Inlägg från: Anonym (OskyldigtAnklagadMan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (OskyldigtAnklagadMan)

Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!

En dag för 4 månader sedan puttade min dåvarande sambo in mig i en hylla under ett tjafs så jag fick hjärnskakning, det var kulmen på 5 år av angrepp både psykiskt och fysiskt mot mig under våran relation.

Men aldrig tidigare hade sambon orsakat en skada som krävt sjukvård, jag såg att hon blev rädd. Hon började prata om att jag skulle anmäla henne m.m. vilket jag aldrig gjort innan och aldrig tänkt göra! 

Men rädslan från sambon satt kvar, för dagen efter så kom jag på sambon med en lögn och sambon svar var att ringa 112, en farlig person förföljer henne m.m.

Detta var början på ett 4 månader långt helvete som pågår än idag, trots att jag varit offret i 5 år i relationen så vänder hon på det. Hon anklagar mig för misshandel, ofredanden osv. och hon får ett par "vänner" att medverka till detta sociala haveri.

Sambon som numera av given anledning är ex. sambon körde skådespelet fullt ut, hon hittade på saker men jag som enkelt kunde motbevisas, och eftersom vi hade övervakningskameror hemma så var det ibland mer än enkelt att bevis att saker inte gått till på det sätt som hon påstod.

Men baserat på hennes uppgifter, så har jag blivit misshandlad, hotad, polisen har utsatt mig för 3 olika husrannsakningar, gripit mig för bilstöld, polisen har "tvingat" mig hem från en resa till USA för att jag skulle på förhör. Ett förhör man inte sedan ville hålla, för man hade kommit på att det inte fanns grund för det som ex. sambon hade påstått.

Även om polis / åklagare lagt ner alla anklagelser mot mig så fortsatte ex. sambon med vänner att påstå att jag misshandlat ex. sambon under våran relation. Jag anmäler givetvis dem för förtal men som alla vet så gör polis / åklagare inget åt förtal.

Jag försökte att trix i boken för att reda soppan med ex. sambon men hon har konstant vägrat att medverka till en lösning, stoppar huvudet i sanden.

Så till slut för att få upprättelse, för att kommer ur den mentala press det är att som kille bli anklagad för misshandel så väljer jag att ta risken och åtala ex. sambon för grovt förtal som ett så kallat enskilt åtal.

I den förberedande förhandling så medger ex. sambon inför lagmannen vid rätten att ex. sambon inte haft som avsikt att anklaga mig för misshandel. Kort sagt allt var bra ett påhitt...ett påhitt som enkelt sagt nästan kostat mig livet. För så illa var det/är det!

Hur kan man anklaga någon för misshandel på falska grunder? Uppehålla det i 4 månader?

Men det är inte mitt problem idag, mitt problem idag är inte direkt ex. sambon utan alla vänner, kollegor som vände mig ryggen när de falska anklagelserna kom och när mitt psykiska mående totalhavererade. :(

Baserat på hoten mot mig så vågade vissa vänner heller inte komma på besök, jag vågade inte gå ut...vilket blev än värre rent socialt!

En vecka har gått sedan erkännandet, och saker är värre än någonsin...ingen av mina vänner/kollegor har bett mig om ursäkt utan mitt liv är som innan, visst jag har ett papper som säger att ex. sambon medger att jag inte misshandlat henne men vad hjälper det mig socialt?

Känner tyvärr att jag bara vill bort från allt... :(

• Svar på tråden Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!
    Anonym (Lina) skrev 2017-10-29 16:57:23 följande:

Varför skulle hon hitta på alla sakerna år efter år? Jag tror det är du som inte kan erkänna vad du gjort!

Att jag inte misshandlat min fd. sambo är polisiärt utrett i form av fysisk bevisning m.m. som talar emot det som min ex. sambo påstod. Det är med utrett i form av ett medgivande att jag inte har misshandlat henne i en förhandling i tingsrätten.

Som jag skriver så är det inte mitt problem idag, utan mitt problem är att alla som trodde på ex. sambon, alla som vände mig ryggen är för fega för att erkänna att dem hade fel, att bara lyfta telefonen och be om ursäkt. :(

Vilket medför att trots allt är utrett, så har detta förstört mitt liv. Är ensam fast jag varit helt oskyldig till detta...

