Inlägg från: Anonym (telefon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (telefon)

Ex som driver mig till vansinne

Skaffa nytt telefonnummer. Använd bara det gamla med honom. Sen kan du lägga undan telefonen och bara läsa en gång i veckan eller ge telefonen till en vän (gärna någon han respekterar, bäst vore hans egen mamma om du har god kontakt) som sållar bort all skit och bara berättar det av relevans. Tala gärna om det för honom också så kanske han skäms för att skriva massa skit som någon annan måste läsa.

Annars kan ni skicka med en bok med barnet där ni får skriva ner saker (viktiga saker angående barnet) för hand, det kanske hindrar honom från att skriva massa dumheter.

• Anonym (telefon)
    Anonym (***) skrev 2018-01-21 18:19:32 följande:

Ja nytt telefon nummer var ju en bra idé. Hans mamma vill inte lägga sig i säger hon. Men ärligt talat så tror jag inte att han hade brytt sig nämnvärt om det. Han har inga problem med att ljuga för sina nära och kära och myndigheter. Han är redan medveten om att kvinnojouren, BOJ och vänner/familj läser det han skriver men det har inte hjälpt

Att han skulle skämmas vore bara en bonus. Huvudsyftet med metoden är att du slipper läsa vad han skriver
Svar på tråden Ex som driver mig till vansinne