• Fiiaaa

BIM December 2017

Hej!

Kan inte låta bli att hoppa med här. Har bim typ på onsdag 20/12. Har en tvååring och vi har väl egentligen inte riktigt börjat försöka med tvåan än, men skyddar oss inte supernoga heller. Och den här månaden inser jag att vi slarvade rejält precis kring äl. Och nu kan jag inte låta bli att hoppas lite (läs mycket), tänk vilken julklapp det skulle bli <3

Är det nån annan med bim nästa vecka som har några tecken? Jag inbillar mig tecken hela tiden. Känner mig svullen i magen, tycker att jag mår lätt illa, det molar lite i magen och sticker lite i brösten. Men det kanske är alldeles för tidigt för att kunna känna av symptom redan nu? Har varit gravid tre gånger tidigare så en kan ju tycka att jag borde veta hur det känns, men icke!

När testar ni? Skulle vilja hålla mig till efter bim, får se om jag klarar det.

Håller tummarna för oss allihopa!

• Fiiaaa
    Lottch3n skrev 2017-12-15 15:54:41 följande:

Åh tack för dina solskenshistorier!! <3

Jag kommer inte ihåg att jag blödde såhär med dottern, men det är klart, den ena graviditeten är inte den andra lik.

Är det vanligt att ha mensvärk som emellanåt är rätt kraftig?

Blöder inget mellan toabesöken och det är väldigt klar färg, inte alls som mensen brukar vara :/

Ja jag kommer berätta för sambon sen när han kommer hem.

Tack igen <3

Men första graviditet blödde jag lite i typ fem veckor, sedan slutade det tyvärr i missfall. Enligt läkaren hade dock inte blödningarna något direkt samband med missfallet. Min senaste graviditet blödde jag lite i början som du beskriver, innan jag ens testat, trodde att det var mensen. Men sen slutade det och hela graviditeten gick superbra och jag födde en frisk flicka. Så jag tor absolut inte att det behöver vara kört.
  • Fiiaaa
    Anonym (Minihopp(san)) skrev 2017-12-15 07:44:40 följande:

Jag har BIM någon gång mellan 16-18/12. Mensen är inte riktigt regelbunden efter att den kom tillbaka efter första barnet.

Lite samma här med slarvandet kring ÄL :P

Gick runt och kände massa (inbillade?) tidiga symtom. Utgick från BIM 16/12 och tog ett "testa tidigt" i måndags som var negativt. Nu känner jag mig heeeelt ogravid men hoppas fortfarande även om det blir lite tätare inpå ettan än planerat.

Funderade på att testa igen i morse men just nu är jag så säker på att mensen kommer vilken dag som helst så det kändes slösaktigt att använda ett test...

Får se om jag kan hålla mig från att testa imorgon bitti eller inte...

Spännande! Känner mig också helt ogravid idag, alla symptom är som bortblåsta. Men det var väl ändå för tidigt att känna egentligen. Å andra sidan vet jag av erfarenhet att det där med symptom inte betyder så mycket såhär tidigt, jag har inte alltid känt så mycket innan bim de månader jag plussat.

Testade faktiskt också igår kväll med en sticka, tokblankt såklart. Men jag räknar inte riktigt det som ett test, känns som att det var alldeles för tidigt. Får se om jag kan hålla mig ett tag till innan jag testar igen. Helst till efter bim.

När testar du igen? Håller tummarna <3
  • Fiiaaa
    Lottch3n skrev 2017-12-15 17:39:01 följande:

Tack för att du delar med dig! :) <3

Nu verkar det som att det avtar. Har endast trosskydd för säkerhetsskull, men kommer inget mer än någon droppe typ.

Men fortfarande lite på pappret..

Sambon ska snart få veta iaf, han kommer att få testet. Hade du berättat om blödningarna direkt eller avvaktat?

Jag hade berättat, men det har kanske lite med hela min personlighet att göra, har svårt att gå och trycka på saker. Jag tor du kan vara lugn, speciellt om det avtar nu. När jag fick missfall kom det rött blod, och jag fick rejält ont rätt fort. Håller tummarna <3
  • Fiiaaa

Testade negativt nyss. Så besviken. Bim -3-4 tror jag. Vet att det fortfarande är tidigt, men de andra gångerna jag plussat har jag fått klart positivt på bim-2 så det känns som att jag är redo att kasta in handduken nu. (Och jag som tänkt hålla mig till efter bim, hehe) Känner mig dessutom sjukt pms-ig, dålig kombination :( Känns som att tant röd kanske dyker upp redan imorrn och isåfall har vi missat äl totalt. Blä!

• Fiiaaa
    Vilja123 skrev 2017-12-16 19:15:11 följande:

Hej allihopa

Har bim den 22-23 dec efter två missfall i rad. Känner lite småsymptom redan som irriterad ökat luktsinne, gasig, trött och småont i brösten. Samma symptom som vid missfallen, hoppas det är något därinne som vill stanna nu.

Lycka till nu!

Hej hej! Jag ver inte riktigt när jag har bim, tidigast imorgon, senast typ torsdag. Har varit lite oregelbunden på senaste tiden. Testade negativt idag. Men tycker att jag har lite symtom emellan åt. Supertrött, det drar till lite i brösten och molar i tjejmagen. Men jag vet ju att det lika gärna kan vara pms. Bara att hålla tummarna för att mensen inte dyker upp imorgon eller på måndag, så kanske jag vågar mig på att testa igen framåt ons-tor. När testar du? Håller tummarna! Vet hur jobbigt det är med missfall, fick ett i v 10 min första graviditet och den andra blev jag tvungen att avbryta i v 20 :( Kram
  • Fiiaaa
    Vilja123 skrev 2017-12-16 22:34:22 följande:

Fiiaa

Tack

Tråkigt att höra, hoppas det går vägen för dig nu!

