Inlägg från: Nyckelpiga2017 |Visa alla inlägg
  • Nyckelpiga2017

BIM December 2017

Hej!

Jag hoppar också gärna in här då mensen har börjat idag 5 dagar senare än vanligt. Så jag är lite osäker på ÄL och bim men enligt min app är ÄL 22/11 och bim 7/12 så vi får väl se hur det blir.. Jag har beställt hem äl-tester idag för att kunna hålla koll.

Jag är 27 år och har 2 barn sedan tidigare på 4 och 6 år och samma man som lyckligtvis står ut med mig ännu. :) Jag slutade med preventivmedel i januari men har försökt aktivt sedan augusti.

Nu ska vi väl ändå skapa världens finaste julklappar :) Lycka till allihopa!

• Nyckelpiga2017
    Charlizee skrev 2017-11-05 14:43:26 följande:

Vad roligt då har vi barn i ganska lika ålder Vi försöker också på en trea... Läste någonstans att barn nr 1 och 3 oftast tar längst tid...men nu tycker jag att vi väntat tillräckligt för vår 3:a här hemma

Vår första blev till direkt efter pillerstopp och andra tog 16 försök så jag är inneställd på att det kan ta tid men vill såklart att det ska bli nu. Hur har det varit för dig tidigare?
  • Nyckelpiga2017
    Charlizee skrev 2017-11-05 16:25:51 följande:

Ja det där är såklart olika Olika sidor skriver säkert olika också som med allt annat... vår första tog 5 månader och andra direkt och nu är vi inne på 9onde månaden....

Ja det är olika för alla verkar det som. Nu verkar ju dock min menscykel blivit oregelbunden så jag hoppas det går fort då vissa cykler är sjukt långa..
  • Nyckelpiga2017
    Lottch3n skrev 2017-11-16 10:05:57 följande:

Hoppar in är ifrån bim november tråden. Trodde verkligen att det tagit sig, men mensen kom som en överraskning och dessutom på bim -3... :(

Nya tag denna månaden. Nu vill jag bara att mensen ska vara över..

Någon här som kör med äl-test? När efter avslutad mens börjar ni testa isf?

Hej!

Jag kör med äl-tester och brukar börja testa när mensen är slut men jag har väldigt oregelbunden mens. Har man regelbunden brukar många rekommendera dag 10. Lycka till!
  • Nyckelpiga2017

Hej! Nu är jag fundersam enligt app och förra cykeln borde ägglossningen skett i början av veckan men jag har inte fått något äl-test som varit starkare än kontrollstrecket än. Jag började testa direkt efter mens och har haft tre stegringar men som sagt ingen nog stark. Är det omöjligt att jag har haft ÄL då? De två absolut tydligaste topparna var 19/11 och 25/11. Fattar ingenting. Någon som varit med om detta?

• Nyckelpiga2017
    YasmineK skrev 2017-11-27 19:40:24 följande:

Hejsan! Första gången jag skriver i forumet ???? är 27 år och jag och min sambo planerar en graviditet, jag har 3 barn sen innan, en 9 åring och tvillingar som är 5 år dock har mina barn en annan pappa som de är hos varannan helg ???? jag slutade med mina p-piller för 2 månader sen och hade mens den 10 november (konstig mens i 2 dagar), räknade fram att min ÄL skulle inträffa runt den 23-24 november och jag tyckte att jag kände av den då också, vi hade sex varannan dag förra veckan för att vara på den säkra sidan ???? bim den 8 december men idag fick jag hem graviditetstest som jag beställt från wish, vet inte ens om man kan lita på dom? Tog två test idag iaf för skojs skull och jag ser två svaga test på båda. Bifogar bild ifall nån har lust och kolla ifall det stämmer, kanske svårt att se på bilden. Känns lite väl tidigt dock så jag litar inte riktigt på det. Imorgon ska jag testa med morgonurin och ett test från testlagret ????

Det där är ägglossningstest. Visar nästan alltid svagt positivt. Lycka till framöver med graviditetstestandet. :)
  • Nyckelpiga2017
    Anonym (Hhh) skrev 2017-11-29 15:25:13 följande:

Skulle ha BIM 1/12. Tog ett gravtest early idag och det visar detta, vad tror ni??????

Grattis!!
  • Nyckelpiga2017

Oj vad det händer grejer här.. Jag hinner inte med. Förstår att några har hunnit plussa redan, Grattis till er!

Nu närmar det sig Bim för mig och jag har mensvärk sedan några dagar och morgonens test var negativt så det är nog bara att ge upp tyvärr. Men men man vet ju aldrig.

