• Pillanzzz

BIM December 2017

Hej!!

Jag har följt lite trådar till och från och nu hoppar jag in här för jag vill gärna följas åt :)

Jag och min kille är inne på vårt nionde försök med första barnet. Lite oklart när BIM är.. Kan vara alltifrån 1-5/12 Har haft en varierande längd på lutealfas, först verkade den vara kring 9 dagar och när jag började med Kvinnatablett så blev den från ena månaden till den andra ca 14 dagar, så får se hur det blir med mensen denna månad. Hoppas ju dock att mensen inte dyker upp och såklart istället ett PLUS denna månad :)

• Pillanzzz

ÄL + 11 idag och gjorde test som var så blankt det kan bli, har fortfarande högre temp så har inte gett upp hoppet helt. Om inte mensen kommit förrän till nästa helg så gör jag nytt test ????

• Pillanzzz

Hoppas på er som inte fått mens ännu att ni plussar!! Själv kom mensen igår :( så kör på tionde försöket nu istället med BIM i början av januari! Stort lycka till alla er andra :) :)

• Pillanzzz

ÄL-test från CB digital, fick ingen glad gubbe alls på denna, utan minimal. Vad tror ni? Borde jag ha ÄL närmsta dagarna? :)
  • Pillanzzz
    Onewayticket skrev 2017-12-17 08:23:45 följande:

Tredje gången gillt <3

Åh vad roligt!! Stort grattis :)
  • Pillanzzz
    Jansson4 skrev 2017-12-19 09:52:02 följande:

Hej vad tror ni om den här? Är det ett riktigt streck? Tog det i natt vid två tiden, inte kissat på 4h.. bim -2

Tycker det ser positivt ut!! Blått streck ser det ut som, inget grått ?spökstreck?! Grattis!! :) :)
  • Pillanzzz
    Jansson4 skrev 2017-12-19 20:09:00 följande:

Oj, de gick inte att infoga bilderna hmm märkligt!

Nej ser inga bilder tyvärr.. Köp ett digitalt imorgon eller dagen efter det :) men jag tycker mig se att strecket är blått.. Håller tummarna men vågar nog säga grattis ändå!
  • Pillanzzz
    Anonym (Little star) skrev 2017-12-19 18:51:33 följande:

Snälla HJÄLP!! Ser ni nåt eller ser mina ögon det dem önskar att se?! BIM +4 idag och såhär såg testet ut nu på eftermiddagen. Testade på ÄL+10 o då var det blankt, testade igen på BIM dagen o då var den blankt igen. Jag gav upp då jag fick min mens på Bim dagen eller som jag trodde var min mens. Brukar ha mens 4-5 dgr men ganska rikligt med blod, men inte denna ggn..den varade bara i 2 dgr o den var mkt sparsam! Har inga andra symptom som skulle misstänka att en graviditet kanske iaf var igång, trots blödandet! Jag kunde bara inte släppa tanken på vad det här korta mensen kunde betyda, därför tog jag ytterligare en test idag, men var inställd på att den skulle vara negativ. Vad ser ni? Är det positivt? Är Apotekets billiga test pålitliga? Vill inte hoppas i onödan, för jag trodde att denna månad var kört för oss

Vågar inte svara om de är pålitliga helt då jag aldrig själv plussat MEN har testat ändå och med apotekets och då har det vart så tokblankt. Detta kan jag se tydligt, hoppas på att säga grattis! :)
  • Pillanzzz
    Anonym (Little star) skrev 2017-12-20 08:10:20 följande:

Kommer nog ta ett digitalt test idag med veckoindikator för att säkerställa det! I natt mådde jag så illa med frossa och kramper och nu på morgonen var jag uppe på benen igen! Det är ngt som händer i kroppen, magsjuk eller gravid?! Kan inte riktigt glädjas åt resultatets test ännu, för jag har alltid använt CB, både ägglossningstest och grav. Det här var första ggn med Apotekets.

Hur har det gått?? :)
  • Pillanzzz
    Mamman2015 skrev 2017-12-22 22:49:14 följande:

Någon annan som har bim på nyårsafton?

Jag har BIM då :) men känner ingenting i kroppen denna månad, fast det kanske är något positivt?

Håller tummarna för oss!!
  • Pillanzzz

ÄL + 9/10 idag och gjorde ett test frän Abblo pharma (någon som provat och är de bra?) men det blev blankt.. Det är ju fortfarande supertidigt men det där testen ska kunna mäta från dag 8 efter ÄL.. Blir så deppig.. Känns som att jag redan kan ställa mig in på försök nr 11 :(

• Pillanzzz
    Stina17 skrev 2017-12-28 18:18:41 följande:

Hej!

Har följt denna tråden ett tag men aldrig skrivit något. Vill bara börja med att tacka för denna tråd. Jag är verkligen imponerad över all stöttning, råd och tips ni ger varandra! WOW!

Jag och min man har planerat att skaffa barn sedan 1 och 1/2 år tillbaka. Har alltid haft ojämn cykel och efter jag slutade med provera för 1 och 1/2 år sedan har jag inte fått igång min ägglossning förrän nu.

Hade ägglossning den 13/12 och har känt mig lite konstig sedan dess med ömma bröst o.s.v. Igår och idag har jag också mått illa. Testade mig i tisdags och fick ett väääldigt svagt streck. Troligtvis har jag BIM idag (28/12) så jag testade mig imorse och fick ett litet starkare streck. Vågar jag lita på detta? Vad tror ni?

Tack på förhand!

Tycker också att det ser ut som plus!! Stort grattis :) :)
  • Pillanzzz

ÄL+12/13 idag och tog precis ett prefixnotation early.. ser jag vad jag tror att jag ser? Vågar inte riktigt tro det men fyfan vad jag hoppas att det är ett plus!!!!! Gah jag är helt virrig här hemma själv...

• Pillanzzz
    Annso123 skrev 2017-12-30 09:39:32 följande:

Mitt ser likadant ut!!

Grattis till dig med!! :) :) Hur många dagar efter ÄL är du?

Jag tog precis ett annat test (abblo pharma) som också är positivt. Ringde precis killen och han ska köpa med sig ett digitalt på väg hem från jobbet.. Jag är så överlycklig men vill samtidigt ha ett tydligt ?Gravid? som står där.
  • Pillanzzz
    Annso123 skrev 2017-12-30 09:55:48 följande:

Jag är på ÄL + 13! Vill också få det svart på vitt innan jag vågar hoppas! När tror ni det kommer synas på digitalt?Tack!

Jag tror att CB digital kan visa upp till fem dagar innan missad mens, så jag tror att vi båda då ska kunna pröva ett sånt! :)
  • Pillanzzz
    MammaKA skrev 2017-12-30 09:52:54 följande:

Åh grattis både Pillanzzz och Annso123.

Tack!!
  • Pillanzzz
    saijda skrev 2017-12-30 10:03:32 följande:

Åh grattis grattis!! Lycka till med allt :D

Tack!! :)
  • Pillanzzz
    saijda skrev 2017-12-30 11:33:34 följande:

Kram på dig! Vet du hur långt gången du är? :)

Jag är i vecka 6 (5+1) och har BF 30/8 enligt appen <3

Åh! Grattis till dig med :)

Nja, det borde väl vara ca 4 veckor då? Då var det min sista mens första dag. Men ja jag vågar fortfarande inte tro det riktigt.. Ska försöka hålla mig nu i några timmar och ta ett digitalt test ikväll när killen kommer hem :)
Svar på tråden BIM December 2017