Mawie skrev 2017-12-01 13:11:25 följande:
Hej!
Vi började försöka skaffa barn i början på 2016 men tog 1 år innan vi plussade första gången,(då efter börjat med rosenrot)
Fick dock mf i mars och augusti.
Kommer också försöka få en utredning om det blir mf igen, kram!
Så tråkigt att höra, det är nästan som att det blir samma sak fast vissa blir gravid ?för lätt? som mig så att det lixom blir graviditeter även fast det inte borde bli, så blir det missfall. Och vissa har svårt att bli gravid så det tar lika lång tid innan man får sin bebis. Har dock en vän som försökte i lite mer än ett år utan resultat men nu har de en tremånaders på naturlig väg! :) så snart kommer er tur med Det är jag övertygad om! Men så trist att det blir missfall då man väntat så länge på plus. Tycker det är så ledsamt att vi ska behöva gå igenom det :(
Tycker absolut du ska stå på dig om utredning ifall det blir en tredje gång, jag fick dock vara rätt hård för att de skulle räkna mitt senaste mf trots att man har rätt till utredning efter 3 st. Var ganska tidigt mf å läkaren ville kategorisera det som ?sen mens?, men det var det ju inte för mig då jag redan plussat... Men de ringde upp sen och sa att de skulle ställa mig i kö för utredning, så stå på dig i såfall! Men jag håller tummen att det går bra för er nästa gång! <3 Hejja hejja!