cosinus skrev 2017-11-01 21:18:36 följande:
Vad exakt är mannens problem med din träning? Är han genuint orolig för att du tränar för hårt eller är det mer ett svepskäl för att han tycker det tar för mycket tid eller fokus? Om du mår illa direkt efter träning har du med vätska och något ätbart när du cyklar? Man är ju olika men jag tar alltid med sportdryck om jag ska springa mer än typ 75 min. Framförallt mår jag bättre efteråt då, annars blir jag lätt illamående och eländig.
Oj, jag glömde bort tråden.
Jag tror att han är lite smått orolig för att jag går ner i vikt. Visserligen går det långsam, 3kg det senaste halvåret. Det märks ganska mycket på kroppen att jag fått mer muskler och mindre fett. Men mest tror jag han är orolig för att jag ska krascha, han har själv varit med om en cykelolycka som slutade med 3 veckor på sjukhus. Så träningen i sig har han inte något emot.
Det funkar inte att dricka samtidigt, det är alldeles för mycket trafik och jag måste verkligen ha örnkoll hela tiden. Det är vansinniga bilister, prejandes bussar, förvirrade fotgängare och galna cyklister överallt och hela tiden. Försöker istället dricka både innan och efter men glömmer bort det rätt ofta...