Inlägg från: Anonym (Mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman)

Ex som driver mig till vansinne

Samma sak här med mitt ex.Ibland har jag blockerat honom,för att han misshandlar mig mycket genom sms .Har sökt hjälp,anmält honom.Det blir lugna perioder och sen börjar han igen.Nu har det lugnt ett tag och vet att han börjar snart skada igen med sms.Ska då blockera och han får meila eller skriva brev om han har fråga om barnet .

• Anonym (Mamman)
    Anonym (***) skrev 2017-11-02 14:16:04 följande:

Vad har du då anmält han för och hur gick det med anmälningen? Kom den nånvart? 

Har anmält honom för hot och falska anklagelser .Han blev inte dömd,men var tyst i några månader.Bra att det finns bevis för andra myndigheter,om man skulle behöva det (anmälningar).Hemskt jobbigt att ha kontakt med sån typ,jag vet detta.Vet så mycket om detta tyvärr.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Resultat) skrev 2017-11-02 15:30:54 följande:

Tyvärr så funkar det inte så. Så länge exet inte är dömd så kommer exet att anses vara oskyldig och du kommer att anses vara en bråkstake om du alls nämner dina anmälningar mot exet som lagts ner av berörd myndighet.

Sen måste jag ändå göra det,så att jag inte åker in på nåt ,som oskyldig.
  • Anonym (Mamman)

Räcker det inte att man mailar/sms när man mår dåligt av en otrevlig elak person?Och bara då när man måste ha kontakt.

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Ayla) skrev 2018-02-07 19:48:05 följande:

Hur menar du?

Att slippa prata med sånt ex.Man kan skriva istället,om man måste samarbeta om barnen.Inte annars.
Svar på tråden Ex som driver mig till vansinne