• rödnos

Fler som planerar en liten sladdis?

Jag är 39, fyller 40 om ca 2 veckor och vi har just blivit överrens om att det gärna får bli ett tredje barn.
    Vi har två barn nu födda 10 och 13 så det var ett tag sedan jag var gravid och jag hoppas nu bara att det ska ta sig lika lätt som förr. Jag har alltid varit lite smått hyperfertil och har oftast dubbla ägglossningar samt koll på min cykel men jag har också haft en hel del missfall så jag är lite nervös över att börja försöka på en trea. Vet inte hur jag kommer reagera på eventuella missfall nu... 
    Käkar bidrottninggelekapslar (som jag gjort de gånger det blivit barn tidigare), d-vitamin och magnesium, kalcium etc. 
    Har aldrgi testat med ÄL stickor men har köpt hem ett paket med 10 tester som jag funderar på att prova. Jag brukar dock känna väldigt tydligt då jag har ägglossning men jag vet inte, vill väl vara säker på att det faktiskt är det det är...

Jag har också gjort en TVT operation efter andra barnet så jag måste undersöka hur det funkar med vaginal förlossning efter en sådan eller om man måste snittas. Nån här som vet?

• rödnos

Va kul att vi är så många i tråden!

Vi kör första försöksomgången nu vi med premiär igår. Mannens kommentar efteråt; Jag har lite ångest. HAHAHA! Dags att komma över den sa jag för nu är det produktionsvecka!
    Vi har kört oskyddat sex i ca 10 månader men avbrutet så nu var det första gången på väldigt länge som vi gick "hela vägen". Var nog mer det än tanken på ett till barn. jag vet inte men nu sitter han i alla fall och smilar när jag nämner att det är dags igen om några timmar.  

Jag har ätit bidrottninggele i 2 veckor och känner ägglossningen komma som en ballong i magen så vi får hoppas att det tar sig. Annars är det jag som drabbas av ångest.

Någon mer som kör med bidrottninggelékapslarna?

• rödnos

Jag tror vi missade ÄL med en dag eller så. Var liksom inte på humör den dagen.  
    Men nu är vi nog ganska samspelta med att vi faktiskt vill ha en till.

Min man kommer befordras officiellt om nån vecka och han är lite nojig över att hans nya roll (med personalansvar över ca 50 pers varav några chefer) kommer innebära stress för honom... Jag frågade lite snällt vad som egentligen är viktigast... att jobba som en dåre eller att leva livet med störst fokus på det som är roligt? Han har blivit något av en karriärist vilket ju är kul till viss del men jag kan ju känna att det kan bli lite mycket av det ibland. För bådas del ska tilläggas för jag är absolut inte oskyldig själv utan fortsätter gärna klättra jag också...
    Samtidigt blir man ju inte yngre liksom... Får se om ett par veckor om det tagit sig här. Känner nog inget speciellt än så länge så inget kul att rapportera där...

Grattis till dig som plussat! Spännande!

• rödnos

Jag har BIM nu på torsdag och har haft skum molvärk och känningar några dagar nu. Mått illa från och till så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Känns som att det vore lite för enkelt om jag skulle råkat bli gravid på de två "halvförsök" vi fått till...

Hur går det för er andra?

Jag minns inte helt hur det kändes förra gången jag plussade mer än att jag bara kände mig säker på min sak innan jag testat. Liiiite så känns det nu men jag vågar som sagt inte hoppas än... Så var man där igen... Den där väntan på ett plus...

• rödnos

Jag testade negativt i förrgår... idag är BIM och ingen mens i sikte... hoppet lever. ????

Ja fy fan för denna väntan!

• rödnos

Självklart oxå sjuhundra symptom...

Halsbränna, uppsvälld, molvärk, stick i tjejmagen, hugg i brösten och illamående.

Suck.

• rödnos

Här är mensen sen med 4 dagar vilket aldrig hänt förut... testat negativt senast idag men mår illa, har molvärk, halsbränna och är hungrig om vartannat. Fattar inget så jag beställer tid hos KK imorgon för att kolla..

• rödnos

Ja kanske lika bra att vänta... så less på att må illa etc bara.

Brukar testa med Cleasblues digitala med veckoindikator mest för att det är kul. ????

Testade med deras snabba test sist men ogillar det där med potentiella spökstreck etc. ja eller nej liksom, det är mer min grej.

(Rätt knallröd i personlighetstester. Haha!)

• rödnos

Där kom mensen. 6 dagar sen. På?t igen, upp o hoppa, kör i vind etc. hepp!

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?