• marran87

BIM December 2017

Åh, det skär i mitt hjärta över att se flera besvikna som försökt många månader. Men jag vet, jag har varit där.. det är så himla jobbigt. Vi har försökt 1,5 år och vi hade helt ärligt gett upp tanken på att kunna bli med barn på egen hand - tänkte vänta in december mensen och ringa vårdcentralen efter jul och nyår för att påbörja utredning varför vi inte blir gravida... men vad händer då? Jo, vi plussar.

Jag vet, det är en klen tröst. Jag vet, livet är inte rättvist men jag tror på er och jag är säker på att ni inom sin tid får ett plus och en underbar liten bebis. Styrka, kramar och en god jul på er! <3

• marran87
    imsevims skrev 2017-12-23 08:29:17 följande:

Pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Hur ska man kunna fira jul när det enda man tänker på är om det blivit något litet julmirakel eller inte?! Har så svårt att fokusera på annat. Lär väl slå in julskinkan i julpapper och pensla senap på nån jäkla legogubbe och griljera den istället :o

Tempkurvan håller sig i alla fall i skick än så länge men det kan ju ändras snabbt.

När har du bim? Jag plockade på tempen att jag var gravid. Fick liksom ett tredje steg, vilket jag tolkar ditt diagram som också.. :) ligger i snitt på 36.00 innan äl, 36,35-36,45 efter äl och innanför mens brukar den gå ner 0.1-0,15 ungefär varje morgon.. men nu helt plötsligt hoppades den upp till 36,65 precis innan mens.
  • marran87
    fhkb skrev 2017-12-23 10:41:34 följande:

Första gången jag skriver här men jag har följt tråden ett tag nu. Jag kör med NC och har hållt på nu 2 månader. Den hittade min ägglossning ganska snabbt och just denna ägglossning kände jag verkligen av den.

för två-tre dagar sedan tyckte jag att tempen aldrig tycks vilja gå ner. Jag har BIM imorgon. I morse gjorde jag ett gravtest och jag fick PLUS :D:D Vilken fin julklapp att ge till sambon. Ska bara hålla mig tills imorgon. Hur ska jag säga det? Tänkte slå in en napp i ett paket som han får öppna på morgonen?

Åh, grattis! :) vilken härlig överraskning! 

jag plussade i onsdags och gav det som en tidig julklapp till min sambo - slog in testet tillsammans med en symbolisk body som jag köpte i smyg i samma veva som jag plockade ut min spiral. Och vi hade lovat varandra - inga julklappar till varandra i år då vi nyss köpt hus och har massa utgifter så jag låtsas att det var årets julklapp från jobbet till mig och sa att jag redan visste vad det var så han kunde öppna om han ville och han öppnade direkt och chocken var total.. :) :) Så, en julklapp med ditt test till din sambo kommer göra succé - vilket julklapp <3
  • marran87
    imsevims skrev 2017-12-23 09:05:20 följande:
    Har BIM 27-28 dec. Ja jag hoppas på att appen ska hitta ett tredje steg även för mig även om det inte är någon garanti för graviditet.
    Självklart är det ingen garanti, men jag håller verkligen tummarna för dig! :) Jag har tempat rätt länge och den har aldrig betett sig så avvikande så snart innan mens och höjningen var så pass hög som jag aldrig haft förut mitt i cykeln. 
  • marran87
    Charlizee skrev 2017-12-23 09:14:46 följande:

Skit nu verkar tempen sjunka... mina appar säger BIM 28-31 så är ett tag kvar men om hoppet var litet innan är det nu nästan obefintligt! Har ingen kurva att jämföra med heller. Har jinxat ordentligt också och förberett ett nyårspaket en liten låda med en dikt att lägga ett test i, tusan!! Det positiva är att man iallafall kan ta ett glas vin eller två med gott samvete

Önskar er alla en riktigt god jul och massa fina plus <3

Det är fortfarande väldigt tätt inpå ÄL - ägget behöver knappt ha fäst än så jag tycker inte du behöver tappa hoppet redan. Min temp varierar lite grann mellan ÄL och mens och jag tycker inte din kurva ser tokig ut - snarare normal.
  • marran87
    anli00 skrev 2017-12-23 10:53:43 följande:
    Grattis till ditt plus, när har du BIM?

Jag tänkte lägga gravtestet (i en plastpåse, såklart) i en liten babybody sen ska han få den imornkväll när vi varit på all julfirande...som en liten avslutning av julen tänkte jag!

Nappen i ett paket låter också som en jättebra present, d hintar ju om vad som komma skall :) <3
    Vilken mysig julklapp till din sambo! Och vad tuff du är som tänker att du ska lyckas hålla det hemligt för dig själv hela dagen :) hade jag aldrig klarat!
  • marran87
    Missdalvik skrev 2017-12-23 11:26:23 följande:

Min mens kom imorse så blev ingen bebis för oss denna gång :(

Åh :( jag hoppas verkligen att nästa månad är er månad <3
  • marran87
    fhkb skrev 2017-12-23 15:50:52 följande:
    Jag har turen att han jobbar inatt så han sticker vid 17 och jag håller mig ute hela dagen och köper julklappar. Så nu Har jag köpt en napp och en fin kartong. I kartongen lägger jag en lapp där det står "vi ses i september pappa" Vad tror du om det? hihi
    Men ååh! :) Mysigt! Han kommer ju verkligen bli så himla lycklig. Super verkligen! 
  • marran87
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-23 16:40:36 följande:

Kan

någon svara på om detta är ett positivt eller negativt ÄL test? ????

Hm, svårt. Stegringen kan ju bara så känslig som om att du skulle få lite starkare redan om 10-12 timmar. Några tester menar ju på att man borde testa förmiddag och eftermiddag för att inte missa. Jag hade nog iaf börjat mysa nu, testat igen imorgon och myst på även imorgon el i övermorgon.
  • marran87
    Anonym (Plussat idag) skrev 2017-12-23 18:00:27 följande:

Hej på er! Jag har bim idag eller imorgon, men plussade idag!!! Helt sjukt. Har inte smält det ännu haha. Första barnet.

Grattis grattis grattis! Vad härligt :) Vilken julklapp! <3 Vet du vad, jag plussade i onsdags och förstår det knappt än.
Svar på tråden BIM December 2017