Förkortad livmodertapp + sammandragningar v24+0
Skrev inlägg i lördags angående blödning och nu vet läkare lite mer, dock inte så dem kan ge svar på allt vilket är förståeligt. Tänkte kolla om någon mer drabbats eller är i liknande sitta eller eventuellt har fått prematur barn.
I lördags fick jag en störtblödning hemma. Jag var då i 23+2. Livmodertappen hade krympt 2.2cm. Fick kortisonspruta i lördags och söndags. Vår lille kille mår bra.
Dem kunde i måndags se att den krympt ytterligare och dem tror blödningen kan bero på livmodertappen men kan inte svara säkert. Jag får Lutinus (?) som ska förhindra att tappen krymper ytterligare. Igår och idag har jag haft lite täta och intensiva sammandragningar, har då fått bricanyl för att livmodern ska kunna slappna av. Har legat i Uppsala sen i lördags och dem kan inte svara på när jag får åka hem.
Är det någon som vart med om liknande där man lyckats behålla barnet i magen i flera veckor genom sängliggande och medicin?
Mammor som födit för tidigt - hur mår era barn och hur har det gått för er längs vägen?
Tacksam för alla svar och erfarenheter