• Tumvante

Extra?

Ewaa skrev 2018-01-16 15:00:01 följande:

Är lite inne på samma som du.... blir Albyl minor och ProgesteAll creme + folsyra till nästa gång. Annars Aten Har lovat mig själv 10 försök sen är det dags att fundera över plan B!

Jag är 34 men det känns ändå som tiden snabbt rinner iväg....

Jag är 35, första graviditeten blev en dotter i 2015. Sen miste jag 5 ggr - alla i 2017. Är testad för ALLT typ. Ska skicka mensblod till Athen nu, för att kolla för ureaplasma bakterier. Annars visar proven intet (17 olika blodprov... minst!... och kromosomtest på oss bägge, spermietest och vattenscanning...)

Bor i Danmark och här anser de att immunbehandling är det rätta, så på tisdag ska jag få IVIG behandling, och så provar vi därefter.

Är med i en dansk grupp för oss med upprepade spontanaborter, och tyvärr... finns det par som mist mer än 10 ggr :( även de som mist väldigt sent), och de som varit igång i 10+ år. Men varje gång någon föder ett levande friskt barn så får man hopp.

Vi ska nog lyckas... även om våra odds är betydligt lägre att lyckas, så går det.

Lycka till! Hoppas du kan få igång i någon behandling, för om dina prover inte heller antyder något, så kanske immunbehandling skulle kunna vara något...
  • Tumvante
    UndrandeSökare skrev 2018-01-21 15:51:01 följande:

Låter bra att du ska göra mensblodtest, jag har svarat på din fråga i Atentråden om hur man skickar det till Aten.

Har du gjort hysto med inplantationssnitt? Serum (som gör mensblodtestet) gör också hysto med inplantationssnitt och är omvittnat väldigt duktuga på det. Många i Atentråden har lyckats efter att ha gjort hysto hos Serum.

Jag kan också rekommendera att du gör LAD-test och om man får dåligt resultat på det så gör man LIT.

Tack! Nice att man kan skicka i vadderat kuvert! Måste fixa prov imorgon!
  • Tumvante
    Tumvante skrev 2018-01-22 21:27:22 följande:

Tack! Nice att man kan skicka i vadderat kuvert! Måste fixa prov imorgon!

...får läsa på om implantationssnitt, om det skulle kunna vara implantationsproblem... mister ju väldigt tidigt ...
  • Tumvante
    UndrandeSökare skrev 2018-01-23 07:43:47 följande:

In normal pregnancy, the cells of the mother?s immune system need to recognise the embryo as being foreign cells. This is the first step to producing protective blocking antibodies to shield the embryo from attack by the mother?s immune system. In some women, we find a failure to make antibodies capable of recognising embryonic cells. In the laboratory, as a proxy for embryonic cells we use white blood cells from the male partner on the theory that if the mother?s blood does not carry antibodies to these cells, she is more likely to lack the antibodies that can bind (and allow recognition of) embryonic cells made from his genetic material (the LAD/antipaternal antibody test). In cases where a low LAD is associated with repeat miscarriage, a technique called LIT (lymphocyte innoculation therapy) can be helpful.  Alloimmune problems can be particularly severe when the male and female partner have very similar cell surface markers e.g. DQalpha.

Dessa test ovan, LAD-test och LIT-behandling samt DQ-alfatest kan göras i Aten hos Serum.

www.ivfserum.com/immunological-treatment-for-ivf/

Undrar om dessa ?fel? också ses hos sådana som mig med sekundära habituella aborter... kroppen måste ju gjort ?rätt? när jag väntade dottern...
  • Tumvante
    UndrandeSökare skrev 2018-01-23 19:40:10 följande:

Passa på att köpa alla saker du behöver redan nu, så är du redo när det är dags att köra nästa månad. Du behöver en vadderad påse av minsta storlrken, frimärken, urinprovrör med gul skruvkork och koksaltlösning.

Ja, skulle ha gjort det denna gången. Får hoppas att jag inte får mens nu förrän någongång långt efter oktober ;)
  • Tumvante
    ilovebamse skrev 2018-01-23 21:29:27 följande:

Hej. Läste din text o lite av svaren. Men kände att jag ville dela med mig av min systers historia.

Hon hade 9 missfall i bagaget med två olika killar.

När hon träffade sin nuvarande sambo fick hon ett till.

Gjort utredningar såklart som inte visat något fel.

De blev gravida igen och hon fick en liten flicka i höstas.

Vad gjorde hon annorlunda? Hon blev sjukskriven fråb sitt jobb dag ett typ. Var hemma hela graviditeten o gjorde inget annat än o ta det lugnt. Hennes problem kan vara att hon är så lätt stressad. O efter fler o fler missfall så blev hon ju inte mindre stressad av nästkommande.

Lösningen är ju självklart inte bara stress men kan ju vara en bidragande orsak kanske?

Stress är nog ingen positiv faktor... svårt dock, att försöka tvinga sig själv att inte stressa...
Svar på tråden Extra?