Testar nog på onsdag om jag står ut så länge haha har bara 2 gravtest kvar...

Molnande värk har jag till o från, precis som när jag plussade.

Kram och skriv hur det går ????

Tack <3 det här var några år sen och vi har fått en dotter efter det.

Spännande med symptom och kommande test, håller alla tummar och tår
  • Fiiaaa
    Vilja123 skrev 2017-12-17 12:29:36 följande:

Jag kommer testa nästa v har bim 22-23

Flera?

:)

Har bim ngn gång i veckan, lite osäker (har varit lite oregelbunden efter avslutad amning). Tjuvtestade igår, helt blankt (hade en billig sticka kvar). Tror därför egentligen inte att det är nåt, men kan ju alltid hoppas att det var för tidigt. Om jag mot förmodan inte fått mens på torsdag köper jag nog ett test och testar fredag morgon. När tänkte du testa?
  • Fiiaaa
    R84 skrev 2017-12-18 06:39:59 följande:

Försök 26. Bim på typ fredag/lördag. Vaknade idag och hade bruna flytningar. Känns typ kört! Känner mig så frustrerad!

Nidblödning? ;)

Jag har också konstiga färgade flytningar. Har hållt på i 5 timmar nu. Trodde att det var mensen, och det är det nog också, bara ovanligt svårstartad den här månaden. Bim nu i veckan nån gång. Mensmol har jag också :(
  • Fiiaaa
    Anonym (Lövä) skrev 2017-12-18 18:46:12 följande:

Hejsan Hejsan!

Hoppar in här, är nu på BIM+1 och håller tummarna för att mensen inte kommer. Vet exakt varje månad när min mens kommer och den är aldrig sen, men man ska aldrig säga aldrig. Just för att man längtar så förbaskat.... Har nu väntat i 14 månader på ett plus. Min mage uppför sig konstigt och det är inte mensvärk (kanske molvärk, hur det nu känns)  och mina bröst känns ovanligt "buckliga" (dom gör inte ont). Men något är det... 

Vet att jag har ägglossning så det är inget problem här, hoppas bara på en fin fin julklapp till mig och mannen!

Är jag helt totalt galen som väntar med gravtestet? Man kan ju som sagt antingen bli positivt överraskad eller besviken...oohh jag vet inte hur jag ska göra! Ehmm

Välkommen! Åh vad spännande! Du är nog ganska sund som väntar med testet, själv har jag svårt att låta bli att testa för tidigt.

Har också bim i dagarna, trodde att mensen kom idag, men det blev bara ytterst lite spottings ett par timmar och sen inget mer. Så nu vet jag varken ut eller in.

När tänker du testa då?
  • Fiiaaa
    Anonym (Lövä) skrev 2017-12-18 19:09:32 följande:

Men gud så spännande, det är galet hur mycket man kan längta efter något tycker jag! 

Jag håller med dig, det är så svårt att hålla sig!! Vi får hålla tummarna för att vi plussar Jag har lite tankar om att testa antingen på onsdag eller torsdag, men känner jag mig själv lär jag testa tidigare. SÅ SPÄNNANDE!

Håller tummarna för alla där ute som inväntar BIM och ett stort fett plus :)

I huvudet har jag tänkt fredag morgon om mensen inte kommer innan dess. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag få nåt infall och testa innan dess, hehe. Här faktiskt redan restar en gång förra veckan. Fett minus. Men det var ju alldeles för tidigt egentligen. Dålig självkaraktär jo tjena ;)

Svårt med symptom också tycker jag. Ibland känner jag mig verkligen preggo, i nästa sekund känner jag mig helt säker på att mensen kommer när som helst.
  • Fiiaaa
    Anonym (Lövä) skrev 2017-12-18 19:59:28 följande:

Haha, att man ska vara så förbaskat nyfiken alltså. Jag är precis likadan, varför vänta med spänning när man lika gärna kan göra det helst tusen år tidigare. Vi får helt enkelt gå in med attityden att mensen inte kommer förräns om helst ett år ;) 

Håller tummarna för dig att du klarar att vänta tills fredag! Haha, du får meddela hur det går för dig när du gjort testet :)

Ja fen som lever får se hur det går. Mensen kanske dyker upp imorrn också så det inte ens behövs nåt test.

Du får också tala om hur det går, känner på mig att du har ett plus på g ;)
  • Fiiaaa
    R84 skrev 2017-12-18 20:48:54 följande:

Hoppas går ju men jag tror nog inte det..... 2 års försök har gjort att hoppet inte riktigt finns där.... men vi får se!!

Förstår att det måste kännas lite hopplöst när ni försökt så länge. Har ni sökt hjälp?

När jag upptäckte att jag var gravid förra gången så var det just brun-rosa flytningar ena dan, blev inget mer, dan efter tig jag ett test eftersom jag tyckte att det verkade så konstigt och visst var det ett plus. Vet ju inte om det var nidblödning eller något annat, men jag vet att man inte kan utesluta graviditet pga färgade flytningar.

Kram och lycka till! Håller tummarna
  • Fiiaaa

Attans, nu kom mensen på riktigt! I?m out! Får hoppas på lite nytt slarv om 10-14 dar ;) Lycka till ni andra, håller tummarna för fina julklappar till er :)

Svar på tråden BIM December 2017