Inlägg från: Anonym (Känslostorm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känslostorm)

BIM December 2017

Hoppar in här då jag var med i en annan grupp men fick tidigt missfall för en vecka sen! :( (v 5+2). Är mitt tredje missfall på raken sen i maj, så hoppas verkligen på att det lyckas denna gång!! Om nu kroppen funkar normalt efter missfallet (som gyn sa jag skulle räkna som mens) har jag enligt min app äl den 3 dec och BIM omkring den 16/12. Men tänkte ba köra på hejvilt varannan dag eller så men min sambo för nu jäklar ska det bli en bebis som stannar kvar!!!! <3 någon fler i samma sits med ett eller flera missfall bakom sig? Kram

• Anonym (Känslostorm)
    Wictoria90 skrev 2017-11-22 20:22:43 följande:

Först vill jag bara säga att jag är ledsen för er skull och det är en hemsk känsla, själv sitter jag med 2 missfall på taken i bagaget sedan juni så jag förstår hur du känner dig, nu är det 3:e gången gillt som gäller för oss..

Låter som du har rätt inställning och verkligen är taggad för att fortsätta försöka och jag känner samma sak, jag vill bara bli gravid igen så det förhoppningsvis kan ta sig och bli en lite böna som vill stanna kvar <3

Tusen tack för omtanken och detsamma till er! Missfall är fruktansvärt :( har vart sjukt tungt! Men har som kommit till en punkt nu då jag bara känner att jag inte får deppa ihop, gjorde det lite efter mitt andra. Tur är det väl iaf att det är roligt att göra barn haha!! (Om man bortser från tråkigheterna).

Så otroligt trist för er med, hoppas verkligen ni får en tredje gången gilt och vi fjärde gången gilt nudå! :D det enda man kan göra är ju att fortsätta försöka! Håller verkligen tummenför er!!! Inte länge kvar till bim för dig väl??:)))) är det längesen missfallet, har ni väntat nåt emellan? Väntade en mens förra ggn men nu ids jag inte vänta;p
  • Anonym (Känslostorm)
    Wictoria90 skrev 2017-12-01 09:11:12 följande:

Mensen kom imorse!!! Suck!! Nåväl, bara att ta nya tag. Stannar kvar här för jag har BIM 28/12 igen :) kanske kan bli en julbebis ändå <3

Åh så tråkigt! Men nya tag igen! Hejja hejja dig (och alla andra här inne såklart)! <3

Vi håller på att sexa loss nu i dagarna eftersom jag tror att jag har ÄL i övermorgon, men har känt lite ÄL symptom redan igår så vi får väl se.. Håll tummarna för oss!!! har inte orkat köra med ÄL tester nu eftersom jag aldrig nånsin på 8 mån fått ett enda utslag på en äl sticka, men blivit gravid 3 ggr ändå (har ju dock blivit MF). Detta är sista försöket innan utredning som jag står i kö för, men de kommer enl läkare inte bli förrän i början på nästa år därav bestämde vi oss för att testa själva igen. Funderar på att be om trombyl för att minska risk för proppar i moderkakan (vet dock inte om jag har risk för det än) som vissa rekommenderar och får jag inte det ska jag självmedicinera med albyl minor som tros ge liknande verkan mot missfall. Någon fler som testat trombyl eller albyl minor? :)
  • Anonym (Känslostorm)
    Wictoria90 skrev 2017-12-01 10:41:10 följande:

Hur länge är det som ni har försökt??

Vi har snart försökt i 8 månader och med 2 MF i bagaget.. ska väl försöka tills april sedan se om man kan få hjälp om det behövs. Hoppas inte dock...

ska prova munkpeppar denna omgången, så hoppas på ett plus strax efter jul och en böna som vill stanna kvar <3

Vi har bara försökt 7-8 månader vi med men jag blir typ gravid direkt jämt, så nu eftr tredje MF så tjatade jag till mig utredning! Men då senaste mf va så tidigt vill jag prova en till gång:)

Munkpeppar har jag inte testat, måste googla på det :) är det för stt öka chansen att bli gravid lr pga mf?
  • Anonym (Känslostorm)
    Wictoria90 skrev 2017-12-01 14:01:26 följande:

Vi försöker md vårt första barn och ska få utredning om det blir ett tredje MF!! Hoppas inte dock.. har ni barn innan??

munkpeppar används för att förbättra chanserna. Man äter det från mensens första dag till ÄL så hoppas det tar sig :)

Googlat och läst om det och det verkar bra!!