Anonym (Lina) skrev 2017-10-29 17:32:23 följande:

Men snälla VARFÖR skulle en kvinna ljuga om sånt här?

Varför skulle en man ljuga om detta?
    Anonym (Malin) skrev 2017-10-29 17:39:52 följande:
    Kon kanske lider av psykisk ohälsa på grund av sin exman, och det han gjort mot barnen? Det brukar sällan leda någon stans just för att kvinnor inte blir trodda! Man beskyller offret!  och utreds det då av en man så vill han bara skydda andra män. Då är det klart att dom lägger ner det så dom kan fortsätta sitt förtryck av kvinnor.

Åklagaren i detta fallet var en kvinna som lade ner detta, domaren i rätten för mitt enskilda åtal om grovt förtal där ex. sambon medgav att det inte varit hennes avsikt att beskylla mig för misshandel var med en kvinna.

När ex. sambon puttade in mig i en hylla så fick denne panik, och det ena ledde till det andra. Jag har med en ljudinspelning där min ex. sambo säger att jag aldrig har slagit henne, och att jag aldrig skulle slå henne. Hon säger med att jag har fått försvara mig mot henne...det finns film där jag inte utgör något som helst hot mot henne men hon angriper mig ändå, som slutar med att jag får hjärnskakning.

Så detta är utrett med råge, men det är inte det min tråd handlar om...utan om det sociala haveri som det medfört för mig att bli oskyldigt anklagad!

Vargaflickan skrev 2017-10-29 18:31:08 följande:

Den här tråden är ett fint exempel på allt som är fel med dagens feminism Obestämd När det finns bevis att kvinnan är en lögnare så har ni fortfarande mage att säga att ts har misshandlat sitt ex... Som vanligt är kvinnan alltid helt oskyldig till någon form av brott, trots att det finns bevis som pekar på motsatsen.

Hade jag inte haft alla bevis (ljudfiler, filmer m.m.) som jag hade för motsatsen så hade jag varit rökt. Så enkelt är det...var ingen som lyssnade nämnvärt på vad jag sa. Det var som sagt så viktigt att få tag i mig så man gjorde husrannsakan m.m. och att jag skulle palla mig hem från USA. Ex. sambon påstod att jag flytt dit m.m.
    Anonym (ååå) skrev 2017-10-29 21:38:58 följande:
    ta mitt förslag på sid 1, du kanske missade det?

Jag har redan tagit dokumentet och postat det med ett följebrev till alla som jag kunde komma på som kunde ha nått med detta att göra.

Men det är en balansgång det med, kommer få lida för det med tror jag!

Dock måste jag göra nått, jag har blivit misshandlad p.g.a. av hennes anklagelser, jag har blivit hotad m.m. och till slut kom så kom hoten från personer så långt utanför våran sfär så det var skrämmande. Har till och med varit på förhör hos polisen i en utredning om stämpling till grov misshandel av mig...allt detta gör att jag knappt går ut. Senast idag så gick jag till Maxi på dagen, och fick panikångest för jag hela tiden är på min vakt. 

Men det är sådan skillnad på när kvinnor och män blir utsatta, jag dömdes direkt...av alla. Hade jag varit kvinna som sagt att jag blivit misshandlad så hade jag fått massa stöd...av vänner, polis m.m. men i mitt fall så är det mer att detta skall jag tåla. Du är man...

Det är först efter att hon medgav i rätten att detta inte var sant som staten i form av kommunen, polis m.m. börjat bry sig. 

Jag kan öppet säga att jag i mångt och mycket inte längre vill leva, känner att värdet med livet är borta. Tyvärr. 

Visst jag kunde så som så många andra män när dem bli anklagade gå och gömma mig, men jag är inte sådan. Och jag tror att många män som är oskyldiga till saker, för jag är övertygad om att dem är många fler än vad samhället vill medge gömmer sig just för det som jag utsätts för, istället för att ta kampen för rättvisan.

Men vill göra en sak klar, jag är inte arg på min ex sambo. Alla göra vi saker som vi ångrar, men är besviken att hon uppehöll detta i 4 månader...besviken på att den personen som jag i ett år stöttade när denna fick livmoderhalscancer ens får för sig att anklaga mig för nått jag aldrig har gjort...är minst sagt besviken!

Vissa saker gör man bara inte...

När det inte kunde bli värre..

Svar på tråden Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!