• Milou3

BIM December 2017

Charlizee skrev 2017-11-08 08:53:43 följande:

Min mens tog slut igår, tog ett ÄL nu på morgonen och jag ska ha ÄL om ca 10 dagar men fick detta? Är det inte lite väl starkt för att vara 10 (!) dagar kvar?!? ÄL 17/11 enligt appar. Jag brukar ha lite utslag under hela cykeln på mina ÄL stickor men inte såhär...

Den kan känna av menshormonerna som fortfarande finns kvar. Så har jag fått när jag testat för tidigt :)
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-11-13 11:50:50 följande:

ÄL på fredag enligt app, har tagit ÄL test sedan mensen slutade MEN testen blir svagare och inte starkare...börjar bli stressad och orolig nu

Lugn nu :)

Har också äl på torsdag eller fredag enligt min app ( som man egentligen ska strunta helt i)

Mina test har ökat men sen i morse blev det plötsligt svagare igen. Jag tror det kan bli så i follikelfasen. Fortsätt testa så ska du se att det börjar öka igen snart.

Din äl kanske kommer 2 dagar senare denna cykel och om äl då sker på söndag kommer ju inte dina äl-test visa på ökning förrän mot onsdag/torsdag.

Njut av att inte "måste ha sex NU" ist ;)
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-11-13 20:26:36 följande:

Tack för peppen <3 Jag har ju börjat testa väldigt tidigt så hoppas på en ordentlig stegring snart Hoppas inte den dröjer för länge bara för min man reser bort i slutet av helgen...

Åh vad jag hoppas det ska gå vägen!! Beställde test från apotea som ska mäta från 5 mlU/mL, någon som har erfarenhet från dessa? Lägger in en bild

Jag har testat en gång men då blev det inget.

Har själv fått så många kemiska graviditeter/ eller rediga spökstreck, så vågar inte testa för tidigt. Får upp hoppet och sen åker man ner som en pannkaka ist :(

Ingen glad gubbe för mig än heller - testade nyss.

Ska försöka vänta med att testa tills/om jag skulle känna "nu måste jag vara gravid" eller att mensen uteblir 3 dagar!

Äl brukar inte bli allt för många dagar senare än den brukar så sexa på precis innan han åker, spermier lever minst 2 dygn iaf!
  • Milou3
    josgos skrev 2017-11-14 10:30:46 följande:

Verkar som nästan alla här använder appar, tar temp eller ÄL-test. Ingen som bara går på känsla? Jag är helt ny på detta men laddade just ner en app. Hur funkar det egentligen? Beräknar appen även på saker som symptom? Eller bara mens? Appen kommer nog inte kunna säga mig så mycket än eftersom jag slutade med p-piller för inte ens en månad sedan?

Att utgå från appar är nog inte så bra då den endast räknar ut genomsnittet. Har man inte möjlighet at ha sex varannan dag så är ju äl-test grymt men för att verkligen få äl bekräftat måste man tempa också. Man kan få positivt äl-test utan att ägget verkligen släpper. Sen ger allt det där en känsla av kontroll ;) vilken man egentligen inte alls har :) men skönt att veta "läget" för oss kontrollfreaks!
  • Milou3
    lyckligast80 skrev 2017-11-14 09:48:53 följande:

Enligt app har jag ägglossning på lördag men fick denna glada gubbe igår.... då innebär det väl att jag har ägglossning inom ett par dagar??

Fick du glada gubben i går har du antagligen ägglossning i dag/i kväll eller i morgon! Så sexa på :)
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-11-24 17:46:33 följande:

En till bild, det är galet svagt men ser faktiskt rött ut I verkligheten! Tycker färgen ser lite utsmetad ut, kan det vara fel på testet??

Wow! Vi har bim typ samtidigt och jag har också fått ett svagt svagt rosa streck i dag! :) är det vår tur nu??

Ditt ser ut att vara något!

Själv testade jag med Apotekets. Vet inte om de ger spök : /

Återstår att se i morgon! Lär köpa fler!!

Håller verkligen tummarna nu! Och tår!
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-11-24 22:37:11 följande:

Är det sant? Vad roligt!!! Har du ngn bild på testet? Uppdatera imorgon <3

Ja jag har bild men känner mig lite tveksam att lägga upp här just nu : / vill se att det ökar först. Aldrig testat med Apotekets innan och väldigt osäker på om de ger tydliga spök. Men kommer åka och köpa fler test när de öppnat, och är det tydligare kanske jag vågar lägga upp.

Men ditt måste bara vara positivt, aldrig fått såna tydliga spök på testlagret och jag är som dig - testgalen ;)

Andra natten på rad som jag drömt att jag är gravid! Ha ha antagligen önskedröm bara ...

Håller tummarna för dig!!!
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-11-25 06:46:51 följande:

Jag förstår <3 Åh hoppas hoppas du kan se en stegring idag. Nu när mitt test torkat är strecket så galet svagt, kan ana något men inte som det var direkt. Är säkert inget, jag intalar mig själv det så slipper jag bli besviken sen!! Håller mina tummar stenhårt för dig nu!! <3

Men har du testat igen nu på morgonen?

Vilken äl är du på? I dag är jag på äl+9 och det är ju tidigt det med! Är skitnervös!! Satt uppe sent men vaknade ändå tidigt. Synd Apoteket inte öppnar förrän 10.00 ;)

Mitt va säkert spök det med. Fast även om man intalar sig att det säkert bara var spök väcks ett litet hopp. Tänk om det INTE är spök?
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-11-25 08:48:18 följande:

Ja tog ett nytt men det var lika svagt eller till och med svagare Kan fortfarande se ett svagt svagt streck på testet från igår. Jag är bara på ÄL +7/8 så är ju galet tidigt men som du säger ett litet hopp tänds ju. Testlagret skriver ju att deras testet kan ge utslag redan en vecka efter befruktning..!

Åh vad jag håller tummarna för dig fina du!!

Men om du håller upp testet mot en lampa, kan du se något då? Jag tror ändå du är gravid! Jag har aldrig fått spök på testlagret! Och många testar starkare på kvällen. Sen som du säger, äl+7-8 är inte bara tidigt utan extremt tidigt :)

Ja nu sitter jag och håller mig från att kissa! Lär väl sluta med att jag kissar på mig ;)

Om 45 minuter så lär jag väl få min dom om det var spök eller nåt på g. Försökt i 1,5 år nu ... Håll tummarna för positivt besked!
Svar på tråden BIM December 2017