Inga barn sen innan :( känns typ hopplöst ibland och sen när jag blir gravid så lätt hoppas jag och sen bara ramlar man tillbaks, sjukt jobbigt! Hoppas bi slipper ett tredje!! Två kan ju lika gärna vara en slump <3

Då kanske jag inte behöver munkpeppar, för jag verkar bli gravid typ FÖR lätt så att kroppen inte fattar att det inte skulle blivit nåt åså blir det missfall.. men håll tummen för oss att kanske kanske blir det 4:e gågen gilt nudå.... :/ annars ska dom fasen få screena hela mig!!!! ;p
  • Anonym (Känslostorm)
    sofiaaa91 skrev 2017-12-01 20:19:06 följande:

Tog de bara efter att hållit mig i ca 2 timmar vid 4 tiden, ska prova morgon urin om några dagar. Har inget early test kvar nu :P

Så spännandeee! Du får säga hur de går men jag tycker med det ser positivt ut! :D
  • Anonym (Känslostorm)
    Wictoria90 skrev 2017-12-01 14:44:44 följande:

Jag har med blivit gravid på första försöket båda gångerna.. men tänker att munkpeppar ska öka kvaliteten i äggen och göra så det blir bättre och jag inte bara mister mina barn!!

Hoppas :)

Sant som du säger, kanske värt att prova då! :) vart köper man, finns det på apoteket? ska läsa på lite har mest läst om att det kan bli proppar i moderkakan och sånt, så är lite insöad på det då det ändå gått till v 9 och 10 som längst! (Har sett hjärtslag två av tre i v 6 och att de då har fäst bra, så kanske har med kvallan på oss att göra då..)I vilken vecka fick du missfall? Snart måste det va vår tur så himla jobbigt med missfall. Har en känsla att det blir tredje gången gilt för dig <3
  • Anonym (Känslostorm)
    Mawie skrev 2017-12-01 13:11:25 följande:

Hej!

Vi började försöka skaffa barn i början på 2016 men tog 1 år innan vi plussade första gången,(då efter börjat med rosenrot)

Fick dock mf i mars och augusti.

Kommer också försöka få en utredning om det blir mf igen, kram!

Så tråkigt att höra, det är nästan som att det blir samma sak fast vissa blir gravid ?för lätt? som mig så att det lixom blir graviditeter även fast det inte borde bli, så blir det missfall. Och vissa har svårt att bli gravid så det tar lika lång tid innan man får sin bebis. Har dock en vän som försökte i lite mer än ett år utan resultat men nu har de en tremånaders på naturlig väg! :) så snart kommer er tur med Det är jag övertygad om! Men så trist att det blir missfall då man väntat så länge på plus. Tycker det är så ledsamt att vi ska behöva gå igenom det :(

Tycker absolut du ska stå på dig om utredning ifall det blir en tredje gång, jag fick dock vara rätt hård för att de skulle räkna mitt senaste mf trots att man har rätt till utredning efter 3 st. Var ganska tidigt mf å läkaren ville kategorisera det som ?sen mens?, men det var det ju inte för mig då jag redan plussat... Men de ringde upp sen och sa att de skulle ställa mig i kö för utredning, så stå på dig i såfall! Men jag håller tummen att det går bra för er nästa gång! <3 Hejja hejja!
  • Anonym (Känslostorm)
    Annso123 skrev 2017-12-02 13:50:27 följande:

Ingen som vill kika på mina bilder längre upp? Jag tycker ju att jag kan ana ett streck, men väldigt, väldigt svagt. Testade idag igen, men med ett mindre känsligt som var toknegativt..

Jag tycker det ser ut som ett toksvagt streck till om man kollar noga! men testa ett clearblue digital! jag visar typ alltid negativt eller ?oklart? på dem med streck (som på din bild) men då har de ändå vart positivt på CB digital sedan :) så tar bara dem hädanefter för där står det rakt upp och ner ?gravid? eller ?inte gravid?. Dock har de ibland visat negativt å sen positivt på några dar! Så vänta ett tag o ta ett nytt digitalt :D så knepigt när det visar så oklart tycker jag..
  • Anonym (Känslostorm)
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-12-02 17:19:18 följande:

Jag tycker det ser ut som ett toksvagt streck till om man kollar noga! men testa ett clearblue digital! jag visar typ alltid negativt eller ?oklart? på dem med streck (som på din bild) men då har de ändå vart positivt på CB digital sedan :) så tar bara dem hädanefter för där står det rakt upp och ner ?gravid? eller ?inte gravid?. Dock har de ibland visat negativt å sen positivt på några dar! Så vänta ett tag o ta ett nytt digitalt :D så knepigt när det visar så oklart tycker jag..

Skulle ju då inte va en massa ?? utan situationstecken haha..... :p
Svar på tråden BIM December 2017