Inlägg från: Anonym (Blomma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomma)

Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!

Anonym (Lina) skrev 2017-10-29 17:32:23 följande:

Men snälla VARFÖR skulle en kvinna ljuga om sånt här?

Sånt här beteende sitter inte mellan benen utan i huvudet. Det finns helt enkelt människor som inte har samma känsloregister som vi andra. Till dig Lina kan jag väl säga att du väl är normal helt enkelt och inte haft oturen att bli drabbad. Det är inte så märkligt att man tänker som du då.

Det finns dock tyvärr manipulativa och instabila våldsverkare utan samvete som bara vill suga i sig andra människors livsenergi och som förvrider allting till sin motsats och alltid hinner först med att tuta i omgivningen lögner som man aldrig kan komma ikapp med sanningen. Det är inte logiskt. Det finns ingen anledning att göra så. Det är därför offren inte blir trodda. Det är också därför man kan stanna i en så destruktiv relation. För det går inte in att en medmänniska kan göra så. Man väntar på att det blir bättre medans man blir nedbruten bit för bit. Man blir tacksam för att man inte blir slagen, när det plötsligt är lugnt. *Naturligtvis* gör våldsverkaren allt i sin makt för att inte bli upptäckt. Och för att krossa sitt offer på värsta möjliga tänkbara sätt om sanningen riskerar att komma fram. 

Det är klart att alla kan skapa en fejkad story på Familjeliv för att få information att använda i något scenario, men den mest troliga förklaringen är att TS talar sanning. 

TS, läs på om det här beteendemönstret med partnervåld du utsatts för. Läs även på om diverse empatistörningar och liknande för att få dig en uppfattning om vad det är som du kan ha varit utsatt för. och gå i terapi. Om någon reagerar på ordet empatistörning så står jag för att man har en empatistörning om man misshandlar sin partner fysiskt och psykiskt och isolerar en genom att vända vänner emot en.

Jag känner med dig och förstår precis vad du går igenom.
Svar på tråden Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!