• Lottch3n

BIM December 2017

Hoppar in är ifrån bim november tråden. Trodde verkligen att det tagit sig, men mensen kom som en överraskning och dessutom på bim -3... :(
    Nya tag denna månaden. Nu vill jag bara att mensen ska vara över..
    Någon här som kör med äl-test? När efter avslutad mens börjar ni testa isf?

• Lottch3n

Asså vad händer?? :/
    Mensen kom 3 dagar för tidigt och var över igår mer eller mindre :/
    Mensen var egentligen beräknad till idag.. fick ett suuupersvagt positivt gravtest på bim -4..
    vet inte vad jag ska tro :/

• Lottch3n
    Charlizee skrev 2017-11-17 08:52:56 följande:
    Testa igen, vissa blöder ju även fast de är gravida Håller tummarna!! <3
    Ja det är sant. Bäst att vänta till imorgon då? :/
    Tack <3
  • Lottch3n
    sofiaaa91 skrev 2017-11-17 15:03:53 följande:

Har gjort en BIM lista i en uppdaterad kommentar så den ligger längst upp på sidan :)

Du får gärna lägga till mig bim 16-19/12 :)
  • Lottch3n
    3lin1607 skrev 2017-11-22 10:14:38 följande:

Hej allihopa! Vill gärna hoppa in i denna tråd och få följas åt mot det efterlängtade plusset.

Jag och sambon är 24 år och det är vårt 2:a aktiva försök denna månad. Vi har haft turen att ha gått igenom denna resa en gång redan för drygt två år sedan då vi har en tös på snart 17 månader här hemma. Hoppas nu att få uppleva allt igen om inte en alltför avlägsen framtid.

Enl app har jag ägglossning imorgon men hade tydliga äl-flyningar sön-tis så den har nog redan varit. Sexat varannan dag från torsdag så hoppas hoppas.. Evig väntan till BIM 7/12. Med vår dotter tog det sig på tredje försöket, hoppas givetvis det ska gå snabbt nu också.

Håller även tummarna för att vi får en massa plus i tråden nu i december, ska bli roligt att följa alla och kunna ventilera alla känslor och tankar på vägen mot bebis!

Åh välkommen hit :)

Är i en liknande situation :) Vårt andra aktiva försök till en tvåa också :) Har en dotter på 16,5 månad :) Med henne så tog det sig på första riktiga försöket, så man hade väl hoppats att det skulle gjort det nu med, så ledsen blev man när mensen kom. Men nu är det bara att invänta äl igen :)

Håller tummarna för er! :)
  • Lottch3n

Någon mer än jag som går och väntar på äl? ;) Extra jobbigt när man inte vet NÄR den är.. :/ Är väldigt osäker på när bim är också :(

• Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-11-23 16:49:37 följande:
    Japp eller väntar, mensen kom igår så nu blir det nya tag! Jag tyckte att jag kände precis när jag hade ÄL sist men nu har jag köpt hem test för att vara säker tror nog jag har ÄL typ 5-6/12.

Har du kört med test? Eller funderar på?
    Ja jag tyckte också att jag kände precis när jag hade äl sist, men fick aldrig något positivt utslag på testen, samma sak hände med dottern, fick bara starkt utslag men inte positivt..

Så nu har jag bytt märke på testen och hoppas dessa ska vara bättre. Enligt mina beräkningar så har bör jag ha äl 4/12... men jag vet inte då mensen kom för tidigt denna gången och jag vet inte hur lång cykel jag har :/
  • Lottch3n
    Amidina skrev 2017-11-23 18:06:04 följande:

Jupp, väntar på ÄL här med. Tog en sticka idag när jag kom hem, men det var negativt. Haft ÄL-tecken sen igår med flytningar och känningar, men missade att testa då. Gosat med maken igår, och ska se om jag inte kan få en svängom idag med. Flört

Använder du nån app eller tester? Om inte så börja nu! :) Åtminstone app är helt ovärderligt.

Håller tummarna för att du får dig en svängom ;)

Jag använder både app och tester. Men min cykel är både lång och oregelbunden, eller har varit iaf.. så svårt att veta när man ska börja testa :/
  • Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-11-23 20:58:44 följande:
    Okej, vad intressant. Vilka test hade dumpch vilka har du bytt till? Har själv aldrig testat då jah vart så säker på min cykel men nu efter 5år med kopparspiral och man är äldre så är jag inte så säker längre...
    Jag har tidigare använt äl-test från graviditetskollen.se, gjorde det med dottern också men som sagt fick bara starkt utslag även då och här sitter hon nu :)
    Hörde då från flera håll att många upplevt samma sak med dessa stickor så då bytte jag till ett par andra, vet ej märke men står "ovulation (LH) test strip" på ;) Får väl se om dom funkar bättre på mig.

Ja innan jag blev gravid med dottern så var min cykel som en klocka, aldrig tidig eller sen och hade alltid mens i 5 dagar och alltid en cykel på 28dagar.
    Men nu kom den ju 3 dagar tidigt, varade endast 3 dagar och cykeln var 32 dagar denna gång :/

Använder du någon app? :)
  • Lottch3n
    3lin1607 skrev 2017-11-23 21:15:56 följande:
    Men så roligt att vi har töser i samma ålder! Hur funkar det för er tjej med sömn på natten? Vår dotter verkar ha en fas/period nu då det är ganska oroligt. Tar tid för henne att somna om när hon vaknat på natten, förut räckte det att vi tog henner till vår säng så somnade hon om på en gång men nu stökar hon bara runt och kommer inte alls till ro. Är rädd att det påverkar chanserna för graviditet negativt att gå runt outvilad, å andra sidan så är ju sömnbrist en naturlig del av småbarnsåren och andra har ju blivit gravida ändå. Så hoppas på det bästa!

Jag håller tummarna för er också! För oss tror jag det blir tredje gången gillt, så var de ju förra gången. Man fastnar lätt i att jämföra med tidigare gånger :)
    Ja verkligen :)
    Åh fy stackare :( Så jobbigt när dom är så små och inte kan berätta vad felet är :/ Hoppas det är en fas som snart går över.
    Det jag märker på vår dotter är att hon nu för tiden har svårt att komma till ro när vi lagt henne. Tidigare har hon somnat på 10-15 minuter, men nu sätter hon sig upp och leker med sin nalle och vi hör henne i babyvakten i säkert 30-45 minuter innan det blir tyst. Sen skriker hon till på nätterna, men somnar oftast om själv.
    Så vi har nog haft tur när det gäller detta.

Jag hoppas det tar sig denna gången, tänk vilken julklapp till sambon? :)
Svar på tråden BIM December 2017