• Anzil

Kan vänner bli besvikna om man inte dyker upp på deras fester?

Hej!

Min vän bjöd mig på hennes Halloween fest, en kamrat som jag tillsammans skall jobba med ett projekt. Vi båda skall bestämma ett datum, angående om att träffas och ha ett möte om projektets arbete.

Vännen bjöd mig på hennes Halloween fest, men jag kunde tyvärr inte gå.

Jag skrev i sista sekund att jag inte kunde dyka upp.

Idag känner jag dålig samvete för kompisen, men jag vet inte riktigt vad hon själv känner eller vad man skall känna när en kompis avböjer ifrån inbjudan.

Hur känner man sig oftast. Kanske besviken, men kan det verkligen gå så långt att man blir sur på den kompisen som inte kom, kan man bli väldigt besviken på kompisen som tackade nej till festen?

Jag känner bara ett dålig samvete, men har ingen aning om jag borde det, trots allt så kunde jag inte komma. Jag ville dock dyka upp!

• Svar på tråden Kan vänner bli besvikna om man inte dyker upp på deras fester?
  • Carambolan

Du säger att du skrev i sista sekund att du inte kunde dyka upp. Hade du tackat ja eller inte svarat innan? Att alla vänner inte kan komma är ju inget konstigt, men det är drygt med folk som ställer in precis innan.

• Kjell2

Har man sagt att man ska komma och sen avbokar i sista sekunden utan bra anledning skulle jag bli sur.

Hade du sagt att du skulle komma coh varför avbokade du?

Svar på tråden Kan vänner bli besvikna om man inte dyker upp på deras fester?