Våra kalas brukar vara 2,5-3h tex 10-13 eller 11-13.30.
    Några brukar alltid komma lite tidigare och hjälpa till att plocka fram så det blir hinderbana, sen brukar det gå av sig själv, barnen leker med det som de vill leka med, vissa spelar boll eller innebandy på en avgränsad del och andra röjer i hinderbanan.
    Lagom att pausa efter 30 min för lite mat och sedan efter 30-60 min igen för glass.


    Har aldrig varit på ett kalas i gymsal men hört gott om dem. Speciellt när det är så stora grupper!

    Vi tänkte också ha varmkorv + bröd. Glass funderade vi på, lite svalkande efter all lek. Men sonen vill absolut ha tårta, så i nån form får det bli det...
Svar på tråden Kalastips