• Nyckelpiga2017
    Lottch3n skrev 2017-12-04 18:12:11 följande:

Jag hade inte gett upp än.<3

Med dottern fick jag negativt test på bim-2 och svaaagt plus på bim-1 och sen starkare på bim.

Jag har en vecka kvar till bim och man vill ju inget annat än att börja testa nu *hihi*

Håller tummarna för dig! <3

Nej man vet ju aldrig men jag har plussa tidigare med mina två barn dock 5 och 7 år sedan. Vi får se helt enkelt. Tack för är på och önskar dig lycka till nästa vecka, positiv känsla/tecken?
  • Nyckelpiga2017

Negativt test idag med :( hur går det för er andra med bim 7/12?

• Nyckelpiga2017
    Krabo skrev 2017-12-07 06:29:14 följande:

Kände att jag behövde dela med mig av min lycka???? nu får man hoppas att allt går vägen!

Ååh! Grattis! :)
  • Nyckelpiga2017

Bim idag, ingen mens och negativt test men har inga tankar på att mensen inte dyker upp inom kort. Fy vad deppigt..

• Nyckelpiga2017

Jag fattar inte vad min kropp håller på med.. BIM+1
  • Nyckelpiga2017
    Billieblue skrev 2017-12-08 06:40:43 följande:

Är båda gravtest eller är det rosa äl-test?

Det rosa är äl-test. Har normalt sett spottings 1-2 dagar innan mensen kommer igång men nu har jag mycket flytningar och mensen sen. Fattar ingenting..
  • Nyckelpiga2017

Hej igen! Nu är jag på bim+3 och har inga tecken på att mensen skulla vara nära. Har inte testat något idag men igår var det negativt. Fredag morgon fick jag positivt äl-test så jag vet inte riktigt Vad jag ska tro. Var äl då så har vi ingen chans då sambon har varit bortrest :( hur tänker ni framöver? Jag funderar på att ta en paus i bebisverkstaden om detta försök inte tagit sig för att inte behöva vara höggravid över vintern igen som med de 2 barnen vi har. Sen passar det även bättre med jobb och studier för mig att få barn i närheten av eller under sommaren. Jag jobbar som lärare och pluggar upp kompetensen samtidigt.

• Nyckelpiga2017
    MammaMia1012 skrev 2017-12-10 10:37:19 följande:

Är i samma sits men har räknat att vi kan köra minst en vända till sen blir det uppehåll 2-3 månader.. men tänker nignings skydda mig men inte försöka aktivt. Blir det, så blir det men ville helst ha ett sommarbarn denna gång

Okej. Jag tänker att bim för mig verkar ju bli 22/12 om Äl-testet visade rätt i fredags och när jag har oregelbunden cykel på mellan 19-87 dagar så tror jag detta blir sista försöket innan uppehåll..
  • Nyckelpiga2017
    Frankie0911 skrev 2017-12-11 22:49:19 följande:

Bim - 1 kändes som det va något annorlunda denna månaden. Vilket jag tycker varje månad. Jobbat hela kvällen o kunde inte hålla mig för att vänta med testa imorgon. Lite orolig ändå då jag har missfall i juli och plussade svagt i november men sen kom mens och minus på gravtest. Jaja gravid är jag i alla fall nu.

Grattis! Hoppas det är er tur att få en bebis nu :)
  • Nyckelpiga2017
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-14 09:21:39 följande:

Jag tog ett nytt test idag, nu har det gått två dygn sen senast, och jo det är starkare men tycker också ändå att stegringen är lite snål!! Två dygn liksom... Hcg borde ha fördubblats... Hm. Men är ju tekniskt sett bara på bim idag. Har fortfarande inga symtom heller, men de bruna flytningarna har iaf lyst med sin frånvaro under kanske 1-2 dygn. Alltid något!

Jag tycker det ser bra ut. Fin stegring. Njut nu av att vara gravid!
  • Nyckelpiga2017

Hej tjejer! Jag hade bim den 7/12 men fick ingen mens dock ett positivt äl-test den 8/12 så jag misstänker att ägglossningen kom senare än vanligt eller en gång till. Borde vara ny bim enligt detta den 22/12 men eftersom sambon var borta 7-10 Har jag inte så höga förväntningar.

Har sett flera tester nu sista dagarna och vill passa på att gratta alla som har pussat.

• Nyckelpiga2017

Någon som har haft en nidblödning nu eller tidigare? Hur var den? Jag har nu haft bruna flytningar i två dagar och idag en liten rosaton en kort stund lite slemmigt. Kan det vara en nidblödning? Äl+8/9.

Svar på tråden BIM December 2017