• Charlizee

BIM December 2017

Hoppar in här också Fick min mens igår efter två spökstreck på clearblue i veckan. Vi är inne på vårt 9onde försök. Hoppas innerligt vi får en härlig liten julklapp i magen! ÄL ca 16/11 och BIM 1/12.

• Charlizee
    Millannn skrev 2017-11-04 15:03:32 följande:

Åh då har vi samma äl och BIM datum hoppar in här jag med men stannar även i andra gruppen <3

Är det sant? Vad roligt!! Jag är också kvar i den andra man vet ju aldrig om ÄL kommer lite tidigare. Hur har det gått för dig? Själv är jag fortfarande besviken över mina falska CB test... men det är bara å glömma och ta nya tag. Har beställt nya ÄL och gravidtester från testlagret nu. Är de enda gravidtesterna jag litar på. Har bestämt att inte köpa mer köpa CB om jag inte får tydligt plus innan från testlagret. Använder du ÄL tester?
  • Charlizee
    sofiaaa91 skrev 2017-11-04 19:44:31 följande:

Vad trevligt att så många ville hänga med :)

Jag har BIM 2/12 så nästan samma som er :D

Håller tummarna för oss alla.

Hur gamla är ni lilj3, Millannn och Charlizee? :)

Skönt med en december tråd så man kan släppa sitt senaste försök och blicka framåt <3 Båda jag och min man är 30 år och så har två barn, nu försöker vi för en trea men det gååår segt
  • Charlizee
    Wictoria90 skrev 2017-11-05 07:55:56 följande:

Ja det har varit hemskt men gjort min längtan starkare, nu vill jag inget hellre ön att ha ett barn eller 5 typ!! Älskar barn efter detta och jag vill så gärna ha en liten.

Vart bodde ni?? :)

Det förstår jag, vilken kämpe du är! Ska inte skriva förstår för har aldrig haft missfall själv men du förstår vad jag menar.

Vi bor i ett hus på 150 kvm i Norrland men är från Sthlm båda två Ni andra då?
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-11-04 23:37:51 följande:

Jag är 21 och min sambo är 27 och detta är första barnet! Och andra försöket blir det nu

Hur har det gått för dig? Såg ditt test igår... testat nåt mer? <3
  • Charlizee
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-11-05 14:17:07 följande:

Hej!

Jag hoppar också gärna in här då mensen har börjat idag 5 dagar senare än vanligt. Så jag är lite osäker på ÄL och bim men enligt min app är ÄL 22/11 och bim 7/12 så vi får väl se hur det blir.. Jag har beställt hem äl-tester idag för att kunna hålla koll.

Jag är 27 år och har 2 barn sedan tidigare på 4 och 6 år och samma man som lyckligtvis står ut med mig ännu. :) Jag slutade med preventivmedel i januari men har försökt aktivt sedan augusti.

Nu ska vi väl ändå skapa världens finaste julklappar :) Lycka till allihopa!

Vad roligt då har vi barn i ganska lika ålder Vi försöker också på en trea... Läste någonstans att barn nr 1 och 3 oftast tar längst tid...men nu tycker jag att vi väntat tillräckligt för vår 3:a här hemma
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-11-05 13:48:31 följande:

Ja mensen tog slut igår och idag testade jag igen och tycker jag ser ett svagt streck men det är förmodligen bara inbillning. Har redan fått vattniga flytningar konstigt nog och magen är fortfarande svullen trots att mensen försvunnit hur går det för dig? <3

Vad spännande du får hålla oss uppdaterade jag har aldrig blödit under mina graviditeter men är ju ganska vanligt vad jag förstått? Här det uppladdning inför ÄL, herregud vad jag hoppas på december!!!
  • Charlizee
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-11-05 16:02:21 följande:

Vår första blev till direkt efter pillerstopp och andra tog 16 försök så jag är inneställd på att det kan ta tid men vill såklart att det ska bli nu. Hur har det varit för dig tidigare?

Ja det där är såklart olika Olika sidor skriver säkert olika också som med allt annat... vår första tog 5 månader och andra direkt och nu är vi inne på 9onde månaden....
  • Charlizee
    1987 skrev 2017-11-05 17:38:25 följande:

Bim +1 idag mensvärk i 4 dagarinnsn bim, hade sex dagen innan äl och på äl dagen. Idag 15 dagar senare ~Inga symptom förutom mensvärk/molvärk.

Äl den 21/11 och bim 4 december.

Hade metallsmak i munnen 6 dagar efter äl men inget mer men försvann vid -11 bim

Köpt stickor från "gravidkollen men alla 20 tester visar negativt . Nämligen testat 2-3 ggr om dagen sen -7 bim haha men bara visat blank.

Va gör man nu :/

Vill ha en luren bebis juuu

Antingen har du för låga nivåer av hcg för att testen ska ge utslag eller så är mensen sen? Vad säger magkänslan?

Trots mina två (spök)streck från CB denna månad sa magkänslan att det inte var något, sen hoppas man såklart ändå men innerst inne visste jag nästan...
  • Charlizee
    1987 skrev 2017-11-05 19:44:42 följande:

Magkänslan är blandad :(

Jag har plussar bim -9 en gång som slutade med missfall.

Detta var i mars 2017

Så jag har ingen aning.. de spänner i tjejmagen med värsta molvärken just nu men ön så länge inget , men kan va mensen som är på g . Jag blir lika ledsen varjegång testet visst negativt. Men kan inte hålla mig då både jag och mannen vill ha barn mer än något annat just nu. Det är nu man får panik ju :( mensen är sen och testerna är negativa och jag blir bara knäpp ..

Ja det värsta är ju att pms och gravidsymptom är väldigt lika... en stor skillnad för mig var dock trötthet. Med båda mina var jag sååå trött på kvällarna innan jag plussade och blev genast väldigt flåsig när jag tränade...är såklart individuellt men det var det som gjorde min magkänsla sa att det inte var nåt denna gång.

Hoppas du snart får endera av de men såklart håller vi tummarna extra för ett plus!! <3
Svar på tråden BIM December 2017