• AnnaB90

BIM December 2017

Kan någon slänga ett öga på detta?

Vet att clearblue early är kända för spök men detta känns så starkt??

• AnnaB90
    AnnaB90 skrev 2017-12-10 10:21:48 följande:

Kan någon slänga ett öga på detta?

Vet att clearblue early är kända för spök men detta känns så starkt??

• AnnaB90
    MammaMia1012 skrev 2017-12-10 10:25:23 följande:

Ja det är är pluss grattis!

Behöver verkligen få höra det, tack! Men vågar inte tro på det eftersom att det är clearblue early och jag har sett så många andra bli besvikna :/

Jag har bim tidigast 14/12 så jag ska försöka få tag på ett annat känsligt test som kan bekräfta detta testet...
  • AnnaB90
    babbi skrev 2017-12-10 11:02:53 följande:

Tycker absolut att titt ser positivt! 

Vill dock inte skrämma dig, men jag gjorde ett på BIM-3, blev såååå glad för de såg så starkt ut men igår gjorde jag ett till och det var tok negativt...  idag har jag bruna/mensflytningar :(  gör ett digitalt så du verkligen är säker!

Hoppas verkligen att det är positivt, och grattis! <3 

Jättetråkigt att du inte fick ditt plus :(

Förra månaden hann jag få ett svagt plus på bim -2 eller 3 som sen slutade med mens eller som jag tror, ett tidigt missfall. Kanske var det så för dig med?

Jag ska försöka köpa ett Predictor early idag, det var slut i fredags på kronans apotek där det säljs. Ska åka till ett annat och hoppas på att dem inte är slut där också. Jag vågar inte testa med digital veckoindikator än, är rädd att det ska stå inte gravid och då bli mer förvirrad. Tänker att det är bättre att testa med ett känsligt fram till bim...
  • AnnaB90

Tack för att ni hjälpte mig att tyda gårdagens test. Tog ett nytt i morse och ni hade rätt, jag är gravid!! :)

Bim på torsdag 14/12

• AnnaB90
    Anonym (SM) skrev 2017-12-11 07:18:18 följande:

Hej!

Gjorde precis ett Clearblue Early (beräknad BIM i övermorgon, alltså onsdag) kan ni hjälpa mig att tyda! Är detta positivt? ????

Så där såg mitt clearblue early ut igår! Tog ett Predictor early idag som visade samma :D

Grattis!
  • AnnaB90
    Isathe skrev 2017-12-11 07:27:58 följande:

Grattis!!

Vilket försök var detta?

Tack!! :)

Andra försöket. Förra månaden hann jag precis få ett svagt plus på baby plans känsliga test innan jag började blöda så jag tror att jag fick ett jättetidigt missfall.

Hur som helst är jag så otroligt tacksam för detta, vet ju att det är så många som kämpar :(

Men jag är väldigt ödmjuk inför detta, är såklart väldigt orolig att det ska sluta i missfall men jag har bestämt mig för att försöka jobba med den tanken och vara glad och tacksam över att jag faktiskt är gravid. Det går ju trots allt inte att förutspå hur framtiden ser ut!
  • AnnaB90
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-11 21:35:08 följande:

Skulle kanske inte tagit graviditetstestet idag ändå. Har ganska så mycket rosa/röda flytningar nu ikväll, kanske blir ett tidigt missfall som jag inte hade vetat om annars... Ska testa imorgon igen.

Åh, jag håller mina tummar för dig!! Hoppas det lilla fröet mår bra.
  • AnnaB90
    Entriss skrev 2017-12-12 07:39:39 följande:

Gjorde CB digitalt och apotekets imorse (hej testhets). Apotekets var fortfarande svagt, men fick detra besked från CB - tydligare än så blir det inte va? :D

Ska testa om nån vecka igen och se att det stegrar bara!

Åh så kul!! Det blir ju mer verkligt när det står i text! :D

Jag ska vänta med att ta digitalt till torsdag eftersom att jag är på tjänsteresa just nu. Tror nämligen sambon behöver få det i text mer än mig för att våga tro på det haha!

När har du bim? Har du några symptom? :)
  • AnnaB90
    Svea87 skrev 2017-12-12 17:49:51 följande:

Tvärsäker på att mensen kommer på lördag.. har exakt samma tecken på det som sist jag fick den. Liknar grav symptom det stör mig.. så desperat att jag läste på om tappen och försökte känna haha. Blev inte klokare av det.. och det står olika på alla sidor.. ni som fått plus vad är era tecken? Har ni mycket flytningar eller mer torrt??

