• Junirosen

BIM December 2017

Hej Sofia!

Vad kul att du har startat en Bim i December tråd och åh vad gulligt gjort av din kille :)

Jag har pluggat senaste åren men blir klar till sommaren så nu är det äntligen dags för mig och min kille att börja försöka för att få en liten bebis. Det blir vårt första försök och vi har inga barn sedan innan så känns väldigt spännande!

Jag har beräknad ägglossning 27/11, så det är ju ett tag kvar med BIM 12/12 men tyckte det var så kul att du startat en tråd så jag hänger gärna på och följs åt :)

• Junirosen

Jätteroligt! Speciellt eftersom det är första försöket för båda och ingen har barn sedan innan!

Jag är också 26 år och antar att du är född 1991 med tanke på ditt namn så då är vi lika gamla :) Hur gammal är din kille?

Vad skönt att din mens kommit igång sen du slutat med pillrena. Förstår däremot att det är lite svårt att veta hur cykeln är. Själv så har aldrig piller eller hormoner funkat så bra för mig så jag började med Natural Cycles för 2,5 år sedan och det har fungerat perfekt för mig/oss. Det har också gjort att jag väldigt bra koll på min cykel, som för det mesta är väldigt punktlig.

• Junirosen
    sofiaaa91 skrev 2017-11-04 06:31:54 följande:

Hej Junirosen

Vad roligt att du vill följas åt. Jag är 26 år gammal. Har gått på alla möjliga sorters P-Piller och Mili piller pga av svår mensvärk sen första mensen nästan. Tog sista pillret Zoely den 31:a augusti. Så detta är min andra mens sedan piller stoppet. :) Hormonerna spökar liten fortfarande pga av Zoely tog bort min mens helt och hållet. Så hade ingen koll på min cykel alls. Denna cykeln varade 29 dagar då mensen kom igår.

Vi har kört avbrutet sen några veckor sen, men nu ska vi som sagt försöka hela vägen.

Vi har inte heller några barn sen tidigare. Så detta blir de absolut första försöket. De är så spännande :)

Jätteroligt! Speciellt eftersom det är första försöket för båda och ingen har barn sedan innan!

Jag är också 26 år och antar att du är född 1991 med tanke på ditt namn så då är vi lika gamla :) Hur gammal är din kille?

Vad skönt att din mens kommit igång sen du slutat med pillrena. Förstår däremot att det är lite svårt att veta hur cykeln är. Själv så har aldrig piller eller hormoner funkat så bra för mig så jag började med Natural Cycles för 2,5 år sedan och det har fungerat perfekt för mig/oss. Det har också gjort att jag väldigt bra koll på min cykel, som för det mesta är väldigt punktlig.
  • Junirosen
    Wictoria90 skrev 2017-11-04 07:32:00 följande:

Låter verkligen spännande! Jag och min sambo har försökt sedan i april. Dock med 2 missfall i bagaget sedan i somras. Går och väntar på min mens nu och tror den kommer snart. Har dock hög temperatur ännu så ska vänta över helgen och se. Annars hoppas jag december bjuder på ett + igen för oss??

Hej Wictoria!

Vad jobbigt för er att ha gått igenom två missfall redan... vilka veckor var du i när det hände?

Håller verkligen tummen för er att december ska vara månaden det går vägen för er :)

Kul att du också vill hänga på i tråden!
  • Junirosen
    sofiaaa91 skrev 2017-11-04 08:19:29 följande:
    Hej

Ja haha är född 1991 :) va roligt. Min sambo är 28 och vi har varit tillsammans sen 2009. Vi har bott ihop sen hösten 2010. Vi förlovade oss 2014 :) Vi har 2 ragdoll katter och bor i en 4:a 92 kvm bostadsrätt nyproduktion som vi köpte förra året.

Ja så vi kör på hela månaden då jag inte vet när min ägglossning är. Brukar få väldigt stuva och ömma bröstvårtor i mitten av månaden. Tror de är runt ägglossningen. Köpt en babyplan termometer. 2:a mätningen idag så får se om de är någon skillnad, men borde ha ägglossning runt den 18:e :)
    Okej :) min killes föräldrar har också en Ragdoll, dom är ju fantastiskt söta! Min kille fyllde 29 i år. Vi har varit tillsammans i 6 år och vi förlovade oss i april i år. Bor i ett radhus på 90 kvm. 

