• Anonym (??)

Hur vet jag att jag kommit?

Hej, är en tjej på 17 år.

Jo jag undrar hur man vet om man kommit. För de blir så att känslan blir bara skönare o skönare. Men sen när jag väll pullar då de är som skönast så händer det aldrig något tycker jag. Någon som kan förklara lite noggrannare precis hur de känns o vad som händer?

• Svar på tråden Hur vet jag att jag kommit?
  • Anonym (W)

Förlåt för ett kanske tråkigt svar, men du vet när du kommit. Uttrycket nått sin klimax är ganska bra, klimax betecknar en höjdpunkt, så om vi säger att man fått en orgasm - tja, hur känns den? Det är svårt att förklara, de flesta har nog väldigt individuella svar på den frågan. Men vid orgasm har man nått klimax, alltså höjdpunkten av njutning, när det bara blir så skönt att det inte kan bli skönare. Allt pulserar, krampar (på ett bra sätt). Personligen är jag så känslig efter detta att jag inte kan röra vid mig själv igen. 

Men gällande "pullar då de är som skönast så händer det aldrig något tycker jag". Alla kan ju inte nå orgasm via enbart penetrering, eller g-punktsstimulering, som jag förmodar att du menar när du säger att du pullar, testa att lägga mer fokus på klitoris, var bara försiktig med direkt kontakt med klitoris då den är mycket känslig vid upphetsning, detta kan bli mer obehagligt och "kittlande" än skönt. 

Lycka till! Skrattande

• Anders 386

Håller med (W). Lärde mig redan i mitten på förra seklet att om nån undrar om hen fått orgasm så har hen inte det. Har man varit med om det finns 0% tveksamhet.

• Anonym (Yes)

Jag trodde jag hade kommit, då det var så skönt, men det tog tills jag var 22år gammal (och hade fött ett barn) innan jag då fick en riktig orgasm.

För mig (som onanerat sen tidig barndom) var det helt "hoppsan" när den kom, och jag fick kämpa för att inte väsnas för mycket :P mitt barn låg i samma rum o sov...

För mig gick det så: måste vara superkåt och väldigt sömnig och avslappnad. Flera dildos (alla hål i bruk) och jättevåt. Lite porrbilder, men blundade då det gick bättre. Rörde både bröstvårtorna och klitoris, samt dildosarna (skulle behövt fler händer, haha)

Lycka till!

• Anonym (R)

Tjejers orgasm verkar vara mycket mer komplicerat. Killars orgasm är ju hur simpel och "rak" som helst.

• Anonym (??)

Tack så mycket! Får la helt enkelt försöka testa mig fram lite mer :)

• Anonym (Det märks)
    Anonym (R) skrev 2017-11-03 14:29:13 följande:

Tjejers orgasm verkar vara mycket mer komplicerat. Killars orgasm är ju hur simpel och "rak" som helst.

Precis som tjejer/kvinnor är förövrigt ;) (lite skämt och lite sant)

Precis som tidigare svar, man märker när en kvinna får orgasm. Ju äldre, erfarnare och tryggare du blir desto lättare får du orgasm. Den erfarenheten har jag iaf.
  • Anonym (...)
    Anonym (Det märks) skrev 2017-11-05 08:37:07 följande:

Precis som tjejer/kvinnor är förövrigt ;) (lite skämt och lite sant)

Precis som tidigare svar, man märker när en kvinna får orgasm. Ju äldre, erfarnare och tryggare du blir desto lättare får du orgasm. Den erfarenheten har jag iaf.

Frågan var när man som kvinna märker det.
  • Anonym (G)
    Anonym (W) skrev 2017-11-03 09:28:18 följande:
    Förlåt för ett kanske tråkigt svar, men du vet när du kommit. Uttrycket nått sin klimax är ganska bra, klimax betecknar en höjdpunkt, så om vi säger att man fått en orgasm - tja, hur känns den? Det är svårt att förklara, de flesta har nog väldigt individuella svar på den frågan. Men vid orgasm har man nått klimax, alltså höjdpunkten av njutning, när det bara blir så skönt att det inte kan bli skönare. Allt pulserar, krampar (på ett bra sätt). Personligen är jag så känslig efter detta att jag inte kan röra vid mig själv igen. 

Men gällande "pullar då de är som skönast så händer det aldrig något tycker jag". Alla kan ju inte nå orgasm via enbart penetrering, eller g-punktsstimulering, som jag förmodar att du menar när du säger att du pullar, testa att lägga mer fokus på klitoris, var bara försiktig med direkt kontakt med klitoris då den är mycket känslig vid upphetsning, detta kan bli mer obehagligt och "kittlande" än skönt. 

Lycka till! Skrattande
    Håller med
Svar på tråden Hur vet jag att jag kommit?