• Vajua

BF+7, öppen 3 cm, FEL?!

Hej!

Jag är ny här och vet att liknande frågor har ställts men ingen jag tycker passar in på mig.

Jag har gått en vecka över tiden men har inga känningar alls på att bebis ska komma.

På bfdagen var jag hos BM som konstaterade att min tapp var utplånad och jag var öppen 3 cm. Hon blev jätteglad över att jag troligen kommer ha bebis inom 3 dagar (skitförbannad att hon sa så). Hon gjorde en liten hinnsvepning då. På vägen hem och resten av kvällen hade jag sammandragningar som gjorde ont (har haft sen v.20 så inget konstigt för mig) och jag blödde 3 dagar efter det.

Nu har det gått en vecka sedan jag var hos bm och jag har fortfarande ingen bebis. Jag börjar därför undra om det är något fel på min kropp?! Eftersom jag är både öppen och min livmodertapp är utplånad. När jag söker på detta så står det att latensfasen brukar vara såhär men isf har jag haft en extremt lång latensfas.

Snälla hjälp mig! Någon annan som varit med om detta eller har kunskap? Jag är rädd att det är något fel på mig ????

Imorgon ska jag tillbaka till bm för ultraljud och diskutera igångsättning nästa vecka då jag går in i v.43. Detta är mitt första barn.

• Svar på tråden BF+7, öppen 3 cm, FEL?!
  • Anonym (Normalt)

Nä det är inget fel. Jag var fem centimeter öppen med barn två och hade noll känningar. Fick igångsättning någon dag senare.

• Anonym (+14)

Det är absolut inget fel, gick över tiden 10 dagar med första barnet och 14 dagar med andra barnet, jag vet att dn tiden känns oändlig men försök att ta det lugnt och samla krafterna snart har ditt barn i famnen<3<3 lycka till

Svar på tråden BF+7, öppen 3 cm, FEL?!