Haha jaa det är väl lika bra! Perfekt ju att du har köpt en termometer, det tror jag hjälper en en hel del för att lära känna sin kropp :) Då har du ägglossning typ en vecka innan mig! Jag håller på att längta ihjäl mig bara efter det... Haha! Känns så långt bort just nu... 
  • Junirosen
    Wictoria90 skrev 2017-11-04 08:30:26 följande:
    Ja men verkligen... 1:a gången var det i vecka 11. Hade sett och hört hjärtljuden i vecka 8 så var förkrossad... ville bara bli gravid så snabbt som möjligt och det blev vi men, missfall igen i vecka 8... så tungt!!! Inte lika jobbigt som första gången men känt mig ganska nere..

Nu går jag och hoppas på mensen, att den inte ska komma... denna långa väntan är så jobbig.

Hur går det för er??
    Men usch vad fruktansvärt. Förstår att det måste ha varit förkrossande :(
    Men vad skönt att ni ändå orkar vidare trots allt det svåra. 

Jag har inte beräknad ägglossning förrän den 27/11 och det kommer bli vårt första försök. Vi har planerat det datumet sedan ett tag tillbaka att det är då vi ska börja försöka då jag pluggar och blir klar till sommaren. Så vi är säkra om det mot all förmodan skulle gå på första att jag verkligen hinner klart med skolan. 

Kul att vi alla tre är i samma ålder och att det är försök för att få första barnet. Jag är 26 år och min kille 29 :) 

När har du beräknad ägglossning denna månad? 
  • Junirosen
    sofiaaa91 skrev 2017-11-04 10:12:29 följande:

Ja de är de verkligen. Vi har en tjej och en kille :) härligt då bor vi lika stort. Lika gamla och första försöket för båda. Va roligt :D

Ja känner att jag behöver lära känna kroppen då mina hormoner är lite all over the place. :P längtar också väldigt mycket. Många dagar, men de går fort :)

Haha jaa väldigt roligt att det är så lika ??

Ja men det är ju skönt att göra det! Ja tiden flyger ju iväg, men dom dagar man fastnar i tanken och inte kan tänka på något annat känns det som en evighet. Men nu känns det lite skönt att vi har den här tråden man kan skriva av sig lite i.
  • Junirosen
    Wictoria90 skrev 2017-11-05 07:54:47 följande:

Ja men verkligen, men på något sätt så vill jag bara ha barn mer. Nu är det bara längtan efter ett barn som växer sig starkare och jag kan typ inte tänka på något annat.

Men så kul, jag har ÄL 28/11 enligt min app så då får vi hoppas det tar sig samtidigt.

Vart bodde ni? :)

Förstår att längtan växer! Speciellt när du fått vara med om att plussa två gånger nu och att det faktiskt hunnit gå några veckor...

Men åh vad roligt! Då är det ju typ precis samtidigt! Vad spännande! Jaa det måste vi verkligen göra :)

Vi bor ett par mil utanför Stockholm. Ni då? :)
  • Junirosen
    sofiaaa91 skrev 2017-11-04 12:56:44 följande:

Håller med, vi alla går ju igenom samma sak. Och intimt pratar man inte med vem som helst. Skönt att man inte är ensam :)

Nä men eller hur. Det är ju därför man ofta blir så ensam i sina tankar. Och jag tjatar typ sönder min kille och pratar om det hela tiden och även fast han längtar supermycket också har han liksom inte samma behov att prata om det jämnt... haha

Hur är din kille? :)
  • Junirosen
    sofiaaa91 skrev 2017-11-06 04:33:35 följande:
    Samma här. Först nu efter han vill försöka som de kommer lika naturlig för honom. Fast jag pratar nog mest om de. Han är helt underbar, snäll, godtrogen, kärleksfull. Vi går ingenstans utan att hålla hand eller kramas då och då. Fordrande nykär efter 9 år även om de inte är den första nykärs känslan så känner jag mig nykär varje gång jag ser honom <3 själv då?

Åh vad härligt för er! :) Vi har också det superbra! Väldigt kärleksfulla mot varandra och bryr oss om varandra. Tycker det är skönt nu när man varit tillsammans i några år för då vet man verkligen vart man har varandra. Däremot så tror jag att vi tjejer tänker lite mer och känner efter lite mer än killar gör, speciellt när det kommer till barn (utan att generalisera) vilket kanske inte är så konstigt eftersom det är våra kroppar det handlar mycket om, till stor del... Men det är så roligt när man verkligen kan längta tillsammans <3
Svar på tråden BIM December 2017