• Adalgisa

BIM December 2017

Hoppar in här :) lite oklart men har BIM runt den 7/12.

Testade negativt imorse, såklart. Mitt första försök, så svårt att veta om man faktiskt haft känningar eller om man bara inbillat sig. Haft en stickande känsla i nedre delen av magen och en hyfsad värk i 3-4 dagar nu. Aldrig haft liknande värk förut då jag inte knappt får mensvärk i vanliga fall. Dagarna går så långsamt nu!!!!

• Adalgisa
    Josiesh skrev 2017-12-04 20:32:02 följande:

Jag har också BIM 7/12! :) Testade också negativt idag, blev riktigt besviken men än finns det hopp. Det är ju inte alla som plussar innan BIM så man kan ju hoppas man är en av dom!!

Så skönt att höra att man inte är ensam haha. När tänkte du testa nästa gång?
  • Adalgisa
    Josiesh skrev 2017-12-04 20:44:23 följande:

Jag har slut på test hemma så nu tänkte jag vänta till helgen om inte mensen kommit (hoppas hoppas). Vill inte ta ett till innan bara för att bli besviken igen. Hur tänker du?

Jag önskar att jag också kunde säga att jag ska hålla mig, haha. Men torsdag, alternativt till helgen. Har du några symtom?
  • Adalgisa
    Josiesh skrev 2017-12-04 21:02:17 följande:

Ja det är svårt alltså!! Jag har haft illamående morgon/kväll i en vecka, yrsel & utebliven PMS. Kändes lovande men kroppen kan lätt luras också.. har du??

Mest molande värk i nedre delen av magen, och luktkänslighet. Hoppas inte på inbillning haha
  • Adalgisa

Mätte låg temp imorse, såg mensen kom sekunden efter. Vilken besvikelse! :( hånler mig kvar i gruppen, ny BIM 30/12.

• Adalgisa

Rent utsagt psykiskt påfrestande att gå och vänta. Jag tog alldeles för många gravtest innan BIM, tok-negativa såklart,inte ens en villfarelse till spökstreck. Använde NC under tiden och en morgon sjönk tempen ganska rejält och mycket riktigt så hade mensen kommit...

Det jag vill säga är att det tar tid! Be din sambo gömma testerna och försök hålla er till iallafall BIM dagen. Jag vet, det är lättare sagt än gjort men då slipper man bli ekonomiskt ruinerad och ledsen i onödan. Vem vet, ett plus kanske visar sig redan efter 2 dagar :)

Jag påbörjar min ÄL vecka nästa vecka med ÄL den 18/12. Bett sambon gömma gravtesten för mig och hoppas bara på att jag inte hittar dem haha!

Lycka till alla där ute :)

• Adalgisa
    Jooosen skrev 2017-12-09 10:57:03 följande:

Äl värk from hell igår vid 15-17 tiden. Sex i torsdagkväll. Inget igår. Är det för sent o ligga idag..? Ägget lever ju rätt kort. Klart man kan ligga ändå men bara undrar! :)

Jag skulle absolut köra för att ha safe:at upp :)
  • Adalgisa

Måste fråga er. Jag tempar med NC och ska enligt appen ha ägglossning runt den 15 dec (fredag). Tänkte att jag redan nu skulle börja föra protokoll, haha, med hjälp av ägglossningstickor men nu vid mätning blev strecket nästan lika starkt, vilket bör då betyda ägglossning om ca 36h. Dock avslutade jag min mens för bara 3 dagar sedan, kan det vara möjligt? Och isåfall, hur skulle ni lägga upp sexet. Varannan dag från och med idag?

• Adalgisa
    Charlizee skrev 2017-12-11 14:12:32 följande:

Vissa får starka utslag efter mens, jag fick ett som var starkt (inte positivt men starkt) 2 dagar efter min mens var slut. Jag skulle fortsätta med ÄL-stickorna i några dagar till varannandag är väl toppen!

Ja, då kanske det stämmer med andra ord. Tack för hjälpen :) rent heltidsjobb detta, haha!
  • Adalgisa
    imsevims skrev 2017-12-13 09:43:01 följande:
    Vi verkar följas åt ganska bra i våra cykler. Mitt test såg ut som ditt i går kväll. Har inte testat än idag men tror på positivt test framåt em/kväll. Känner du av din äl? Själv har jag ordentlig värk i magen till o från och äl-flyt. i mängder i morse.
    Jag har också ÄL i dagarna.. Hade hyfsat starkt ÄL-test i måndags, nu har de dock blivit svagare. Enligt NC ska ÄL infalla först på fredag?
Svar på tråden BIM December 2017