Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

kontrollerande familjehem

TS, nummer 2 och 3 är absolut inga konstiga saker. Det är helt normalt. Klart att ditt familjehem inte blir glada när dom gett dig friheten att köpa en vinterjacka och du kommer hem med en massa annat. Ville du köpa annat hade du kunnat slänga iväg ett sms och fråga om det är okej att köpa andra saker för pengarna.

Samma sak då du redan första veckan (?) missade bussen och sov borta olovligt. Du måste visa dem att du går att lita på!

Du kommer ju troligtvis bo i familjehem några år till, vill du inte göra det bästa av situationen? Skulle nästan garantera att om du sköter dig och visar att du respekterar deras regler, kommer du få lösare tyglar eftersom. Inget som kommer ske inom de närmsta veckorna, men allt eftersom du visar att de kan lita på dig.

• Anonym (Alice)
    Anonym (s) skrev 2017-11-05 20:41:11 följande:

Jag fick 200 kr i månaden innan och jag fick köpa vad jag ville för det och jag fick sova borta när jag ville men jag måste skicka sms att jag gjorde det, och jag fick inte göra vad jag ville men dom var inte extrema eller hade en lista. nu får jag inte alls sova borta även om jag frågar innan...

Men du har bara bott där i knappt en månad. Ni känner ju knappt varandra. Dom har ett ansvar över dig, och du måste visa att dom kan lita på dig innan du får sova borta. Följ deras (väldigt rimliga) regler och försök att lära känna dem, så kommer du nog få göra mer som du vill och få sova borta nån gång. Ge det lite tid.
Svar på tråden kontrollerande familjehem