Inlägg från: Canadasvensk |Visa alla inlägg
  • Canadasvensk

Markerade

Cadencee skrev 2017-11-01 06:36:33 följande:

Jag är inte otrygg med hunden på det viset. Det enda hon gjorde fel var att är hon väl var vaken så morrade hon när jag satte min son mellan henne och mig. Men som igår fick hon va i köket och vårt sovrum när jag inte kunde ha full uppsikt över min minsta son. Igår visade hon även att hon var osäker runt sonen därav att jag stängde in henne så hon fick vara ifred.

Att hunden morrar när du bara sätter barnet bredvid skulle jag se som ett stort varningstecken...
  • Canadasvensk
    Cadencee skrev 2017-11-01 06:36:33 följande:

Jag är inte otrygg med hunden på det viset. Det enda hon gjorde fel var att är hon väl var vaken så morrade hon när jag satte min son mellan henne och mig. Men som igår fick hon va i köket och vårt sovrum när jag inte kunde ha full uppsikt över min minsta son. Igår visade hon även att hon var osäker runt sonen därav att jag stängde in henne så hon fick vara ifred.

Att hunden morrar när du bara sätter barnet bredvid skulle jag se som ett stort varningstecken...
  • Canadasvensk
    Cadencee skrev 2017-11-02 08:32:42 följande:

Det hunden gjorde fel var andra gången hon morrade då jag enbart satte ner sonen bredvid mig i soffan. Hon vaktade "sin" plats men det får hon inte i soffan. Hade varit skillnad om det var hennes säng eller hennes plats på golvet där hon har filt och sådär. Därav att sambon så nej och tog bort henne från soffan. I vanliga fall är hon duktig på att gå undan eller tex hoppa ner från soffan om det blir för livligt.

Ditt barn (bebis) ska kunna gå fram och sticka handen i hundens hundmat utan att hunden reargerar.

Hunden ska stå absolut lägst i heirarkin. Allt annat har en felaktig "maktbalans" i familjen.
Svar på tråden Markerade