• Pasgetti

BIM December 2017

Hoppar in här jag också! Har BIM 24 december så om allt går vägen så får sambon en fin julklapp i form av positivt gravtest :D Har ägglossning nu till helgen troligtvis så håller tummarna. Ska försöka hinna läsa ikapp allt på tråden också, ser att det är en del hihi.

• Pasgetti

Tagit äl test senaste dagarna. Har inte fått positivt utslag men såg en stegring och nu har stegringen avtagit. Är det lönt att fortsätta med testen eller kommer jag bara slösa på de om jag fortsätter? Ska jag bara anta att jag haft ägglossning trots att jag inte fått positivt? Någon med mer erfarenhet kring detta?

• Pasgetti

Någon mer som tänkt börja testa i mitten på nästa vecka, typ onsdag? Har BIM på julafton och en hel hög med tester här hemma :D Tänkte så man kunde följa åt som en liten mindre grupp :)

• Pasgetti

Inte så långt kvar tills jag får testa, men tycker dagarna går extra långsamt mellan Äl och bim... Är nog inte ensam om att tycka det xD

Försökt se om det är någon skillnad mellan mina typiska pms symptom och nu när vi försöker skaffa barn. Har antecknat ganska mycket i min mensapp och den största skillnaden jag kan märka av nu denna månaden är att brösten börjat ömma mycket tidigare än vad de brukar. Mensen dyker upp ganska exakt på cd 29, aldrig tidigare, och brösten börjar alltid ömma exakt 7 dagar innan, dvs cd 22. Skulle brösten börja ömma senare är det ett tecken på att mensen är sen, vilket har hänt 2 omgångar detta året (antar att det är då jag inte haft ägglossning?). Då har den dykt upp cd 32, så brösten börjar ömma cd 25 (istället för 22).

Men denna månaden började brösten ömma redan cd 18 (!) så jag hoppas verkligen att det är ett bra tecken :D

Förlåt för långt inlägg men verkligen älskar att analysera såhär xD

• Pasgetti

BIM -6 idag. Har en annorlunda känsla i brösten, de känns mycket större, speciellt det högra och bröstvårtorna är extremt känsliga. Snart dags att börja testa sig :D

• Pasgetti

BIM -4 idag och första testardagen, testade negativt men tänker inte ge upp än :) Hur går det för er andra?

• Pasgetti
    michimichi skrev 2017-12-20 09:49:58 följande:

Jag är på bim-4 eller -3, vet inte exakt! Men negativt på RFSU... :( 

Då har vi BIM samtidigt, ge inte upp än! :D Jag ska iaf hoppas in till det sista och skulle det inte bli som vi vill är det bara att köra på igen ^^

Mår illa nu, känner som typ ett obehag. Inte så att jag behöver kräka med där är en viss oro i magen. Dessutom är magen svullen som bara den. Fast det brukar den göra även innan mens så inget jag kommer kunna gå efter som symptom iaf :)
  • Pasgetti

Var för stressad imorse så hann inte testa. BIM -3 idag. Tror jag avvaktar till imorgon och testar då istället för ikväll :) Hoppas på det bästa, men brösten är inte lika ömma längre (extra känslig kring bröstvårtorna dock), och har fått de typiska flytningarna jag brukar få innan mens.

• Pasgetti

Kunde inte låta bli och tog ett test ändå, bara hållt mig 2 timmar men lovar att jag kan se NÅGOT, om det är spök eller äkta vet jag ej men de var i princip omöjligt att fånga på bild! Lyser jag med stark lampa från sidan eller bakifrån är det väldigt synligt, går inte att missta. Får se imorgon eller övermorgon, hoppas hoppas <3 Världens bästa julklapp isåfall :D

• Pasgetti

Detta var det närmsta jag kunde komma till att fånga det på bild. Och då har testet dessutom hunnit torka för det tog så lång tid att fota xD

• Pasgetti
    Isathe skrev 2017-12-21 20:54:54 följande:

Jag tror jag plussat, efter 9 månader.... Bara hållt mig ca 2,5h innan jag testa med ett RFSU test. Har dragit upp kontrasten då de brukar vara mig kvalite här på fl

GRATTIS!! :D
  • Pasgetti

Strecket jag såg igår visade sig bara vara ett spökstreck så jag hoppar över i januari tråden. Lycka till ni andra som är kvar!

• Pasgetti

Okej hoppade i princip över till januari tråden men nu har mensen betett sig riktigt konstigt (ursäkta på förhand för detaljerna).

Började få rosa flytningar fredag kväll, vilket har hänt innan mens förut men det hör inte till vanligheterna. Hade dessutom rejäl mensvärk igår, och under förmiddagen fyllde jag en tampong. Men sen dess - i princip ingenting? Bara några få droppar som är rosa/röda i färgen. Precis som att mensen håller på att avslutas redan? Fattar ingenting. Har så länge jag kan minnas alltid haft mens i 4 dagar varav 2 av dessa är rejäla och brukar även ibland läcka igenom. Vad kan detta bero på? Någon annan som har erfarenhet kring något liknande?

Svar på tråden BIM December 2017