Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

BIM December 2017

Hej! Hoppar in här. Fick mens igår och blöder som en stucken gris idag... Första riktiga mensen efter att jag tog ut spiralen. Äl borde vara om två veckor och bim 22.12.

• Baraentilligen

Grattis till plussen!! :) 

Här går tiden ganska snabbt fram, men har inte passerat äl ännu så tiden går åt till att försöka hitta den istället för graviditetssymtom ;) Borde ha äl i slutet av nästa vecka så kanske det blir en fin julklapp sen.

• Baraentilligen

Jag är på cykeldag 13 och borde ha äl ungefär imorgon enligt senaste cykel (men hade spiral innan det så vet inte riktigt säkert), men idag började jag blöda! Kom först ganska ljust och vattnigt men blev sen mörkare och mer likt äggvita (men rött). Livmodertappen är hög, mjuk och öppen. Ägglossnings blödning eller något annat, återstår att se... Blev riktigt chockad! Har aldrig varit med om något liknande. Får se vad temperaturen säger :)

• Baraentilligen

Tydligen tänker min kropp inte bete sig likadant som förra cykeln. Då var cykeln 26 dagar med äl på dag 14. Nu har jag haft blödningar både på dag 13 och 14, utan temperatur stegring (dag15 idag) så antar att det är en del av mensen som inte hittat ut före nu. Så frustrerande! Enligt min gamla cykel före spiralen så har jag äl först på dag 19 ungefär. Äl flytningar har jag dock och har haft ett tag. Finns alltså en risk att bim skjuts upp till efter jul. Om jag ens har ägglossning den här månaden...

• Baraentilligen

Trodde redan att jag inte skulle få någon ägglossning alls, men igår började jag få ordentligt med äl flytningar, äntligen! Trodde äl skulle komma för tre dagar sen men inga tecken på det då. Har bara haft en cykel sen jag tog ut min spiral så den kanske inte är likadan som förra månaden. Nu hoppas jag på ägglossning inom kort och att min blödning för några dagar sen inte förstörde något!

• Baraentilligen
    Bumsann skrev 2017-12-11 05:31:33 följande:

Hej! Har varit borta från tråden en längre tid..

Tant röd har varit och hälsat på förra veckan så ingen bebis än heller.

Så nästa år blir det att få hjälp :)

Grattis till alla som plussa och lycka till ni andra!

Nu säger jag tack och adjö till familjeliv ett bra tag framöver :)

Lycka till!
  • Baraentilligen

Har haft äl flytningar nu i ett par dagar och ikväll kom det lite lite blod med i flytningen, men det kom inget mer sen. Hoppas på äl blödning?! Förra veckan blödde jag plötsligt i tre dagar. Inte mens mycket, men såpass att jag använde menskopp. Vet inte vad det var och trodde redan att jag inte skulle få någon ägglossning alls men nu verkar den ju vara på gång i alla fall. Är på dag 18 i cykeln. Fick till det igår, men nu är gubben på jobbresa så hoppas innerligt på en snabb ägglossning eller en mot slutet av veckan. Borde ha bim 24-26 december beroende på när äl riktigt infaller, men brukar alltid få blodblandade flytningar dagen innan så jag tror att jag vågar testa på julafton, eller dagen innan. Skulle vara roligt att kunna berätta åt gubben på julafton! 

• Baraentilligen

Så avundsjuk på er som är runt bim och speciellt er som plussat såklart ;) Grattis till er! Själv tror jag att jag hade ägglossning idag. Ägglossnings smärta och liten blödning. Återstår att se hur temperaturen beter sig imorgon. Om det här var ägglossning så hoppas jag verkligen att det räckte med sex i förrgår kväll... Ganska häftigt ändå att man eventuellt kan få ett plus redan i slutet av nästa vecka om det var ägglossning och det tog sig. Ska försöka att inte få upp hoppet för mycket. Inte roligt om hela julafton blir förstörd av ett minus...

• Baraentilligen

Borde ha haft äl igår eftersom jag hade äl smärta och en liten blödning + att tempen gick upp ordentligt i morse :) Har ännu äl flytningar fast tjockare. Och det stack till i magen också idag, men inte lika tydligt som igår så kan väl vara så att äl är idag också men tror inte det. Nu börjar långa väntan på bim då. Hoppas på ett julaftons plus :) Borde ha bim 25.12 men börjar alltid småblöda dagen innan så borde kunna testa då så jag vet om jag kan ta vin till maten på jul :)

• Baraentilligen

Äl+2 och oj vad det molar och har sig nere i magen, speciellt på vänster sida. Efterdyningar från ägglossningen antar jag :) Jag hoppas att den här bim väntan går snabbare än den förra månaden... 10 dagar till test, tror jag. Ingenting ju!

Svar på tråden BIM December 2017