• Milkway

Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!

TS jag lider med dig. Man vet inte vem man är tillsammans med förrän personen tappar kontrollen. Ett uttryck.

Det är inte många som tänker på att en man som blivit anmäld kan vara oskyldig och processen ni måste gå igenom och hur hela livet krymper ihop bara för att man fått en anmälan. Det är läskigt vilken makt vi människor har över varandra. Jag har varit i bråk i relationer då killen varit så rädd att han velat spela in allting för han trodde jag skulle ljuga ihop att han gått på mig och att polisen skulle storma in och ta han, han hade kanske varit med om tjejer som ljugit. Självklart sa jag att jag aldrig skulle vilja förstöra hans liv eller ljuga om något så allvarligt. Det obehagligaste med din story är hade du inte haft bevis hade det kunnat gått riktigt illa för dig, starkt att kämpa vidare ! Dina gamla gamla vänner är fega och följer bara grupptryck att frysa ut den som är utpekad utan att göra egna slutsatser. Suger gör det. Hade nog satsat på flytta och börja om ifall det var möjligt.

Svar på tråden Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!