Jag hoppas att dina känningar är gravsymptom! Man vet ju faktiskt aldrig :)

Jag har nyss plussat och har bim på torsdag. Mina symptom är väääldigt ömma och svullna bröst, och senaste dagarna något mer flytningar. Men det tydligaste och mest övertygande för mig har varit känslan i magen. Det känns som någon petar på den, ibland sticker det till också, ibland känns det som träningsvärk och ibland som molvärk. Men framför allt "petandet" är långt ifrån allt annat jag känt tidigare, så jag hade på känn att jag va gravid. Det kändes likadant förra månaden, nästan mer. Men då fick jag bara ett svagt plus på bim-3 och sen började jag blöda... Men jag kände igen känslan denna månaden som sagt :)
  • AnnaB90
    Svea87 skrev 2017-12-12 19:54:33 följande:

När jag plussade i oktober var första tecknet mer flytningar det slutade tyvärr i missfall så jag tänker ju direkt nu när jag inte har mer flytningar att mensen kommer komma.. idag har varit en jättejobbig dag gråtit flera ggr. Alla mina tecken är mens och exakt samma man för vid graviditet.. molvärk/hugg lite ömma bröst känns större. Kan få sendrag typ i livmodern när jag reser mig från soffan. Men som sagt hade så förra månaden med : (

Då kanske flytningarna är typiska för graviditet hos dig, och inte missfall :) Hoppas det!!
  • AnnaB90
    Lottch3n skrev 2017-12-13 17:45:27 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett nu för en stund sedan och såg att det var högre känslighet :/ ser du nått?

Jag ser något svagt men lovande! :)
  • AnnaB90

Hej tjejer! Idag är det bim för mig :) Jag har sparat mitt digitala för att kunna ta idag och nu ser jag det verkligen svart på vitt, jag ÄR gravid. Jag försöker att inte oroa mig för missfall men det är verkligen lättare sagt än gjort... Men nu ska jag försöka att bara njuta och jag vill passa på att gratulera er andra som har fått plus och önska er som fortfarande väntar, lycka till. Jag hoppas verkligen att alla ni fina tjejer ska få era efterlängtade plus snart!

Nu lämnar jag tråden och återgår till att vara en mer närvarande partner här hemma haha!

Kram

• AnnaB90
    Isathe skrev 2017-12-11 08:08:21 följande:

Stort grattis!! Å som du säger jobba med tanken och försök njuta av att du just nu faktiskt är gravid!! Tycker inte testet är så svagt.

Själv har jag försökt sedan februari utan ett enda litet pluss i bagaget så det känns hopplöst!!

Är just nu mellan ÄL och BIM och tiden går så sakta, men å andra sidan känns de som det kvittar då jag ändå inte har några förhoppningar.

Tusen tack och förlåt för sent svar!!

Tråkigt att höra att ni har fått kämpa så pass länge, även om det verkar fullt normalt när man läser... Men jag förstår verkligen att det känns som en evighet när man längtar :(

Vet inte hur länge ni har haft planer på barn men jag vet hur det känns att vänta. 4 år närmre bestämt. Jag och mitt ex hade planer på barn, eller jag hade och trodde att han kände samma. Jag planerade och räknade ner, fler gånger om. Tillslut sa han att han nog aldrig skulle vilja ha barn och då tog det slut mellan oss, barn är så pass viktigt för mig. Sen var det ju klart annat som avgjorde i slutändan också.

Fy vad jobbigt det var med min barnlängtan då...

Men sen träffade jag en helt underbar kille som vill samma som mig i livet och nu äntligen är jag gravid. Så försöken har inte varit många men längtan och hopplösheten kan jag ändå känna igen mig i på ett sätt...

Vill bara säga att jag känner med dig och förstår hur det är att längta. Styrkekramar till dig <3 Hur går det för dig nu??
  • AnnaB90
    Isathe skrev 2017-12-16 20:35:53 följande:

Ja usch för att längta så länge. Jag har länge velat ha barn, sen tonåren är 31,5 nu. Hade bestämt mig för att åka till Danmark och göra inseminationer som ensamstående då jag var själv. Men sen plötsligt dök han upp min sambo.

Nu väntar jag på mensen som borde komma någon gång mellan måndag och torsdag nästa vecka. Helst inte alls men är rätt säker på att den kommer komma.

Vilken resa du har gjort! Starkt och modigt att välja insemination, även om det nu inte blev så :) Jag hade tänk precis samma.

Håller tummarna hårt för att du får ett fint plus i julklapp!
  • AnnaB90
    Isathe skrev 2017-12-17 09:23:53 följande:

Tack!! Självklart hoppas jag också men tror tyvärr mensen kommer som ett brev på posten. Men igår när jag reste mig upp från soffan så hög de till som FN i tjejmagen men de gick lika fort över. Hm, undra vad de kan varit kan inte minnas att jag varit med om det tidigare. Vågar inte hoppas för mkt

Ja det är ju klart svårt att säga men allt som avviker från den vanliga menscykeln reagerade jag på och visst kan ditt hugg vara ett gott tecken :D Hoppas!!
Svar på tråden BIM December 2017